Toon posts:

Comp draait opeens niet meer!

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb een MSI KT3 met een Athlon XP 1800+ icm een Radeon 9500. Nu ben ik een verfent gamer en zo ook afgelopen zondag en maandag. De computer draaide toen nog als een zonnetje. De ramp werd de volgende morgen pas duidelijk toen ik de knop indrukte... Niets (8> :'( ! Nog geen vonkje! Nu heb ik gelijk de computer meerdere malen geprobeerd aan te zetten, maar alweer niks. Ik heb vervolgens de computer open gemaakt, maar kon ook daar niks vinden. Ik verdacht de voeding maar een andere voeding deed ook niks. De stroom was natuurlijk wel gewoon ingeschakeld >:) Kan iemand mij helpen??

Super bedankt alvast
Michel Cornelese

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:54
Andere voeding geprobeerd? Andere snoeren? :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

willem169 schreef op 20 november 2003 @ 16:07:
Verwijderd schreef op 20 november 2003 @ 16:03:
. Ik verdacht de voeding maar een andere voeding deed ook niks.
B)

gaat ook de fan in je voeding niet draaien ?
anders moet je een ander stopcontact ff gebruiken.

het kan ook je mobo zijn maar dan zouden je hd wel moeten opspinnen.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
willem169 schreef op 20 november 2003 @ 16:07:
Er staat al in dat ik een andere voeding heb geprobeerd en toevallig heb ik wel een ander snoertje geprobeerd. Wat bij die andere voeding zat.

Verwijderd

Topicstarter
chucky666 schreef op 20 november 2003 @ 16:11:
[...]

[...]

B)

gaat ook de fan in je voeding niet draaien ?
anders moet je een ander stopcontact ff gebruiken.

het kan ook je mobo zijn maar dan zouden je hd wel moeten opspinnen.
Er draait werkelijk helemaal niks terwijl ik tot 1:00 die ochtend op de comp zat. ander stopcontact is geprobeerd

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:42

momania

iPhone 30! Bam!

Waarschijnlijk dus gewoon je mobo naar de knoppen.

Of misschien nog alleen je ATX chip op je mobo. Kijk eens of daar een zooitje corrosie op zit en zo ja, borstel dat dan even met een tandenborstel schoon.

Probeer anders even alles uit elkaar te halen en je pc even stap voor stap opnieuw op te bouwen.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:31
je kan nog een aantal dingen uitproberen. moet je alleen de volgende 2 dingen ff testen

bij het aanzetten van de comp, gaat de fan van de voeding dan voor 1 seconde draaien?
1. ja, dan is de voeding kapot
2. nee, dan is het moederbord kapot

Verwijderd

Dit is hoogstwaarschijnlijk je voeding of je moederbord, gisteren heb ik op m'n werk nog een PC gehad waarvan dit het moederbord bleek te zijn. Controleer ook even of je aanknop het nog wel doet :) want dit wil ook nog wel eens kapot gaan. Dus even via een schroevendraaier de pinnetjes op je moederbord verbinden.

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-04 16:18
momania schreef op 20 november 2003 @ 16:24:
Waarschijnlijk dus gewoon je mobo naar de knoppen.

Of misschien nog alleen je ATX chip op je mobo. Kijk eens of daar een zooitje corrosie op zit en zo ja, borstel dat dan even met een tandenborstel schoon.

Probeer anders even alles uit elkaar te halen en je pc even stap voor stap opnieuw op te bouwen.
Zullen we dan maar wel effe een droge tandenborstel nemen? :+ 8)7

Maar idd effe kijken wat er wel en niet draait. Draait er niets, neem dan effe een andere voeding. Werkt dat ook niet, dan moet je misschien denken aan een ander Mobo'tje. Zijn tweedehands nog wel te krijgen.

Succes...

[ Voor 19% gewijzigd door Shaggy_NL op 20-11-2003 16:27 ]

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:42

momania

iPhone 30! Bam!

Shaggy_NL schreef op 20 november 2003 @ 16:26:
[...]

Zullen we dan maar wel effe een droge tandenborstel nemen? :+ 8)7
Kan je grappig over doen, maar als er op de pinnetjes van je atx chip witte corrosie zit en dat wordt te veel, dan doet je mobo gewoon geen pukkel meer.
Borstel je dat schoon heb je kans dat ie het weer doet en kan je iig nog even data veilig stellen en naar een nieuw mobo gaan uitkijken ;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-05 16:54
Voor dit soort zaken is er een apparte faq gemaakt, namelijk Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Lees die eens op je gemak door, en probeer de tips die daarin staan eens :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja jullie zeggen wel dat mijn mobo misschien kapot is maar kan dat zomaar vajn het ene op het andere moment? Het is een MSI KT3 Ultra uit november 2002.
Ik bedoel wat kan hier de oorzaak van zijn?
Het lijkt me nl sterk dat ie er vanzelf mee is gekapt.
Bovendien is het zo dat de comp nog geen miliseconde meer draait terwijl ie ongeveer 9 uur daarvoor als een zonnetje liep.
Corrosie zal ik nog es checken.

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-04 09:50

Specht

Il Cuore Sportivo

Verwijderd schreef op 20 november 2003 @ 20:23:
Ja jullie zeggen wel dat mijn mobo misschien kapot is maar kan dat zomaar vajn het ene op het andere moment? Het is een MSI KT3 Ultra uit november 2002.
Ik bedoel wat kan hier de oorzaak van zijn?
Het lijkt me nl sterk dat ie er vanzelf mee is gekapt.
Bovendien is het zo dat de comp nog geen miliseconde meer draait terwijl ie ongeveer 9 uur daarvoor als een zonnetje liep.
Corrosie zal ik nog es checken.
Mobo's kunnen inderdaad van de ene op de andere dag kapot gaan, heb ik zelf ook gehad met een msi mobo. :(

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:14

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

boomball2003, kijk eens naar de sluitmessage in je vorige topic: Predator in "Mijn netwerk doet het nooit! grrr..."

Wat daar staat gaat hier ook op- lees voordat je post eens de FAQs door, en dan met name de GoT Huisregels.

Uitroeptekens in titels zijn uit den boze, wij tweakers doen elkaar constant de groeten dus hoef je het niet onder je posts te zetten, je taalgebruik is slordig en je opent deze topic in het verkeerde subforum.

Genoeg om aan te werken dus ;)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.