"Analoog" naar digitaal bij afdrukken

Pagina: 1
Acties:

• s_schimmel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-10-2025
Ik heb laatst wat foto's gemaakt met mijn pa's anologe spiegelreflex en ik heb eigenlijk geen zin om de foto's in te gaan scannen. Ik ben naar de combi geweesd om te vragen of ik de foto's ook kan laten ontwikkelen en ipv afdrukken op cd kan laten zetten. Dit kon volgens hun wel maar de kwaliteit is stukken minder.

Mijn vraag is nu wie dit wel eens heeft uitgeprobeerd en of de kwaliteit idd zo slecht is?

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Zou het niet echt begrijpen, want als ik de negatieven of dia's inscan (laat nooit afdrukken) zijn daar perfecte afdrukken van te maken, resultaat is zeer goed.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-02 13:05

job

als je de negatieven laat inscannen dan krijg je wel goede kwaliteit.
althans dat is afhankelijk van de winkel.
de hema bijvoorbeeld levert flut kwaliteit.

[ Voor 21% gewijzigd door job op 20-11-2003 13:30 ]

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

samo

yo/wassup

Ik laat het vaak bij de HEMA afdrukken, en de kwaliteit is inderdaad iets minder: vrij korrelig... Ik heb een voorbeeldfoto voor je:
HEMA kwaliteit: (een thumbnail dus)
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/12750/thumb.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door samo op 20-11-2003 13:33 ]

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Dat snap ik niet? Topicstarter vraagt of de -van negatieven- gedigitaliseerde foto's een beetje kwaliteit hebben (in plaats van de afdrukken) en jij begint over het afdrukken van foto's? :D

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

samo

yo/wassup

samo-arne schreef op 20 november 2003 @ 13:32:
Ik laat het vaak bij de HEMA afdrukken + op cd zetten, en de kwaliteit is inderdaad iets minder: vrij korrelig... Ik heb een voorbeeldfoto voor je van foto door HEMA op cd gezet:
HEMA kwaliteit: (een thumbnail dus)
[afbeelding]
edit: een beetje duidelijker
edit2: grr @ quote... 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door samo op 20-11-2003 13:39 ]

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Verwijderd

De kwaliteit van foto cd's bij zaken als Hema en Kruidvat is absoluut bagger, een Aldi scanner van 20 euro maakt nog 10x zo mooie scans.

• s_schimmel
Ok, dus de hema e.d. leveren bagger kwaliteit maar een beetje fotozaak als de combi e.d.? Hoe is die kwaliteit?

• Karlok[JY-616]
  • Laatst online: 11:51
Ik liet films inscannen bij ontwikkelen bij Combi Amersfoort.
Nu ik verhuisd ben naar Hoofddorp laat ik het door een Combi doen in Hoofddorp.
Die leveren een ander kwaliteit dan in Amersfoort. Komt omdat de lab verschillen bij de twee winkels.

Tevens moet je niet verwachten dat het hoge kwaliteit levert. Reken op circa 1,5 Megapixel ofzo.
En ruis is afhankelijk van de film die je gebruikt. Naar mijn mening geeft een Fuji Reala 100 film meer scherpte dan een Kodak Gold 100 film.

Vleuten 4x430wp Oost Schuin dak 25°, 5x430wp Zuid plat dak 13°

Verwijderd

Denk eerder dat je 't beter onder een HOGE res kan inscannen, en dan evt verkleinen naar PC maatje (1024 b.v. oid)

Volgens mij zal de kwaliteit niet echt veel van elkaar verschillen . . .

We hebben bij de Combi een foto van m'n pa ingeleverd, waar hij super klein (in de verte) op stond, hier wouden we van zijn gezicht een mooie afdruk van hebben . . . nou je kon de pixels onderhand met je blote oog tellen!

Ik heb de foto vervolgens zelf ingescanned en uitgeprint, en da's gewoon mooi geworden!! (iig een STUK beter dan de combi deed)

Dus: zolang je een hoge res aan kan, denk ik dat het allemaal reuze mee zal vallen.

• Karlok[JY-616]
Elk fotograaf zal andere eisen stellen aan z'n foto's.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Je kan ze beter zelf inscannen; ik heb er geen goede ervaringen mee.
de foto's op de cd hadden allemaal een stevige compressie en waren erg korrelig.

Wise enough to play the fool

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-02 15:53

Acid_Burn

uhuh

Ik had de keuze om ze gewoon in TIF format te krijgen, dus uncompressed. Welliswaar bij de echte fotograaf en niet de Kruidvat oid.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Een aantal jaar geleden was het bij een kruidenier zo dat de foto's die op een CD worden gescand zeer lage resoluties had. Je doet er goed aan dit na te vragen.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• s_schimmel
Ben eens gaan informeren bij de combi hier in Deventer en daar kan je kiezen tussen foto's op cd in 1,5 en 6 megapixel. Ik ga die 6 megapixel eens proberen binnenkort.

• Karlok[JY-616]
6 megapixel?? Kosten??

[ Voor 62% gewijzigd door Karlok[JY-616] op 21-11-2003 21:15 ]

• s_schimmel
€8,99 per rolletje/cd. Een rolletje komt op een cd. Wel jammer dat je niet meerdere op 1 cd kan zetten.

[ Voor 72% gewijzigd door s_schimmel op 21-11-2003 22:10 ]

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-02 18:50

Floor-is

5.2

Als je echt je foto wilt laten inscannen en je wil hier drukwerk mee doen oid, dan kan je er voor kiezen om bij een "echte-echte" fotograaf te informeren naar een zogenaamde 'drumscan'. Hierbij wordt op een hoge resolutie (12.000 tot 36.000dpi iemand?) het negatief ingescanned, of bijvoorbeeld een afdruk, tot A4 formaat. De prijzen liegen er echter niet om en dat is natuurlijk wel jammer :/

Bericht hierboven

Pagina: 1