[Word XP] foto invoegen als icoon

Pagina: 1
Acties:

• Elect
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik wil een foto invoegen in Word XP die als icoon moet worden weergegeven. Dus dat men er op kan dubbelklikken, en dat de echte foto geladen wordt in een fotoprogramma.

Nu is het probleem dat dit enkel mogelijk is om de foto op te slaan als Microsoft Photo Editor, welke dan weergegeven wordt als icoon. Prima, als het niet zou zijn dat de foto dan 16 MB is.

De mogelijkheid om hem dan op te slaan in MPE als JPG is er wel, maar niet in het word document. Ik heb ook geprobeerd om hem op een veel te moeilijke manier te inporteren als Object, en dan Windows Imaging. Dit kan, maar is veel te omslachtig en haalt de kwaliteit drastisch omlaag.

Iemand die antwoord heeft op deze simpele vraag?

• Padvinder
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-09 19:09

Padvinder

doet z'n best

Misschien begrijp ik het verkeerd... maar je kunt een foto gewoon uit explorer naar word slepen en als je er dan op dubbelklikt opent ie de foto...

Of bedoel je iets anders?

Edit:
Of wil je niet dat de foto wordt opgeslagen in het word document? Maar dat je dus alleen een link maakt naar een locatie op je HD?

[ Voor 29% gewijzigd door Padvinder op 20-11-2003 15:24 ]

• Elect
  • Niet online
Ik bedoel iets anders :)
Je kunt hem idd gewoon slepen, of via bestand -> illustratie -> etc.

Maar wat ik wil is dus dat hij idd die foto toevoegd, maar ipv de foto een pictogram laat zien van "dit is een foto". (een ander plaatje dus dan de foto die ik invoeg)

• Padvinder

Padvinder

doet z'n best

Als ik 'm sleep, krijg ik gewoon een ACDSee icoon in m'n document te zien, met daaronder de naam van de foto... dat wil je toch ook?

(btw: ik heb Office 2k)

Bij mij ziet het er dan zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.vanderbol.demon.nl/gotupload/word.jpg

Klikbaar, want dit ziet er natuurlijk niet uit... B)

[ Voor 44% gewijzigd door Padvinder op 20-11-2003 15:29 ]

• Elect
  • Niet online
Dat wil ik idd, maar bij mij laat hij direct de foto zien ipv een icoon. Word XP (2002) hier.

[na je foto update]
Juist, dat zoek ik. Alleen krijg ik het hier dus niet voor elkaar :S
Plus dat het daarna er ook zo uit moet zien als je het document doormaild. Enkel pictogrammen.

[ Voor 51% gewijzigd door Elect op 20-11-2003 15:31 ]

• Padvinder

Padvinder

doet z'n best

Ik kan op onderstaande manier ook bestanden als pictogram invoegen:

Afbeeldingslocatie: http://www.vanderbol.demon.nl/gotupload/object.jpg

Bij invoegen>objecten

Ondersteunt XP die functie ook?

[ Voor 80% gewijzigd door Padvinder op 20-11-2003 15:40 ]

• Elect
  • Niet online
Net alle instellingen doorgespit, search ook gebruikt. Maar niets gevonden wat deze wens kan aanpassen

• Elect
  • Niet online
Juist, dat kan .. Alleen zet hij hem dan als Microsoft Photo Editor bestand erin, waardoor een 600 kb JPG'je tegen de 12 MB aanzit. Deze gebruikt dus geen jpg compressie meer.

• Padvinder

Padvinder

doet z'n best

Elect schreef op 20 november 2003 @ 15:47:
Juist, dat kan .. Alleen zet hij hem dan als Microsoft Photo Editor bestand erin, waardoor een 600 kb JPG'je tegen de 12 MB aanzit. Deze gebruikt dus geen jpg compressie meer.
Helaas, meer opties weet ik niet... maar MS photo editor? Dat ondersteunt toch wel jpg compressie?
dacht ik :?

• Elect
  • Niet online
Normaal wel als je hem opslaat als gewoon bestand op de computer, maar geen optie te vinden waarin je de compressie in een word document zelf kan instellen. (en hij doet het niet automatisch)
Pagina: 1