[AUDIGY] Audigy 1 driver, Audigy 2 ZS applicaties werkend

Pagina: 1
Acties:
  • 174 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jeronim0
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 21:11
Ik ben aan het experimenteren gegaan met mijn Audigy 1 drivers en applicaties, omdat er vaag gedaan werd over de support voor de Audiigy 1. Ik ben eerst Audigy 2 drivers gepatched gaan gebruiken en vervolgens heel even die van de 2 ZS.Maar altijd geklooi met mijn 5.1 installatie, die alleen de achterste speakers gebruikt als CMSS aan staat en dit is emulatie en dat wil ik niet. Daarom verder gaan kijken en nu denk ik de ideale mix te hebben gevonden. Het was een hoop werk, getob en frustratie, maar goed als ik het hier zet, dan hebben er meer mensen profijt van.

De oplossing voor mij was:
- Installeer alles van de Audigy 1 CD wat je nodig hebt, update de drivers en applicaties met de meest recente versie voor de Audigy 1 te vinden op de Creative website.

- EAX console kun je van de Audigy 2 ZS gebruiken, dan hoef je Playcenter niet te installeren om CMSS in of uit te schakelen. Dit heb ik veel liever dan dat grote programma wat Playcenter is en ik toch verder helemaal niet gebruik.
- Als je de nieuwste Windows Diagnostics wilt gebruiken van de Audigy 2 ZS, dan hoef je die niet van de Audigy 1 CD af te installeren (dan heb je hem 2 versies, aangezien de oude niet wordt overschreven).
- Systeem-informatie en restore Defaults kun je ook installeren van de Audigy 2 ZS.

- AudioHQ niet installeren van de Audigy 2 ZS. Hij laat dan niet meer alles zien en geeft bovendien een foutmelding bij het opstarten (kan ctsures.dll niet vinden). Nog geen work-a-round (het cab-bestand danwel het Creative programma waarin het zit) gevonden.
- Surround Mixer vind ik veel handiger van de Audigy 1 dan de nieuwe versie, aangezien hier speakerinstellingen en mixer in 1 programma te openen zijn. Koppeling met je configuratiescherm is standaard al aanwezig (dat de windows instelling qua speakers overeen komt met de Creative instelling).

Hier de versies die ik gebruik:
Creative Labs Audigy 5.12.05.0441
AudioHQ 1.20.04
Diagnostics 3.11.06 (Audigy 2 ZS)
EAX Console 2.00.09 (Audigy 2 ZS)
Restore Defaults 1.00.12 (Audigy 2 ZS)
Surround Mixer 2.00.23
System Information 1.00.09 (Audigy 2 ZS)

Als er interesse is, dan zal ik de afzonderlijke programma's op mijn webspace zetten, zodat jullie niet de hele Audigy 2 ZS CD hoeven te downloaden.

Veel succes!

Jeronim0

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:52

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

zeker weten interesse!!! Ik vind het met die drivers van de audigy2 een heel gekloot... dus als je de aparte programma's zou kunnen uploaden zou mijn dank groot zijn, o grote tweakert ;)

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:52

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

thanx!!! Mijn dank is groot...
euh.. hoewel... dat zijn de standaard updates... die programma's die jij gebruikt hebt is misschien makkelijker ;)

[ Voor 66% gewijzigd door MikeyMan op 20-11-2003 17:21 ]

Verwijderd

na de eax console te hebben geinstalleerd krijg ik deze fout melding als ik het programma opstart " no components are registered "

Start ik de pc opniuw op dan krij ik net voor het inladen van het bureaublad 3 maal de melding "plxcore.plx is missing ... "

Een oplossing ?

Verwijderd

ja, je moet dat bestandje in c:\windowns zetten en opnieuw installen, zoek met dat naampje ff op de creative website. Ik heb dit ook 3x gehad (heb een audigy 2 en wilde de zs driver installen wat lukt, maar na wat tijd ging dat fout), en nooit kunnen oplossen :( alleen een reinstall van xp hielp, kijk dus maar uit.

Verwijderd

heeft er een van jullie ook krakende geluiden gehad uit de audigy 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
Is er geen andere oplossing. Ik heb nu een Audigy gekocht wegens de kwaliteit. Maar ik vind die CMSS maar een verneukeratieve feature. 5.1 wordt geemuleerd :?

Mn centre speaker wil niet zo hard meer als van te voren en nog meer ongein. Geen goeie EQ erin.

Toch maar terug naar nForce2 dan :X :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronim0
Ik heb juist de EAX Console geinstalleerd om CMSS uit te schakelen aangezien ik Playcenter er niet op wilde hebben. Voor de volledigheid geef ik nog even de exacte stappen die ik gevolgd heb bij de installatie (soms nutteloos):

. Audigy 1 CD installatie (onderdelen: AudioHQ, Diagnostics, Surround Mixer, restore Defaults, Drivers)
. Updates voor Audigy 1 gedownload en geinstalleerd.
. PlayCenter geinstalleerd.
. Audigy 2 ZS EAX console geinstalleerd
. Playcenter gede-installeerd
. Audigy 2 ZS Diagnostics, Restore Defaults en Systeem Informatie geinstalleerd.
. Audigy 2 ZS Diagnostics gede-installeerd en Audigy 1 Diagnostics handmatig verwijderd (ook handmatig register entries)
. Audigy 2 ZS Diagnostics geinstalleerd
. Audigy 2 ZS AudioHQ geinstalleerd en vervolgens gedeinstalleerd.
. Audigy 1 AudioHQ geinstallerd en vervolgens de Audigy 1 Update erover.

