Toon posts:

Snelle ProFTPd vraag

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even een korte vraag,

ik heb laatst ProFTPd geinstalleerd in de installatie Mandrake 9.1 maar mijn vraag omdat net als ssh meteen voor de gewone linux gebruikers is geconfigureerd, en dat ik alleen nog wat home dirs ofzo moet toevoegen.

Of als ik het voor user wil hebben moet ik me dan gaan verdiepen in de proftpd.conf, en daar alles instellen?

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik snap er niks van, wat wil je nou precies? Misschien moet je het iets duidelijker formuleren in volledige zinnen :)

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:39
Zover ik weet zijn homedirs direct mogelijk, zonder de proftpd.conf te editen. Althans, bij mij was dat wel zo.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ok ik ben een beetje onduidelijk. Wat ik wil is een linux proftpd server voor user dus geen anonymous access.

Nou vroeg ik me af omdat ik het tijdens de installatie van mandrake gewoon gekozen heb en dat er nog expliciet werd gevraagt of die servers wel wou installen (telnet ssh proftpd). En voor ssh hoef je ook geen user te aan te maken.

Dus hoeft dat voor proftpd ook niet ? of moet je je hele proftpd.conf aangaan passen?

Ik ben extreem linux n00b dus mischien kan het heel makkelijk.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Bij een standaard installatie van proftpd is dit voor elke user toegankelijk. Je hoeft ook geen homedirs meer aan te maken, want deze bestaan al standaard en hier wordt ook gewoon gebruik van gemaakt.

Je moet alleen opletten hoe de rechten zijn ingesteld, het is namelijk makkelijker om gewoon de users binnen hun eigen homedir te houden. Standaard wordt de anonymous user ook niet aangezet.

[ Voor 8% gewijzigd door Attilla op 20-11-2003 14:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dus ik heb nu al een ftpserver draaien :D cool.

Ik moet alleen nog even een gedeelte opgeven waar ik mijn bestanden share en dan heb ik een volwaardige FTP bak ??

Kan naar proftpd ook FXPen ?

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:26
Verwijderd schreef op 20 november 2003 @ 14:00:
Ik heb even een korte vraag,

ik heb laatst ProFTPd geinstalleerd in de installatie Mandrake 9.1 maar mijn vraag omdat net als ssh meteen voor de gewone linux gebruikers is geconfigureerd, en dat ik alleen nog wat home dirs ofzo moet toevoegen.

Of als ik het voor user wil hebben moet ik me dan gaan verdiepen in de proftpd.conf, en daar alles instellen?
:?

Net als blaataaps kan ik hier werkelijk geen touw aan vastknopen. Er staan allemaal woorden achter elkaar, maar op de een of andere manier komt de betekenis niet over.

Daarnaast krijg ik de indruk bij de vragen die hier staan, dat het een goed idee zou zijn om eerst eens de handleiding van ProFTPD en/of een algemene inleiding op hoe Linux werkt door te lezen voor je begint met vragen stellen.

Daarom sluit ik dit topic; als je nadat je de documentatie etc. goed hebt gelezen en van alles zelf hebt geprobeerd nog steeds ergens mee zit, open dan gerust een nieuw, duidelijk topic ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.