-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
Bedoel je dat je op een server twee nameservers wilt laten draaien of niet? Als je dat is wat je wilt dan klopt er iets niet: De prim en sec. DNS moeten allebei op andere IP's draaien.
Mocht dit niet zijn wat je bedoelt heb ik niets gezegd
Mocht dit niet zijn wat je bedoelt heb ik niets gezegd
Aviation is proof that given the will, we have the capacity to achieve the impossible.
--Eddie Rickenbacker
zoek eens even op bind en mysql op google en er zijn patches voor te vinden.
ook bestaat er een dns die het wel kan. http://www.tinydns.org
Een backend als MySQL Levert wel wat overhead op.
Je kan ook met bind geavanceerdere situaties opzetten dooe een slave (secondary) server die geupdated kan worden op het moment dat er iets wijzigt.
ook bestaat er een dns die het wel kan. http://www.tinydns.org
Een backend als MySQL Levert wel wat overhead op.
Je kan ook met bind geavanceerdere situaties opzetten dooe een slave (secondary) server die geupdated kan worden op het moment dat er iets wijzigt.
[ Voor 23% gewijzigd door Tweeker op 20-11-2003 12:54 ]
Lekker nuttig..
het idee van een secondary DNS is redundancy. Als je die beiden op dezelfde bak draait heb je er dus geen ene drol aan. Er is nergens een echte verplichting dat je een 2e DNS MOET draaien. Het is wel erg gewenst, maar als je denkt "het moet, dus draai ik hem maar op dezelfde server", dan schiet niemand daar wat mee op.
het idee van een secondary DNS is redundancy. Als je die beiden op dezelfde bak draait heb je er dus geen ene drol aan. Er is nergens een echte verplichting dat je een 2e DNS MOET draaien. Het is wel erg gewenst, maar als je denkt "het moet, dus draai ik hem maar op dezelfde server", dan schiet niemand daar wat mee op.
Ik heb een WOS-post!
daarnaast hoef je niet een 2de DNS services te installeren enz om '2' dns servers te krijgen.
geef die machine 8 ip adressen en het is net of er 8 nameservers zijn...
het is dus nutteloos om naast pdns (super overigens) een 2de dns services te draaien.
als je ene 2de server pakt en daar een dns services op gaat draaien, ok
maar die laat je dan gewoon secondaire updaten vanaf de primaire
geef die machine 8 ip adressen en het is net of er 8 nameservers zijn...
het is dus nutteloos om naast pdns (super overigens) een 2de dns services te draaien.
als je ene 2de server pakt en daar een dns services op gaat draaien, ok
12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - 13,8kWh accu
Daar heb je gelijk in een secondary nameserver is niet verplicht, en op hetzelfde systeem is helemaal nutteloos. Secondary nameserver draai je ook het liefst in geval van een internet DNS op een netwerk van een andere provider.Hmzaniac schreef op 20 november 2003 @ 12:55:
Lekker nuttig..
Dus wat je wil is omslachtig en ook een beetje nutteloos. Geef dan een 2e ipnummer van je machine op
Ik hosts ook m'n eigen domein op m'n eigen DNS server. Als primairy DNS gebruik ik m'n eigen server en als secundairy DNS de server van een vriend van mij. Hebben we gewoon een zone toegevoegd met de info voor mijn domein.
Je zou dus een vriend kunnen vragen het voor je te hosten..ook zijn er gratis providers op Internet te vinden die deze service aanbieden.
Je zou dus een vriend kunnen vragen het voor je te hosten..ook zijn er gratis providers op Internet te vinden die deze service aanbieden.
de server had een uptime van 300 dagen, en geen problemen mee gehad. het heeft al die tijd goed gewerkt. heb nu net een update gedaan van de distro.
Heb het al gevonden via de mailman van pdns. Ik gebruik nu virtual hosting
dat werkt ook goed schijnt
en ik heb 13 ips tot me beschikking wat geen probleem is.
en ik weet dat het niet helemaal goed is.. maar goed als ik straks een 2de server aansluit wordt die secundary
Heb het al gevonden via de mailman van pdns. Ik gebruik nu virtual hosting
en ik heb 13 ips tot me beschikking wat geen probleem is.
en ik weet dat het niet helemaal goed is.. maar goed als ik straks een 2de server aansluit wordt die secundary
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
Ja het kan, en nee het is geen goed idee.
Je denkt mischien 'als die machine down is doen m'n services het ook niet meer dus dan maakt het niet uit of de name resolved', maar dat is niet zo.
Simpel voorbeeld; email.
2 nameservers op verschillende verbindingen:
Server wil een e-mail sturen naar bla.nl. server zoekt domain op, krijgt een antwoord, probeert te connecten, faalt, en zal het dan later opnieuw proberen.
2 nameservers op dezelfde verbinding/machine:
server wil een e-mail sturen naar bla.nl. server zoekt domain op, krijgt geen antwoord, stuurt een error terug aan de verstuurder en geeft op.
Die mail ben je dus kwijt.
--
pdns als primary en bind als secondary is goed mogelijk, heb ik zelf ook zo
Overigens, draait die machine ook als slave? Dan is MySQL voor je zone data niet zo handig -- geen transactions. Beter install je dan PostgreSQL (of zorg je dat je MySQL innodb support.) Als 'ie alleen als master draait maakt het niet uit.
Je denkt mischien 'als die machine down is doen m'n services het ook niet meer dus dan maakt het niet uit of de name resolved', maar dat is niet zo.
Simpel voorbeeld; email.
2 nameservers op verschillende verbindingen:
Server wil een e-mail sturen naar bla.nl. server zoekt domain op, krijgt een antwoord, probeert te connecten, faalt, en zal het dan later opnieuw proberen.
2 nameservers op dezelfde verbinding/machine:
server wil een e-mail sturen naar bla.nl. server zoekt domain op, krijgt geen antwoord, stuurt een error terug aan de verstuurder en geeft op.
Die mail ben je dus kwijt.
--
pdns als primary en bind als secondary is goed mogelijk, heb ik zelf ook zo
Overigens, draait die machine ook als slave? Dan is MySQL voor je zone data niet zo handig -- geen transactions. Beter install je dan PostgreSQL (of zorg je dat je MySQL innodb support.) Als 'ie alleen als master draait maakt het niet uit.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Pagina: 1