Toon posts:

Pc reageerd niet, zwart scherm.

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb mijn instellingen in de bios net extreem veranderd.
Van FSB 166 naar 199.

Ik heb een msi m-bord.
512mb geheugen.

Toen ik hem aandeed nadat ik de bios had opgeslagen, deed i niks meer. Hij ging wel aan maar scherm blijft zwart.
Dan zou je denken, bios reset, dus ik heb het jummertje op de andere plekgezet, batterij er zelf ook uit, voeding los, aan/uit schakelaar 10 sec ingedrukt gehouden, enz enz.

Maar hij blijft dit houden.

Het lijkt me sterk dat mijn processor is doorgebrand, want MSI doet gewoon niks meer en wil een bios reset.

Alvast bewdankt, Jeroen

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Al een andere voeding geprobeerd? Misschien iets in je mobo opgeblazen?

Overigens geef je niet aan wat voor hardware je hebt en valt er weinig nuttigs te zeggen over wat er precies aan de hand is...

offtopic:
Wie verhoogt dan ook z'n BIOS in één stap van 166 naar 199 MHz (dat is namelijk een overclock van 20% ineens :/ )

[ Voor 28% gewijzigd door Turkish op 20-11-2003 14:46 ]

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
voeding, lijkt me sterk dat de voeding kapot is, want ik heb die instelling veranderd, en toen deed i het al direct niet meer.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2003 14:39 ]

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:53

ErA

Lees dit even door, zal je waarschijnlijk veel aan hebben:

Abbadon in "PMG Beleid"

En doe een test: Test ieder onderdeel voor zover mogelijk individueel.

• ozzie1987
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-06 17:41
Verwijderd schreef op 20 november 2003 @ 14:30:
Hoi,

Ik heb mijn instellingen in de bios net extreem veranderd.
Van FSB 166 naar 199.

Ik heb een msi m-bord.
512mb geheugen.

Toen ik hem aandeed nadat ik de bios had opgeslagen, deed i niks meer. Hij ging wel aan maar scherm blijft zwart.
Dan zou je denken, bios reset, dus ik heb het jummertje op de andere plekgezet, batterij er zelf ook uit, voeding los, aan/uit schakelaar 10 sec ingedrukt gehouden, enz enz.

Maar hij blijft dit houden.

Het lijkt me sterk dat mijn processor is doorgebrand, want MSI doet gewoon niks meer en wil een bios reset.

Alvast bewdankt, Jeroen
wel eens gekeken of je genoeg voltage op je cpu hebt of je de multipier niet te hoog hebt staan dan wat je cpu aan kan.ik heb dit ook gehad toen ik mijn amd 1400 tbird had overgeklocked op een msi k7t turbo 2.dus ik zegt dat je je bios moet clearen en stap voor stap moet over klocken.

trouwens wel goede koeler er op zetten want anders wordt ie te warm.

[ Voor 4% gewijzigd door ozzie1987 op 20-11-2003 14:42 ]

specs:Intel i7 8700K Asus STRIX 2080ti, 16GB memory,2x Samsung 960 1TB SSD, 2x WD Black4TB

Verwijderd

Topicstarter
ik heb mijn bios al gereset.
Voltage niks aan gedaan.
Geheugen op 200 laten staan (400Mhz)

• ozzie1987
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-06 17:41
Verwijderd schreef op 20 november 2003 @ 14:44:
ik heb mijn bios al gereset.
Voltage niks aan gedaan.
Geheugen op 200 laten staan (400Mhz)
ook al eens je processor op een ander mobo gedaan?

specs:Intel i7 8700K Asus STRIX 2080ti, 16GB memory,2x Samsung 960 1TB SSD, 2x WD Black4TB

Verwijderd

Topicstarter
nee, helaas niet tot mijn beschikking

Verwijderd

Topicstarter
net dit gelezen:

Dit is allemaal technisch geblaat. Waar het in de praktijk op neerkomt is dat je kunt overklokken wat je wilt, zolang je de temperatuur maar onder controle kunt houden. Als je in 1 keer de FSB naar 200MHz wil zetten in plaats van langzame stapjes omhoog, dan kan dat. Mits je er zeker van bent dat je temperatuur niet te hoog word.
--------------------------------------------------------
Hier hebben ze het toch over de temp?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2003 14:48 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je bent aan het overclocken. Dan is het helemaal niet vreemd dat je daarmee problemen kan ondervinden. Verder zit je voor dit soort zaken goed verkeerd hier in PMG. Lees eens de overclocking basics in de FAQ van Die-Hard Overclocking & Cooling door :)

Verder verwijs ik je naar PMG Beleid en dan met name Hangen en Opstartproblemen troubleshooter.

[ Voor 13% gewijzigd door BalusC op 20-11-2003 14:50 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.