Toon posts:

[w98] cd rom niet herkend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig een oude HP vectra pc opnieuw te installeren om er een mp3 computer van te maken. Het is een p133, hdd 2 gb, hdd 1.2 gb en 128 mb ram.

Ik heb de schijf aan een andere computer gekoppeld en toen geformatteerd. Vervolgens heb ik vanaf die pc win 98 geinstalleerd. Toen heb ik de schijf overgeplaatst in de HP Vectra. Hij start prima op maar W98 ziet de cd-rom niet. Ik kan dus geen nieuwe hardware installeren. Ik heb ook een andere cdrom drive geprobeerd en dat maakt geen verschil. In de bios wordt de cd-rom wel herkend. Master/ Cable select en de positie op de IDE kabel veranderen heeft geen effect. De bios ziet hem wel en windows niet. Als ik nieuwe hardware wil installeren ziet hij ook geen cd-rom. Als je handmatig nieuwe hardware installeert vraagt hij natuurlijk om de W98 cd |:( Ik heb ook jumpers op het mobo verplaatst maar windows blijft de cd-rom ontkennen.

Wat moet ik doen om te zorgen dat de cd-rom in windows gebruikt kan worden?

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-05 13:37

megaleo

Special member

Andere kabel al geprobeerd?

Verwijderd

Zou toch nogmaals opnieuw installeren. Haal via www.bootdisk.com de opstartdisk op en zet die op een flop. Start vervolgens vanaf flop met CD ondersteuning. Vervolgens moet het lukken!

Suc6

Verwijderd

anders moet je ff kijken in je apparaat beheer of de plug en play bios goed is geinstalleerd zo niet verwijderen en gewoon ff nieuwe hardware zoeken doen

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Staat er niet teovallig een ! bij je IDE controller. Als dat zou is kan het zijn dat je eerst de IDE controller moet installeren of dat er een virus op die bak zit.

Verwijderd

Topicstarter
Kabel is goed, virus lijkt me ook niet, en als nieuwe hardware installeren lukt niet. Ik ga hem maar helemaal opnieuw proberen te installeren, dan. 8)7 Maar bedankt voor de tips!
Pagina: 1