Toon posts:

FTP server draait, maar valt dood na meer dan 1 dag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn FTP server draait prima. Alleen valt hij dood na meer dan 1 dag. Gebruik zelf serv-U 4.1 (legaal en geregistreerd). Het probleem zit hem ook niet in het programma zoals ik door heb, maar in mijn vigor 2600 WE (firmware 2.5H). Als ik namelijk alleen mijn router reboot, dan doet die het weer direct. Het lijkt dus wel of de poorten dicht slippen.....heel raar.

Heb poort 20 en 21 open staan en gebruik tevens voor deze poorten de redirection table. Tevens heb ik de poorten 1024 tot 1280 open staan

Gebruik Xs4all basic adsl

Wie weet raad. Alvast bedank voor je reactie

mvg,

GHG

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Is dat de allerlaatste firmware? Het lijkt een bug.

Verwijderd

poort 1024 tot 1280? mag ik vragen waarom en in welke richting deze poorten open staan.

Poort 20 en 21 heb je waarschijnlijk gePAT naar je server. dat moet voldoende zijn voor passive ftp.
Als je active (ook wel PORT) gebruikt hoef je alleen maar poort 21 te PATten. De connectie terug wordt immers gezet vanaf de server. Die heeft alleen maar toegang nodig naar internet....

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 november 2003 @ 13:43:
poort 1024 tot 1280? mag ik vragen waarom en in welke richting deze poorten open staan.

Poort 20 en 21 heb je waarschijnlijk gePAT naar je server. dat moet voldoende zijn voor passive ftp.
Als je active (ook wel PORT) gebruikt hoef je alleen maar poort 21 te PATten. De connectie terug wordt immers gezet vanaf de server. Die heeft alleen maar toegang nodig naar internet....
ja bijna. port 20 inbound heb je nooit nodig.

port 1024 tot 1280 heeft tie waarschijnlijk in serv-u ingesteld voor passive ftp.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 november 2003 @ 15:25:
[...]

port 1024 tot 1280 heeft tie waarschijnlijk in serv-u ingesteld voor passive ftp.
Denk dat deze discussie omtrent port 1024 tot 1280 niet ter zake doet. Want ook als deze poorten uit staat valt die na ongeveer 1 dag dood.

Kan het zijn dat de NAT tabel volloopt omdat ik ook Emule heb draaien?

Verwijderd

port 20 doet misschien wel terzake... haal die uit je config. (sommige el-cheapo routertjes kunnen namelijk niet iets uitsturen op een port die geforward staat)

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
ligt het misschien aan je keep to live? dat je router/provider na een dag inactieve je verbinding sluit? dat had ik ook met mijn http server, elke 3 dagen lag ie down, heb toen me router op connection always on gezet en probleem was over :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 november 2003 @ 15:50:
[...]

Denk dat deze discussie omtrent port 1024 tot 1280 niet ter zake doet. Want ook als deze poorten uit staat valt die na ongeveer 1 dag dood.

Kan het zijn dat de NAT tabel volloopt omdat ik ook Emule heb draaien?
Ook zonder poort 20 gebeurt het.....geloof me.
Nee het lijkt me dat het dichtslipt door gebruik van P2P programma's
Heeft iemand hier ook ervaring mee?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 november 2003 @ 15:25:
[...]

Ja hoor, breng iemand effe lekker op het verkeerde spoor. bij PASV mode heeft inbound ook poort 20 nodig. Geloof me nou maar.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 10:38
Ik gok toch dat het probleem hier niet Serv-U oid is, maar simpelweg eMule. Zet "max connections" eens op 200?
Pagina: 1