Toon posts:

HDD wordt niet meer herkend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heeey :x

Ik heb een vaag probleem met 'n Maxtor DiamondMax Plus 9 200 GB HDD.
Het begon toen de PC plotseling een "tiedelie tiedelie tie" geluidje maakte (net een telefoon), alles werkte nog gewoon maar na een keer restarten herkend hij hem plotseling niet meer. Zodra ik de pc aanzet hoor je meteen al het tiedelie geluidje. Heb gezocht en gebeld naar verschillende shops maar ze geloven me niet :P of ze hebben nog nooit van zoiets gehoord (maybe net de verkeerde mensen gesproken :/).. Ook op i'net / search / maxtor site niks te vinden (tenminste.. over het telefoon geluidje)..

Heb alles gecheckt, maar hij bleef niks doen (alleen 't tiedelie geluidje).. Heb geprobeerd de printplaat te verwisselen met een dezelfde schijf (heb er nog een diezelfde) maar bleef hetzelfde doen.. Ook een nachtje in ijskast enzo. In andere pc's doet hij hetzelfde en die andere hdd doet het gewoon goed als ik die erin zet...

Nu net geprobeerd de pinnetjes die tegen de printplaat zitten een heeel klein beetje te verbuigen, en het tiedelie tiedelie tie geluidje is weg :D maar hij ziet 'm nog niet :| Dus weet eigenlijk niet of het goed of slecht is (waarschijnlijk slecht, piepje is er alweer :p)

De hdd klinkt verder gewoon ok :F Maybe makkelijkste om te zeggen dat ie dood is.. Maar wat is dan dat piepje! :p :'(

Sorry als 't al een keer gepost is :) iemand moet dit probleem toch ooit gehad moeten hebben zou je zeggen :|

iig heel erg bedankt als jullie me kunnen helpen of er iets meer over kunnen zeggen :>

[edit] topic kwam niet helemaal door :/ moest nog "tiedelie tiedelie tie" geluidje achter ^^

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2003 12:17 ]

Verwijderd

die is gewoon kapot

doh

• McFreak
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-02 22:27

McFreak

McFraGG de gekste !!

Ook een nachtje in ijskast enzo???
Nooit van gehoord.

Kan je niet beter ff Maxtor helpdesk bellen oid.

McFraGG de gekste !!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-03 00:48

job

RaR schreef op 20 november 2003 @ 12:22:
Nooit van gehoord.
nachtje in de ijskast kan je doen als je hd gecrashed is.
kan je soms nog wat extra data backupen voordat hij helemaal overleden is.

als je hd niet herkend wordt heeft een nacht in de ijskast ook geen nut.
gewoon opsturen naar maxtor.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Komen deze piepjes niet gewoon uit het mobo? Bijvoorbeeld lang-kort-kort betekent een probleem met de videokaart :)

Anyway, lees eens de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door, daar staat een heleboel in mbt het troubleshooten van hangen en opstartproblemen B) Verder kun je in de FAQ van dit subforum ook het een en ander vinden over brakke IDE configs :)
RaR schreef op 20 november 2003 @ 12:22:
Nooit van gehoord.
Kijk eens in de FAQ van dit subforum ..

Verwijderd

heb je misschien een PC van HP? (vectra serie?)
probeer de hdd eens in een ander systeem
ik denk niet dat dit aan je hdd ligt maar aan je Mobo.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de replies :> heb die schijf al in andere pc's geprobeerd, maar zonder succes :'( het probleem is ook eigenlijk dat de data die er op staat (films) bijna verstuurd moeten worden naar de opdrachtgever.. en net niet die 2 weken gebackupped natuurlijk :P Het piepje zal idd wel van 't mobo komen, maar 't klinkt gewoon heel vaag :> niet piep.. piep piep ofzo, echt net een telefoon.. "tiedielie tiedelie" :x

maar ja :p zal wel proberen bij zo'n data terugzet bedrijf :F zal niet langer lastig vallen :D

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het piepje zal idd wel van 't mobo komen, maar 't klinkt gewoon heel vaag. niet piep.. piep piep ofzo, echt net een telefoon.. "tiedielie tiedelie"
Sja, hier kunnen we niks mee als je bijvoorbeeld de mobo specs geeneens vermeldt.

Maargoed, als de HDD het ook al niet doet in een ander PC, dan kun je het in principe wel vergeten. Als laatste hoop staat in de FAQ van dit subforum ook het een en ander over datarecovery.

Verwijderd

Ik heb PC's gezien waarbij dit soort gekke geluiden uit de PC aangaf dat er iets fout was met de voeding. Het is dus mogelijk dat je voeding je harddisk opgeblazen heeft. Ik zou de voeding maar even doormeten voor je nog meer kwijt raakt.
Pagina: 1