Asus A7V600 supported memory

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• Captor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 14:00

Captor

Serenity now, insanity later !

Topicstarter
Hoi,

Ik ben van plan een Asus A7V600 MB te kopen met daarop een Athlon XP 2600+.

Er is op de asus website een lijst te vinden (http://www.asus.com/products/mb/socketa/a7v600/overview.htm en dan onderaan) met qualified memory vendors voor DDR400 geheugen. Heeft iemand ervaringen dat OEM geheugen of geheugen wat niet op die lijst staat niet goed werkt op dit moederbord ? Of maakt het geen kont uit ?

Bedankt alvast

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het zou in principe geen kont mogen uitmaken, maar hou er wel rekening mee dat veel cheap-ass PC3200 reepjes niet aan JEDEC specs voldoen. Hierdoor loop je meer kans dat het niet lekker zal gaan werken.

• CARman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-06 21:34
Ik heb laatst een config op basis van dit bord gebouwd. Zit gewoon standaard Kingston opgeprikt ( 1 X 512 MB PC3200 ).

En dat reepje staat ook niet vermeld. Ik voorzie hier niet al teveel problemen eigenlijk. Als ik de kans krijg ( staat inmiddels bij een klant ) zal ik es kijken wat dat bord doet met 2 X 512 MB van die 'unqualified' reepjes.

Momenteel draaid ie in ieder geval 100% stabiel met een XP2800+ ( Barton ), het vermeldde geheugen en een Radeon 9600Pro.

edit:

Hmmm, mijn fout, het betrof hier een A7V8X en geen A7V600. Vreemd genoeg ondersteunen beide volgens ASUS DDR400, dus waar het probleem met de A7V600 zou liggen weet ik niet. Want bij de A7V8X schijnen weer helemaal geen issues te zijn, wat geheugen beteft :?

[ Voor 26% gewijzigd door CARman op 20-11-2003 13:18 ]

Asrock Extreme9, AMD9590, Kraken X61, 32GB

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
De lijstjes van Asus betreffen reeds geteste configuraties.

Dus maak je niet te druk.

Verder eens met BalusC, doe er zelfs een schepje bovenop: Ga voor goed DDR400 geheugen, dus ook goed qua latencies. Dan heb jer pas wat aan.

{signature}

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zolang je maar A-merk neemt, dan zit het wel goed :) Zie de FAQ van dit subforum voor een kleine opsomming van A-merken (onder "Welk merk geheugen moet ik nemen?") B)

Verwijderd

Ik heb ook een ASUS A7V600 moederbord met daarop een 2500+ en 1 reepje Corsair 512 MB PC 3200 400 MHz geheugen erop. Nog geen problemen mee gehad.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
O, ja: meuktracker: Asus A7V600 1006 als je Kingston spul wil nemen.

{signature}

• Captor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 14:00

Captor

Serenity now, insanity later !

Topicstarter
Ok bedankt voor de snelle reacties, dan zal ik toch maar A-merk geheugen gaan bestellen...

Verwijderd

Beste mensen,

ik heb jullie discussie zojuist gelezen omdat ik afgelopen weekend ook dit moederbord heb gekocht; Asus A7V600 dus.

Het volgende heb ik erbij gekocht:
Amd Athlon XP 2200+ en koeler (uiteraard)
DDR 512 MB - 333 PC2700 (A-merk)
daarnaast natuurlijk een videokaart (Club3D Ati Radeon 9200SE) en een harde schijf (Maxtor 40Gb).

Wat is mijn probleem?
Het installeren van Win XP Prof Engels lukt niet. :/
Hij blijft errors geven bij het installeren vanaf de CD.
We hebben 3 cd's met Win XP geprobeerd en ook via verschillende cd-rom drives, maar dat mocht niet baten.
De ene keer geeft ie errors dat ie bepaalde files niet kan kopieren en dan denk je dat ie bijna klaar is met installeren en dan krijg je een blauw scherm met witte letters: FOUT. :(
Het zijn ook iedere keer andere errors die hij geeft. Nooit dezelfde.

Nu heb ik gehoord dat nieuw in elkaar gezette pc's die voor het eerst worden geinstalleerd, vaker dit soort problemen geven, maar mijn vriend en ik snappen er niks meer van.

Heeft iemand hier een idee over?
Dacht zelf dat het misschien aan het DDR geheugen kan liggen. Dat er toch een merk-geheugen in moet of toch DDR 400 PC3200.

Wie kan mij helpen....
Bedankt!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-08 14:56

GSX-MAN

de/het/een

Vandaar ook mijn (verwijderde) vraag.

Nog bedankt daarvoor :?

Slecht idee... Hoe laat?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

MissBond: Het is de bedoeling om elk op zichzelf staand probleem een eigen topic geven :)
Tip: lees wel eerst het PMG Beleid door en check dan met name de troubleshooter ;)

GSX-MAN: :?

[ Voor 54% gewijzigd door BalusC op 15-12-2003 10:49 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.