Kleurenprinter print geen kleur meer.

Pagina: 1
Acties:
  • 3.096 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb bij mij het volgende probleem geconstateerd:

Als ik wil printen dan weigerd hij kleur te printen, terwijl er een volle kleuren cartridge en zwarte cartridge in zit. Alles wordt zwart/wit
Aan de instellingen zijn niks veranderd, dus het lijkt mij dat het daar niet aan ligt.
Dat geldt ook voor de drivers en andere instellingen die bij de printer horen.

Het probleem is ontstaan toen ik een lege kleurencartridge vervangen heb door een volle.

Printer= HP deskjet 980cxi / is netwerkprinter en hangt aan een client /
onder Win ME (server=win2000server).

Ik print via het netwerk.

Kan iemand mij vertellen hoe dit kan oplossen???

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Verwijderd

ey, jij ook hier?

Controleer of je software kan vinden op internet die voor die printer "monitoren" of de cardridge écht vol is...

Al weet je zeker dat deze vol is, hiermee zie je of dat 'de printer ook duidelijk is.'

Kijk of er geen haartjes tussen de contactpunten zitten...
Kijk of er geen verstopping in zit...
Is het precies hetzelfde nummer die op de cardridges staat?
Haal em er eens uit en weer in (zal je al wel gedaan hebben)
Kijk op/in de printer (als het een redelijk grote is) of er geen opmerking staat bij het plaatsen van een nieuwe...

Of koop een nieuwe printer

Controleer op het doosje of het het juiste type is...

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
Kijk eens bij je printerinstellingen of je wel hebt aangegeven dat ie kleur mag printen..
Anders zou ie namelijk je kleur nooit in grijstinten afdrukken..

Pvouput live

Verwijderd

was de nieuwe kleurencartridge een echte HP? Een kloon of een hervulde van HP? Misschien zitten de koppen vast door gestolde inkt?
Print eens een HP demopagina via de printer?

• Zeror
  • Nu online

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb gekeken of hij kleur mag printen en aan die instelling is niks veranderd
Hij mag dus gewoon kleur printen.

En arnogames,
De inktcartridge is voor de juiste printer en hij is vol (dat neem ik teminste aan als hij uit een nieuwe verpakking komt.

Enneh, de inktcartridge is trouwens een HP inktjet 78 (eentje die de printer ondersteunt).

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

• Krypt
Print je printer op plekken waar 't in kleur moet zijn nu grijstinten?? zoja, zeer grote kans dat het toch je driver instellingen zijn.. heb je zowel je client als printerserver gecontroleerd op de instellingen?

Pvouput live

• Zeror
  • Nu online

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Ja die heb ik gecontrolleerd en alles klopt.
en aan de drivers is niks veranderd.

Verwijderd

ja, het kan wel dat ie vol is, maar veel HP printers hebben een ingebouwde meter (monitor) om te controleren of dat wel degelijk zo is, als hier iets dus is fout gegaan zal de printer misschien zelf overschakelen op zwart-wit...

Vandaar dus mijn tip om een printer-monitor te downloaden indien beschikbaar...
Dan kan je controleren of de printer aangeeft dat het kleurenpatroon vol is.

Anders ligt dáár het probleem...

Hebben jullie niet nog een exemplaar van het inktpatroon... kan je hem daarmee testen en zien of het wel werkt.

• Zeror
  • Nu online

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb het probleem gevonden.
Het lag aan kleurencartridge, deze was beschadigd waardoor hij hem niet kon pakken voor het printen.

PS: Heb die de cartridge even in een andere printer gedaan om te of die in die andere printer wel werkte. dat bleek dus niet te zijn.

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 22:51

Smarron

The bend

Ik heb ook vaak problemen met namaakcartidges voor de HP. Echt behoorlijk irritant. Ik heb er vorige week nog 1 weg moeten gooien die voor 80% vol zat! :(

Ik ben voor de zekerheid weer overgestapt naar de originele. Wel duur, maar goed. Ze doen het tenminste tot het eind.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Verwijderd

ok, jou probleem is dus opgelost ;)

Wil jij even naar de mijne kijken? O-)

• Krypt
Hmm. vreemd; mijn oude HP printte gewoon kleur door terwijl die cardridge gewoon leeg was; lege plekken dus.. was wel een 700 series..

Pvouput live

Pagina: 1