Toon posts:

Zelfde driveletter voor USB-stick op verschillende computers

Pagina: 1
Acties:
  • 425 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een pakket waarvan ik de databestanden op een USB-stick wil weg schrijven. In het pakket kan ik opgeven waar de databestanden staan, dit is een harde verwijzing naar een driveletter.

Op de computers waar de basis applicatie op geinstalleerd wordt zijn een x-aantal drive mappings gemaakt (deze zijn variabel) Als ik dus de USB-stick in de computer stop krijgt deze de eerstvolgende vrije driveletter toegewezen. Nu is dus mijn vraag of ik op elk van deze computerss dezelfde letter aan de USB-stick kan toekennen?

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Er zijn programma's waarmee je een drive of een dir kunt koppelen aan een driveletter. Dus bijvoorbeeld B: (of Z:, of X:) wordt gekoppeld aan c:programfilesonzinbelangrijkebestandenafgelopenjaarjanuari24januridinsdagmiddag1600uur

Ik zal ff kijken ...
(had net antwoord willen geven bij ander subfora, maar ik was te laat)

edit
ik doe het zelf altijd met xteq - en dan in appearance / files&folders/drives/virtualdrives. Maar volgens mij moet jij hebben

vSubst · 32-Bit-SUBST · v1.6
Freeware, © 2002 t.bigler@tiscalinet.ch

vSubst creates a virtual drive for any folder easily. You can use the new drive as if it were a physical drive. Virtual drives are removed automatically on Windows-shutdown.

Je kunt dit programma in de opstartfolder zetten, zodat bij elke nieuwstart de drive wordt gekoppeld. Volgens programma: "Use the [Permanent]-button for automatic substitutions (Don't use links to vSubst in your Startup-Group or Explorer will show up)."

[ Voor 54% gewijzigd door Eusebius op 20-11-2003 13:28 ]

==
hoi

Verwijderd

.

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt helemaal gelijk, De OS is W2K met SP3 De machines waar het pakket op draait varieren van PIII 450 tot aan PIV 1.8 De USB stick is een 256MB HawkinG Technologie van het type MD256U

Verwijderd

Topicstarter
ik doe het zelf altijd met xteq - en dan in appearance / files&folders/drives/virtualdrives. Maar volgens mij moet jij hebben

vSubst · 32-Bit-SUBST · v1.6
Freeware, © 2002 t.bigler@tiscalinet.ch

vSubst creates a virtual drive for any folder easily. You can use the new drive as if it were a physical drive. Virtual drives are removed automatically on Windows-shutdown.
Mooi pakketje heb je geschreven echter dit is niet wat ik bedoel. Het progje waar ik de data van op een USB-stick heb staan heeft de verwijzingen opgeslagen in het register. Maar aangezien ik niet weet welke driveletter vrij is en dus aan de stick toegekend wordt kan ik de driveletter niet in het register met een batch file wijzigen. Wat de bedoeling is dat als ik de stick in de USB-poort stop deze ongeacht in welke computer ik dit uitvoer de stick dezelfde letter toegewezen krijgt.

Verwijderd

.

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:05 ]

Verwijderd

misschien een autorun.inf maken voor je usb-key?

het volgende commando (NT/2000/XP only):
SUBST X: %CD%

dit zorgt dat je X: toekent.
ook zou je kunnen proberen om eenmalig de driveletter van de usbkey te veranderen in Disk Management

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Verwijderd schreef op 20 november 2003 @ 15:41:
/me vraagt zich af of USB devices ook zijn te benaderen zoals bv netwerk shares dmv //devicename/......
Wel via \\computernaam\d$ bijvoorbeeld voor de $ geef je dus de driverletter van je pendriver op.

Alle proemn in n drek

• Regman_XP
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-02 20:06
Via computer management kan je de schijf letter van je USB stick aanpassen. Dit moet je dan op iedere computer doen.

Als je een NTFS schijf hebt kan je ook de USB stick toe kennen aan een sub map.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:09
Ik heb mijn USB-stick gewoon een keer in diskmanagement (diskmgmt.msc) een letter toegekend en sindsdien blijft hij die gebruiken, ongeacht wat ik verder doe. Die letter wordt nu dus ook altijd vrijgehouden.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
Regman_XP schreef op 20 november 2003 @ 21:43:
Via computer management kan je de schijf letter van je USB stick aanpassen. Dit moet je dan op iedere computer doen.

