Toon posts:

[XP] Kan niet bij bestanden oude hd*

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal,
ik zit met een probleempje.

Laatst heb ik een nieuwe harde schijf gekocht en windows xp erop geinstalleerd maar nou heb ik mijn oude schijf nog liggen waar allemaal vakantievideo's en foto's op staan maar ik kan er niet meer bij. Ik kan in alle mappen komen behalve de hoofdgebruikersmap en daar staat dus alles in. Als ik in dos of windows in d:\documents and settings\ralph wil komen dan is de toegang verwijderd. Heeft iemand hier mischien een oplossing voor? Als ik de oude harde schijf als master zet start ie trouwens ook niet meer op omdat ie wat systeembestanden mist.

Als iemand me kan helpen, heel graag
Groeten Ralph

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Stonden er op die bestanden bepaalde rechten gedefinieerd?
Anders moet je eens met je Rechter muisknop op die bestanden / mappen klikken. Hier kun je dan (geloof ik) rechten aanpassen. Als je als administrator bent ingelogd op je huidige PC, kun je de rechten overnemen van de bestanden op je oude HD.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

ralph19,

Welkom op GoT :)
Op GoT vinden we het belangrijk dat je voordat je een topic opent zelf even wat uitzoekt, test en probeert. Geef de dingen die je geprobeerd hebt, en die je gevonden hebt toen je zocht dan ook altijd even aan in je topicstart. Welke van die oplossingen die je geprobeert of gevonden hebt werkten er niet? Door dit te doen voorkom je dat mensen allerlei dingen gaan voorstellen die jij al lang geprobeert hebt :)

Probeer verder zoveel mogelijk informatie te geven - welke Windows versie, welke exacte(!) foutmelding krijg je, en dergelijke - oftewel een: "Omdat ie wat systeembestanden mist" kan je beter omschrijven als: "Hij zegt: Error 5 loading NTFS.SYS in 0x00ccc" oid).

Je vraag staat verder eigenlijk in de FAQ (deze kan je bovenaan het forum terugvinden) - namelijk onder dit kopje: Windows Operated Systems - FAQ

Mocht je er toch nog niet uitkomen - probeer dan even je topicstart zo aan te passen dat het voldoet aan bovenstaande informatie :)

Verder veel plezier op GoT :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties, ik had inderdaad even verder moeten kijk, zal er de volgende keer op letten.
Het is helemaal gelukt. Bedankt.

Groeten Ralph