[Ipaq, Win 2k3 CE, Outlook CE]

Pagina: 1
Acties:

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:32
<ik weet niet, of het hier thuis hoort.. hoort het hier niet, schop het maar>

Ik moet het volgende voor elkaar gaan krijgen:

Een klant van ons heeft 5 Ipaq's h5550 aangeschaft. Deze heeft hij kado gedaan (!!! ) aan zijn vertegenwoordigers. Deze mannen zijn de gehele dag onderweg. Ze hebben ook allemaal een Nokia 6310 met T-Mobile abbo ( weet niet of deze info van nut is..)

Nu is het volgende de bedoeling: De Ipaq's maken via de nokia GSM's een verbinding met internet. De software hiervoor heb ik reeds gedownload van www.nokia.nl , en geïnstalleerd. Dit werkt.. De Ipaq's kunnen het internet op..
Er is op het hoofdbedrijf een standaard exchange server. (welke versie.. geen idee). De vertegenwoordigers moeten via internet hun agenda en email uit kunnen lezen op de Ipaq (synchroniseren dus).
Nu staat er op de Ipaq's een versie geïnstalleerd van Terminal Services. Ik wou via dit de Ipaq's laten inloggen op de exchange server en zo hun mail op laten halen en hun agenda uitlezen, maar volgens mij synchroniseren ze dan niet echt..
Hoe kan ik de Ipaq's via internet laten sychroniseren met de exchange server ( vast intern IP-adres )?

Maar dat is nog niet alles: ze moeten ook lokaal synchroniseren. Dit is niet echt moeilijk, via de meegeleverde active sync software. Maar kan het ook allebei op 1 Ipaq ingesteld worden...?

Ik heb de search engine al gebruikt. Ik heb ook al gegoogled (wat een woord), maar ik heb niks zinnigs kunnen vinden. Bij alle topics, die ik heb gevonden, wordt er niet een echt duidelijke oplossing aangeboden. Veelal wordt er rond de hete brei rondgetypt, zonder echt op het probleem in te gaan..

Ik heb het al voor elkaar, dat de Ipaq's lokaal synchroniseren, maar via het internet wil maar niet lukken..

Plzzz help me.... _/-\o_

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

Het is erg belangrijk om te weten wat voor Exchange server er draait. De Ipaq's moeten namelijk of van OWA (Outlook Web Acces) gebruik maken of van OMA(Outlook Mobile Access). Met Terminal Server bereik je weinig om eerlijk te zijn omdat je alleen de gui hebt je kunt wel een pst file lokaal opslaan maar deze niet openen zonder outlook. Dus zoek op OWA of OMA.

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:32
De Ipaq's moeten dus echt zelf synchroniseren met de bestaande exchange server. Volgens mij gaat het niet werken met Outlook Web Access, omdat dan de mail en agenda niet lokaal wordt opgeslagen. ( of ik moet verkeerd zitten ).
Dus met Mobile Outlook Access moet het wel werken? Als dit zo is, weet ik dat ik een dik Outlook / Exchange boek moet gaan graven naar dit onderwerp.

Iemand anders toevallig al ervaringen mee gehad ? ( en die ook werkten )

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Je zegt "vast intern IP adres". Een intern IP adres is niet te bereiken via Internet, dus je zal eerst moeten zorgen dat je een poort opent op een firewall ergens voor de Exchange synchronisatie.

Je zegt tevens "Terminal Services". Je kunt hiermee op een Terminal Server inloggen, maar is niet bedoeld voor synchronisatie met een Exchange server. Je dient dus echt uit te gaan van Outlook CE, de mogelijkheden die daar inzitten, en het feit dat je de server ook daadwerkelijk kan bereiken vanaf het Internet :)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

OMA (klinkt nog steeds stom hier in NL) is the answer.