Toon posts:

[DOS] MP3-player probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een mp3-player maken van een Pentium-II 333 die ik nog heb staan. Ik heb er 64mb SDRam en 80 GB harddisk in gedaan. Omdat ik op GoT veel enthousiastelingen over MpxPlayer hoorde heb ik dat geinstalleerd. Ik gebruikte hiervoor Caldera DrDos 7.03 omdat ik mijn Ms-dos floppies kwijt was. Alles werkte prima, behalve dan dat de grootste partitie van de harde schijf, die bedoelt is om alle mp3's op te slaan, niet herkent werd omdat hij groter was dan 8 GB.

Ik besloot toen om van de windows 98se-cd base4, base5 en base6.cab uit te pakken, de opstartbestanden op de harddisk te zetten, zodat hij opstarte in windows98 dos-prompt. Nu kon ik met fdisk(die van wim98) wel een grotere partitie maken.

Echter, nu werkte Mpxplayer niet meer, omdat dos4/gw een foutmelding geeft en crasht. Ik heb gezocht naar een mpxplayer voor win32, maar die heb ik niet kunnen vinden.
Ik heb ook verhalen gehoord van opstartflops voor een linux-distro waarmee je ook mp3's kan afspelen, maar het is wel de bedoeling dat ik dan de mp3's van HD kan spelen ipv CD.

Ik heb gezocht naar alternatieven, maar heb geen een goede gevonden, die aan mijn verwachtingen voldeed. Mpxplayer zo namelijk ideaal zijn, mits het niet vast zou lopen in een win32-prompt.

Hoe kan ik dan wel min 80gig in Drdos 7.03 gebruiken, dan wel Mpxplayer in win32-prompt gebruiken dan wel die linux-distro i.c.m. mijn harddisk?

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:26
Als je niks van Linux weet en geen zin hebt om het te leren: wat dacht je van 10 kleine (logische) partities maken van 8 GB elk (of hoe groot het maximum ook is)?

Niet mooi, maar werkt hopelijk, en je kunt dan software gebruiken die je al kent.

Misschien kun je geen tien logische partities maken, maar ik dacht toch iig wel acht of negen ofzo. Beter dan niks ;)

Uiteraard kan dit ook met Linux (kan heel erg goed zelfs), maar vermoedelijk gaat het dan iets meer moeite kosten dan een diskette image downloaden, op diskette zetten en klaar.

Maar wie weet bestaat er toch zoiets....iemand :?

Verwijderd

Topicstarter
IK heb nooit gezegd dat ik niks van linux weet.
Ik wil alleen dat het systeem zo minimaal mogelijk is, want de mp3-bak komt in de kantine van mijn vereniging te staan en ik wil zo voorkomen dat mensen er zelf aan gaan zitten klooien.

Voordeel van linux of dos wat dat betreft: mensen zien iets wat ze niet kennen, en blijven er dus hopelijk af. Als ik win98 gebruik, is dat gevaar natuurlijk veel groter.

Maar maar, een aantal partities van 8 gig had ik ook al aan gedacht, maar liever niet, moet toch wel een oplossing voor zijn?

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

Linux kan ook zo minimaal mogelijk. Je kunt de kernel uitrusten met de features die je wilt, en de rest weglaten, en kwa software kun je een programma als mp3blaster gebruiken. Als je het een beetje goed instelt kan er niks misgaan op het moment dat mensen er toch aan gaan klooien...

Ik kan me geen namen herrinneren trouwens, maar ik weet zeker dat er floppy-mp3 distros bestaan.

It sounds like it could be either bad hardware or software

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:26
Nou ja, een Linux bootdiskette maken met mpg123 of mpg321 er op, en dan gewoon in de opstartscripts de hele harddisk mounten en mpg123 laten shufflen ('random play') op die directory.

Dat is echt simpel te maken (en er is dus vast ook al iemand die dat al heeft gedaan en het resultaat op internet heeft gezet), en volgens mij luistert mpg123 dan zelfs nog naar next/back/pause knopjes enzo (al zou je moeten uitzoeken welke toetsen dat dan precies zijn, en of je die optie met een commandline param moet aanzetten ofzo...).

Of je ook frontends voor mpg123 hebt met een mooie(re) interface weet ik niet; op freshmeat zijn er vast wel enkele te vinden.

DOS zelf ondersteunt denk ik geen grotere partities. Gok dat het met DOS echt lastig gaat worden.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Misschien is Quickview een leuke dos player voor je. Dit ondersteunt ook divx, mpeg en jpg.

Te vinden op divx-digest.com

Verwijderd

Topicstarter
Om die bootdiskette te maken, heb ik inderdaad iets meer linux-kennis nodig, maar als jullie me op weg zouden kunnen helpen, zou dat al een hele hulp zijn!

Ik ga meteen kijken voor mooie frontends voor mp123!

• ripperke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-10-2025

ripperke

w00t!

Verwijderd schreef op 20 november 2003 @ 16:22:
Ik ga meteen kijken voor mooie frontends voor mp123!
als je het onder linux doet zou ik er geen gnu op installeren en het puur in console houden, scheelt je heel wat performantie

en het is mpg123 ;)

If TCP/IP handshaking was less formal, perhaps SYN/ACK would be YO/WASSUP

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, 'puur in console houden' wat bedoel je daar mee? Zo die-hard ben ik ook niet in linux.
Is het een idee om Debian te installeren en dan gewoon alle extra dingen weg laten?

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2003 16:37 ]

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Puur console houden is geen grafische dingen (meestal XFree) installeren, maar commandline-based. Wat ripperke met 'geen gnu installeren' vraag ik me ernstig af, de meeste distro's leunen namelijk erg sterk op gnu.

Verwijderd

Topicstarter
blaataaps schreef op 20 november 2003 @ 16:39:
Wat ripperke met 'geen gnu installeren' vraag ik me ernstig af, de meeste distro's leunen namelijk erg sterk op gnu.
Inderdaad, dit verwarde mij ook enigzins. Ik had al zo'n idee: command-line.
Voor de kenners van Mpxplayer, welke frontend voor mpg123 lijkt daar op?
Pagina: 1