De stappen die ik de volgende keer zou nemen, als ik het zou moeten installeren:
. Audigy 1 CD installatie (onderdelen: AudioHQ, Surround Mixer, restore Defaults, Drivers; geen Diagnostics).
. Updates voor Audigy 1 installeren (Drivers, AudioHQ)
. Audigy 2 ZS EAX Console, Diagnostics, Restore Defaults en respectievelijk Systeem Informatie installeren.

[ Voor 19% gewijzigd door Jeronim0 op 21-11-2003 13:09 ]

Jeronim0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronim0
Ik haal de bestanden weer van mijn webspace af, dus links zullen niet meer werken.

Jeronim0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu ik lees dat jullie ook gewoon de Audigy1 drivers gebruiken maar nog wel nogsteeds de Audigy2 programma`s willen, vraag ik me af of dat mij ook voordeel zou brengen.

Ik gebruik momenteel eigenlijk alleen de Creative Surround Mixer (versie 2.0.0.29) om de speakerinstellingen/volumes in te veranderen. Ik gebruik me geluid alleen voor games, muziek en films en gebruik alleen een headset (2 speakers + mic).

Ik heb een Audigy1 Player (OEM) en gebruik gewoon de laatste versie originele Audigy drivers van de creative site. Want de kwaliteit dat die drivers opleveren zijn toch gelijk aan de laatste versie gehackte Audigy2 drivers? (zijn toch dezelfde niet?). Ik dacht in ieder geval dat dat het geval was na de laatste update.

Dus wat denken jullie, heeft het zin voor mij om dat gepruts ook te gaan doen?

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2003 04:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronim0
Ik denk het niet. Surround Mixer is 1 van de weinige programma's die ik dus van Audigy 1 gebruik (samen met AudioHQ). Bovendien als je Surround Mixer upgrade, denk ik dat je er meer problemen van ondervind, als voordelen.

Jeronim0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeronim0 schreef op 01 januari 2004 @ 13:41:
Ik denk het niet. Surround Mixer is 1 van de weinige programma's die ik dus van Audigy 1 gebruik (samen met AudioHQ). Bovendien als je Surround Mixer upgrade, denk ik dat je er meer problemen van ondervind, als voordelen.
Ik weet niet welke mogelijkheden die programma`s bieden van de Audigy2... waar gebruik jij ze voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronim0
Met name EAX Control voor het utschakelen van CMSS, i.p.v. PlayCenter. De rest werkt allemaal ook goed met Audigy 1 en heb ik er daarom bij gezet. Maar Playcenter is groot en log en EAX Control veel kleiner en kan meer.

Jeronim0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeronim0 schreef op 04 januari 2004 @ 14:29:
Met name EAX Control voor het utschakelen van CMSS, i.p.v. PlayCenter. De rest werkt allemaal ook goed met Audigy 1 en heb ik er daarom bij gezet. Maar Playcenter is groot en log en EAX Control veel kleiner en kan meer.
Ik weet eigenlijk niet wat EAX Control is (ik ken alleen EAX wel) en al helemaal geen idee van wat CMSS is. Maar ik heb idd ook een hekel aan PlayCenter en heb ik daarom er ook nooit op gezet.

Maar laat er nu toevallig net een update uitgebracht zijn voor de Surround Mixer (en PlayCenter) voor de Audigy Series! :*) De releasedatum is aangegeven als 31/12/2003 en geeft de volgende changelist:
This web update contains Creative Surround Mixer fixes to improve the performance of your Creative Sound Blaster® Audigy®, Audigy Platinum or Audigy Platinum eX audio card.
Added Features:

Updates Creative Surround Mixer with the latest drivers.
Fixes:

Resolves the issue where Creative Surround Mixer is unable to launch after the EAX® Advanced HD™ or EAX 4.0 Advanced HD driver update is installed.
Klik hier voor de betreffende webpagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronim0
CMSS is een soort van Surround Sound emulatie. Als je 5.1 hebt, dan wil je dit meestal niet ingeschakeld hebben is mijn persoonlijke voorkeur. Door CMSS aan te vinken wordt standaard altijd de center speaker gebruikt. Bij (legale) films wordt deze zowieso gebruikt. Muziek met de centerspeaker erbij vind ik niet klinken. Hier kun je vinden hoe je het met PlayCenter kan in- en uitschakelen.

Jeronim0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reset2003
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
ff offtopic:

Misschien dat je mij kunt helpen met hetvolgende probleem:

Ik ben na een verhuizing mijn audigy cd kwijtgeraakt :'(
Nu heb ik wel van de creative site de drivers en programmaupdate's gedownload, en de kaart werkt gewoon in windows, maar ik kan niks instellen. Meestal deed ik dat met AudioHQ en de Surround Mixer maar omdat ik de cd niet meer heb kan ik deze progjes dus niet meer installeren, de update heeft een vorige versie nodig van het programma.

[ Voor 29% gewijzigd door Reset2003 op 27-05-2005 13:53 ]

Dell U2711HM | Dell1707FP | Logitech G510 | Coolermaster Stacker 830 | Intel Core i5 2500K | AsRock Z68 Extr3 Gen3 | Corsair Vengeance LP 16gig DDR3 1600Mhz | XFX6870 1gig | Samsung SH-222AB DVDRW | Samsung 820 series 120gig SSD boot disk

Pagina: 1