Toon posts:

Hardware ondersteuning Ati Radeon 9800 Pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb net een Hercules 9800 Pro op me computer geinstalleerd, maar me xp versie is te oud en zegt dat ik me drivers van me videokaart moet bijwerken (terwijl ik de nieuwste heb gedownload). Ik heb alle updates, service's packs gedownload, maar xp blijft steeds een bericht geven 'hardware uitgeschakeld omdat systeem onstabiel word..... Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen, hoe ik een lijst met nieuwe hardware producten in xp kan zetten zodat hij mijn videokaart wel herkent.

Mvg Roy Boendermaker

Verwijderd

Heb je al geprobeerd alle drivers eerst te uninstallen en daarna weer te herinstalleren, probeer anders ook even dat progje dat even alle Radeon drivers voor 100% verwijderd.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat heb ik al gedaan, maar ik denk dat het daar niet aan ligt. Het ligt echt aan xp, de versie is te oud. Toen deze versie uitkwam was die videokaart er nog niet. Maar ik ga het toch even proberen, bedankt voor je reactie.

Verwijderd

Anders eventueel even een formatje? Als je dat nog niet gedaan hebt iig... Is een uurtje werk maar het scheelt je een zee aan problemen vaak...

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-08 09:13
Dit kan ook een hardwarematig probleem zijn..

Wat voor voeding heb je in je systeem?

Die melding krijg je namelijk normaal gesproken na een crash, en dan geeft het systeem weer waar hij op het moment van de crash mee bezig was :)

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

heb je ook je voeding via het kabeltje aangesloten op je videokaart ?
hoeveel watt heeft je voeding en wat voor merk ?
heb je ook al de ati drivers geprobeerd ?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Controleer of de fan van je videokaart wel draait.

• Goingin
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-02-2023
Probeer anders (als dat mogelijk is bij je drivers) de VPU recover eens uit te schakelen, schijnen ook nogal wat problemen mee te wezen

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat zou het ook kunnen zijn, in call of duty krijg ik ook een melding over vpu recover. Heb ook al de nieuwste drivers geinstalleerd, windows herkent de hardware weer niet en vraagt om toch doorgaan met installatie of te stoppen.

> Er zit een 450 wat voeding in me computer
> fan draait ook van videokaart

Verwijderd

Topicstarter
Deze melding krijg ik steeds

De software die u.....installeert. Voldoet niet aan de eisen van het windows logo. Doorgaan met de installatie kan ertoe leiden dat het systeem instabiel wordt.

Steeds als je opstart zegt het , windows heeft... hardware uitgeschakeld...systeem instabiel...is geworden..

Verwijderd

Topicstarter
Goingin schreef op 20 november 2003 @ 16:20:
Probeer anders (als dat mogelijk is bij je drivers) de VPU recover eens uit te schakelen, schijnen ook nogal wat problemen mee te wezen
Waar kan je VPU recover uitschakelen?
Groetjes ROy

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-08 19:34

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Verwijderd schreef op 20 november 2003 @ 16:59:
Deze melding krijg ik steeds

De software die u.....installeert. Voldoet niet aan de eisen van het windows logo. Doorgaan met de installatie kan ertoe leiden dat het systeem instabiel wordt.

Steeds als je opstart zegt het , windows heeft... hardware uitgeschakeld...systeem instabiel...is geworden..
LOL, dan moet je gewoon op Toch Doorgaan klikken :D Je Windows versie kan overigens niet te oud zijn, want daar zijn de drivers juist voor :P

Het is overigens wel vreemd dat je die melding krijgt, want de drivers van ATI zijn altijd Windows Hardware Qualified :? Heb je wel de Catalyst 3.9 van www.ati.com gedownload?

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

Verwijderd

Topicstarter
IK heb een hercules radeon 9800, volgens mij moet je dan ook drivers van hercules gebruiken of niet? Doorgaan met de installatie lukt wel, maar daarna blijft hij aangeven dat ik het stuurprogramma moet bijwerken. En geeft hij bij opstarten het bericht dat windows hardware heeft uitgeschakeld omdat het systeem ander onstabiel zou worden.

Groetjes Roy

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-08 17:35

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

aka, herinstalleer je systeem gewoon es schoon.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Verwijderd

en niet de drivers van hercules pakken maar gewoon de catalyst drivers van ati.

• Ghost-X
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-08 00:17
Verwijderd schreef op 20 november 2003 @ 20:06:
en niet de drivers van hercules pakken maar gewoon de catalyst drivers van ati.
De drivers van Hercules doen het anders perfect bij hun kaartjes!!

The one you cant see...

Pagina: 1