Als je een NTFS schijf hebt kan je ook de USB stick toe kennen aan een sub map.
Heb NTFS maar wat wordt bedoeld met toekennen aan een sub map.

Verwijderd

Topicstarter
Als je een vaste driveletter aan een stick toekent dan krijgt de stick na het verwijderen/rebooten iedere keer dezelfde letter. Echter een andere stick krijgt weer de eerstvolgende vrije letter toegekend.

Het is mijn bedoeling om of er voor te zorgen dat iedere USB-stick dezelfde letter krijgt. Maar ik krijg het niet voor elkaar.

Het is n.l. de bedoeling dat ongeacht in welke computer de stick gestopt wordt er dezelfde letter aan toegekend wordt. Nu lijkt het er op dat ik dit per stick voor iedere computer waar deze mogelijk ingeplugd gaat worden afzonderlijk moet instellen.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2003 11:48 . Reden: aanvulling op tekst ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb met verschillende merken sticks zitten te testen en aan iedere stick is een eigen driveletter toe te kennen echter is deze letter alleen per computer in te stellen. Als ik dezelfde stick in een andere computer stop krijgt deze de eerst volgende driveletter toegewezen en niet de letter die ik op de andere computer ingesteld heb.

Weet iemand hoe ik het voor elkaar kan krijgen dat ongeacht in welke computer de stick gestopt wordt de stick altijd dezelfde letter krijgt. De computers zijn n.l. decentraal opgesteld van Groningen tot Maastricht en de applicatie kan alleen overweg met een vaste driveletter.

Verwijderd

Topicstarter
Stick them up this is an USB question.

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

volgens mij kun je hem ook als ntfs formateren, die usb stick, in NTFS staat de naam van het station. Ik weet alleen niet zeker of die stick dit automatisch meeneemt.

[ Voor 4% gewijzigd door Judaz op 25-11-2003 16:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de stick geformateerd naar NTFS en vervolgens in een andere computer geplugd, hij krijgt gewoon de eerstvolgende driveletter toegekend :( en niet de driveletter die ik hem op mijn systeem gegeven heb.

Hoe o hoe :? kan ik elke willekeurige removable device op verschillende machines dezelfde drive letter geven :?

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Verwijderd schreef op 20 november 2003 @ 20:52:
misschien een autorun.inf maken voor je usb-key?
het volgende commando (NT/2000/XP only):
SUBST X: %CD%
dit zorgt dat je X: toekent.
Dit is toch gewoon de oplossing, maak gewoon doormiddel van een autorun.inf bestandje een virtueele schijf aan met de juiste driveletter die verwijst naar de usbstick.

[ Voor 12% gewijzigd door djexplo op 26-11-2003 10:06 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Verwijderd

Topicstarter
Dit zorgt toch alleen dat je X toekent aan de CD speler?

• James_Watt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-03 20:20
Ik zou hem gewoon mounten op het moment dat de usb erin gaat.

Met een autorun kun je bijvoorbeeld:

mountvol c:\empty \\?\Volume{2d685645-5089-11d6-b425-806d172696f}\

Met mountvol /L kun je de koppelbare volumes opvragen.

Dan heb je geen aparte driverletter maar wel een vast punt (lege directory) waar je naar kan verwijzen.

Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |

Verwijderd

Topicstarter
Heb het met mountvol getest. Kan de USB-stick mounten op de machine met volume key \\?\Volume{004a8054-fd50-11d7-9373-0008740a7539}\ maar als ik dan naar een andere computer ga en de folder probeer te mounten lukt dit niet. Op de andere computer krijgt de USB-stick n.l. een andere volume key \\?\Volume{19564778-1f52-11d8-a1a1-000874a674e3}\

mountvol werkt dus ook niet op verschillende computers :'(

Ik ben bang :X dat wat ik wil niet te realiseren is :?

Verwijderd

Topicstarter
Schopje ;)
Pagina: 1