Ik heb een raar probleem met de ruimte tussen div's in Opera. Mozilla en Internet Explorer werken prima.
Voordat je begint te roepen dat een margin: 0; en padding: 0; het kan oplossen, niet dus
. Kom ik zo op terug
Een plaatje van het probleem om het te verduidelijkingen:

Opera is dus de bovenste en Mozilla/IE de onderste.
De code die ik gebruik:
Ik heb dus geprobeerd met een margin en padding de ruimte tussen de divjes te verkleinen, maar helaas geen succes. Ook dacht ik dat het misschien aan de border kon liggen, want heb wel vaker ruzie gehad met borders en Opera. Dit is niet het geval, want als ik de border weg haal, dan blijft de ruimte tussen de divs bestaan. Deze 2 dingen was het enige wat ik kon bedenken, maar beide geen effect
Ik ben niet de enige met dit probleem, want in dit topic is het ook al een keertje besproken. Helaas geen oplossing in het topic, kortom, bij deze een nieuwe en hopelijk wel een oplossing
.
Kleine toevoeging:
Ik gebruik een strict doctype en wil geen tabellen gebruiken
Voordat je begint te roepen dat een margin: 0; en padding: 0; het kan oplossen, niet dus
Een plaatje van het probleem om het te verduidelijkingen:
Opera is dus de bovenste en Mozilla/IE de onderste.
De code die ik gebruik:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| <div class="titlediv1"> Vereiste gegevens </div> <div class="regrowdiv"> <div class="regleftdiv"> <div class="texregleft"> Woei! </div> </div> <div class="regrightdiv"> <input class="regbox" type="text" name="username" /> </div> </div> |
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
| .titlediv1 { width: 740px; height: 15px; font-family: Verdana, Trebuchet MS, Arial, Helvetica, sans-serif; background-color: #D9D9D9; border-bottom: 1px solid black; border-left: 1px solid black; border-right: 1px solid black; font-size: 11px; text-align: left; } .regrowdiv { width: 740px; height: 700px; border-right: 1px solid black; border-left: 1px solid black; border-bottom: 1px solid black; } .regleftdiv { float: left; display: table-cell; width: 200px; height: 25px; border: 2px solid white; background-color: #F2F2F2; /* tegenhanger voor post #E3E3E3; */ padding: 0px; margin: 0px; } .texregleft { margin-top: 5px; font-size: 11px; text-align: left; font-family: Verdana, Trebuchet MS, Arial, Helvetica, sans-serif; vertical-align: middle; text-align: middle; float: left; display: table-cell; } .regrightdiv { float: left; display: table-cell; font-family: Verdana, Trebuchet MS, Arial, Helvetica, sans-serif; text-align: left; width: 532px; height: 25px; font-size: 11px; border: 2px solid white; background-color: #F2F2F2; padding: 0px; margin: 0px; } |
Ik heb dus geprobeerd met een margin en padding de ruimte tussen de divjes te verkleinen, maar helaas geen succes. Ook dacht ik dat het misschien aan de border kon liggen, want heb wel vaker ruzie gehad met borders en Opera. Dit is niet het geval, want als ik de border weg haal, dan blijft de ruimte tussen de divs bestaan. Deze 2 dingen was het enige wat ik kon bedenken, maar beide geen effect
Ik ben niet de enige met dit probleem, want in dit topic is het ook al een keertje besproken. Helaas geen oplossing in het topic, kortom, bij deze een nieuwe en hopelijk wel een oplossing
Kleine toevoeging:
Ik gebruik een strict doctype en wil geen tabellen gebruiken
HTML:
1
| <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd"> |
[ Voor 13% gewijzigd door We Are Borg op 20-11-2003 12:17 ]