Realtek 8139C + Epox 8KHA+, WOL zonder kabel?

Pagina: 1
Acties:

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-08 15:48

sphere

Debian abuser

Topicstarter
Ik kan nergens vinden of dit bord (ep-8kha+) nou WOL ondersteunt zonder kabel :(

Ik heb alle powerdown instellingen geprobeerd, S1, S3 en S1&S3, WOL staat aan, PCI Master staat aan, eigenlijk staat bijna alles aan in het bios dat ik ervan verdenk mee te maken te hebben. Volgens epox ondersteunt het mobo wol, maar nergens staat of het exclusief met kabel moet. Er is wel een wol connector op het bord.

Mijn nic heeft vziw geen mogelijkheid tot aansluiting van een wol kabeltje, maar de chip ondersteunt het wel, volgens de firma realtek. Het is een 8139C.
Dit is het nic (modem onvriendelijk):

http://elektron.et.tudelft.nl/~verwei90/WOL/nic.jpg

Weet iemand of dit mobo wol support over de pci bus?

edit: het ledje op de switch is aan (goed teken) maar het ledje op het nic is uit (slecht teken). :?

[ Voor 8% gewijzigd door sphere op 20-11-2003 13:48 ]

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:22

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Mijn nic heeft vziw geen mogelijkheid tot aansluiting van een wol kabeltje, maar de chip ondersteunt het wel, volgens de firma realtek. Het is een 8139C.
Dit is het nic (modem onvriendelijk):
Denk dat je toch op je kaartje een aparte aansluiting moet hebben.
Heb zelf ook realtek kaarten liggen hier en die wol ondersteunen moeten allemaal met kabel aangesloten worden op mobo.
Jouw kaart zal die functie dus gewoon niet ondersteunen.

• sphere

sphere

Debian abuser

Topicstarter
Mjaa ik had de NT faq al gelezen, de enige vraag die nog open stond was of wol over pci suppoted was door het mobo. Bedankt voor de titlefix.

@Vae Victis: Ja, misschien heb je gelijk, maar er schijnen dus ook mobo's te zijn die wol supported over de pci bus. En ik kan niet duidelijk terugvinden of de 8kha+ dit nou support.

[ Voor 3% gewijzigd door sphere op 20-11-2003 14:08 ]

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Verwijderd

Ben bang je twee zaken door elkaar haalt.

1- De chip van Realtek ondersteunt WOL. Als deze chip op een mobo geintegreerd wordt kan de mobo-fabrikant deze voorziening gebruiken om in het BIOS WOL aan en uit te zetten.
Ook kan een fabrikant van netwerkkaarten er voor kiezen deze voorziening naar buiten te brengen met een WOL stekkertje. Zoals op onderstaand plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://hardwareshop4u.de/gs/onlineshop/images/big/50150lcopy.jpg

2- Je mobo weet met WOL om te gaan, maar verwacht wel een touwtje op de WOL-connector.

In jouw geval heb je blijkbaar pech op puntje 1.

Too bad.

• sphere

sphere

Debian abuser

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 november 2003 @ 14:17:
Ben bang je twee zaken door elkaar haalt.

1- De chip van Realtek ondersteunt WOL. Als deze chip op een mobo geintegreerd wordt kan de mobo-fabrikant deze voorziening gebruiken om in het BIOS WOL aan en uit te zetten.
Ook kan een fabrikant van netwerkkaarten er voor kiezen deze voorziening naar buiten te brengen met een WOL stekkertje. Zoals op onderstaand plaatje:

[afbeelding]

2- Je mobo weet met WOL om te gaan, maar verwacht wel een touwtje op de WOL-connector.

In jouw geval heb je blijkbaar pech op puntje 1.

Too bad.
Ah, gadverdarrie. Beetje jammer dit allemaal. Ik had de hoop dat het anders zou zijn ;(

Verwijderd

En anders haal je voor €7 een nieuw kaartje die wél een connector voor zo'n draadje heeft? :)

Verwijderd

WOL kan ook zonder kabel, dan moet je PCI-bus aan de PCI2.2(?? of was het nou 2.1???) standaard voldoen. Dat moet je dan ook aanzetten in het BIOS geloof ik.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 november 2003 @ 14:42:
WOL kan ook zonder kabel, dan moet je PCI-bus aan de PCI2.2(?? of was het nou 2.1???) standaard voldoen. Dat moet je dan ook aanzetten in het BIOS geloof ik.
En ondersteunt het mobo en insteekkaart van de topicstarter dit?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 november 2003 @ 14:47:
[...]

En ondersteunt het mobo en insteekkaart van de topicstarter dit?
Daar komt hij ongetwijfeld zelf wel uit. Google, site van fabrikant of de search kunnen hem ongetwijfeld helpen.....

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-08 10:41

NBK

Weercam-Avatar

Ik heb zelf gewoon en WOL connectortje op m'n NIC (Edimax met Realtek) gesoldeert, met nog wat componentjes, die ik van een andere NIC (prutding) had afgehaald. Via het WOL kabeltje krijgt je NIC stroom (+5Vsb) en een nul. Het derde draadje dient om de PC op te starten.
Over WOL via PCI heb ik nog nooit wat gehoort.

[ Voor 5% gewijzigd door NBK op 20-11-2003 14:57 ]

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

• sphere

sphere

Debian abuser

Topicstarter
NBK schreef op 20 november 2003 @ 14:56:
Ik heb zelf gewoon en WOL connectortje op m'n NIC (Edimax met Realtek) gesoldeert, met nog wat componentjes, die ik van een andere NIC (prutding) had afgehaald. Via het WOL kabeltje krijgt je NIC stroom (+5Vsb) en een nul. Het derde draadje dient om de PC op te starten.
Over WOL via PCI heb ik nog nooit wat gehoort.
Oe, dat lijkt me wel leuk :) Als ik het kaartje mol kan ik altijd nog een nieuwe halen ergens :p Heb je hier toevallig pics/beschrijving van? Lijkt me een geinig projectje.

edit: wordt dit topic vast naar CME geschopt :P

[ Voor 5% gewijzigd door sphere op 20-11-2003 16:40 ]

Pagina: 1