Toon posts:

ATI 9700PRO Tv-out verloopstuk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Ati 9700Pro gekocht, echter zonder TV-out kabel. Nu had ik in mijn collectie oude hardware nog een TV-verloopstukje gevonden die er op paste.
Dit verloopstukje maakt er een coaxiale aansluiting van die ik vervolgens m.b.v.
een SCART-converter op mijn TV aan kan sluiten (Philips, dus zonder coaxiaal en/of s-video).

Echter geen beeld, al krijg ik wel de TV-out optie aangevinkt.

Mijn vraag:
- Is het kabeltje uberhaupt wel werkend, verloopt het orginele kabeltje misschien naar een s-video aansluiting, dus kan iemand mij uitleggen hoe het orginele kabeltje er uitziet?
- Weet iemand misschien het schema van deze uitgang, zodat ik zelf iets in elkaar kan solderen!
- Heeft iemand zo'n kabeltje over, zodat ik deze misschien kan overkopen?
- Weet iemand misschien waar deze kabeltje nieuw te verkrijgen zijn!?

Verwijderd

Pin 1 + 7 is alles wat jij nodig hebt.

Radeon TV-out (S-video+Composiet)
Afbeeldingslocatie: http://www.hardwarebook.net/images/conn/minidinspec7f.gif (7 pin Mini-DIN-spec. female op de videokaart)
PinNaamOmschrijving
1GNDGround (Y/CV)
2GNDGround (C)
3YHelderheid (Luminance Y)
4CKleur (Chrominance)
7CVComposiet Video +
SCART-converter op mijn TV aan kan sluiten (Philips, dus zonder coaxiaal en/of s-video).
Scart bevat zowel Composiet als S-video en RGB/YCbCr signalen - alle 4 worden die over coaxiale kabels getransporteerd.

Je moet de kabels eerst aansluiten en daarna pas de TV + PC aanzetten.

Krijg je wel de TVout ingeschakeld met de driver (ongeacht of je beeld op je TV krijgt) ?
Heb je de Scart input van de TV al gecontroleerd of die het wel doet?
Loop ook eerst deze even na: De grote tv-out FAQ
Heb je Hydravision van Ati al eens geprobeert? kan je meteen schakelen met een PC die aanstaat.
Ik hoop voor jou dat je bedoelt dat je de driver kan omschakelen (die kan dat standaard ook al zonder Hydravision, mits er maar een output gedetecteerd wordt). Vanwege ontladingen is het nl. niet aan te raden om je bekabeling om te pluggen terwijl de PC en TV aanstaan. Er zijn al verscheidene mensen met een kapotte TV-uitgang - en het staat ook om die reden in de handleiding vermeld :)

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2003 12:24 ]

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Heb je Hydravision van Ati al eens geprobeert? kan je meteen schakelen met een PC die aanstaat.

Meh ...