Toon posts:

[XP] Virus in Temporary Internet Files

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Volgens Norton AV 2003 zit er een virus in mijn computer. Het bestand 'counter2[1].cab' is volgens hem geinfecteerd met de virussen Java.Nocheat en Trojan.ByteVerify. Norton kan deze virussen niet cleanen, niet in quarantaine zetten en niet verwijderen.

Nu wil ik dit bestand opzoeken op mijn harde schijf (staat volgens Norton in C:\Documents and Settings\Administrator\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.IE5\KPQNA7C\'). Wanneer ik in deze map ga kijken, staat er niet eens een submap Content.IE5, laat staan de map KPQNA7C in de map van de tijdelijke internet bestanden. Ik heb voor zover ik weet alle opties aan, zoals 'alle bestanden weergeven' en 'beveiligde besturingssysteembestanden weergeven'.

Het liefst zou ik het bestandje in DOS verwijderen, maar daar kan ik niet eens in de map Temporary Internet Files komen (staat ook niet onder dir /a:h).

Hoe los ik dit op???

Verwijderd

Kan je niet gewoon je temp inet files leegooien via IE?

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

En als je gaat naar Internet-options en daar op de knop drukt 'Bestanden verwijderen' onder het kopje 'Tijdelijke internet-bestanden'. Probeer dat eens. :)

Verder kan je misschien via google even zoeken naar Trojan-removers. :)
Voor links, zie Krypt hieronder.

[ Voor 39% gewijzigd door _the_crow_ op 20-11-2003 14:54 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-05 16:28
Kijk eens op de site van Symantec.. staat toch removal info
http://securityresponse.s...ta/trojan.byteverify.html

en hier voor die andere:
http://www.trendmicro.com....asp?VName=JAVA_NOCHEAT.A

[ Voor 28% gewijzigd door Krypt op 20-11-2003 14:47 ]

Pvouput live

• Ryceck
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:23

Ryceck

Constants and Variables

Hmmzz... ipv stomweg browsen, copy paste de locatie s in je adresblak in je explorer.
En nog 1 vraagje... waarom in godsnaam werk jij als Administrator???? en niet als een secondary user met admin rights???

Ik vinnut al link om altijd als root te werken in een stabiel (linux) systeem, laat staan dat ik als administrator mijn standaardzaken ga doen in Windows :/ (nofi :p)

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

Verwijderd

Topicstarter
BJANSSEN: gaat wel, maar dan blijven de virussen er gewoon staan (net zoals ruim 400 mb aan andere internet-troep die ik nergens terug kan vinden).

KRYPT: heb ik al geprobeerd, maar zelfs in de veilige modus kan Norton (met nieuwste virusdefinities) niets met de virussen.

• Dim
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-05 19:58

Dim

Start een Command Prompt, en doe daarin:

code:
1
rd /q /s "%USERPROFILE%\Local Settings\Temporary Internet Files"

Daarmee wordt je gehele Temporary Internet Files directory weggedonderd (voorzover mogelijk, want Explorer/IE houdt hier altijd een paar index.dat files in gebruikt).

My other computer is your windows box.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:36
en het legen van je temp Inet files kan erg lang duren (volgens mij heeft het bij mij wel eesn 10 minuten geduurd) en het lijkt dan gewoon of IE hangt, maar gewoon laten staan en een bakje koffie gaan drinken ofzo.

Strava

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-02 14:59
die temporary inet files folder kun je toch zo groot maken als je zelf wil?? bij mij staat het standaard op max 1mb. anders neemt het gewoon teveel ruimte in

Verwijderd

Topicstarter
Ja! Het is gelukt! Bedankt allemaal!

RYCECK: Op jouw manier lukte het inderdaad om alle mappen te zien te krijgen (dan opeens wel, vreemd maar goed), maar na alles verwijderd te hebben, bleef er toch nog 240 mb achter.

DIM: Op jouw manier is inderdaad alles verwijderd, behalve het DAT bestand dat niet verwijderd kan worden! Prima dus!

PRULLEMAN: Heb ik inderdaad geprobeerd, maar dat hielp niets. Er bleef toen toch nog ruim 400 mb acher.

ARJODEROON: Snap ik ook niet. Ik heb hem hier op 5 Mb staan en dat al vanaf de installatie van Windows XP. Heeft iemand hier een verklaring voor?
Pagina: 1