Asus A7V Bios 1005.A. Iemand al geprobeerd?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

ik heb er problemen mee, heb de oude weer geinstalleerd

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Er staat daarover hier nog een topic in, scroll eens naar beneden.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Mr_Chiel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-06-2019
Ja maar die ging over de 1005 en niet over de 1005.A...

• murdock
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-01 14:50
ik zag dat er inderdaad nu ineens een a achter staat maar durf hem niet te proberen

• powerman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-08 13:09
bij de 1005a werkt in de bios boot wel en hij is stabiel

ASUS P4C-E deluxe, Pentium 4 3 ghz, 2x Corsair 512 mb DDR PC3700, Hercules ati radeon 9800xt, 4x Western Digital S-ATA 250Gb 7200rpm (raid 5), 2x IBM 30 gb

• Mr_Chiel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-06-2019
Ik heb hem zelf ook maar geflashed. Had hiervoor 1003 want alle 1004's lieten bij mij W2K vastlopen. Maar zover ik kan zien gaat het met deze wel goed :) Zou er dan eindelijk een goed bios komen?

Verwijderd

en kun je nou ook de multipier veranderen of gaat dat nog steeds niet??

Verwijderd

ik heb em geprobeerd. Er is nog steeds geen multiplier support.

volgens mij vinden ze het gewoon leuk om rev 1005.03E iedere keer een andere naam te geven.

hij is nog steeds net als alle andere vorige revisies zo stabiel als de nete :) (wel dus)

Verwijderd

nou, dan wacht ik nog maar ff met updaten.... :(

• JvdBosch
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:56
Deze werkt!! De vorige crashte op mijn 1.02 A7V bij het BOOT menu. Deze werkt gewoon.
En stabiel (voor zover ik dat kan beoordelen na 5 minuten...)

e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur

• FalconM
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Config: Asus A7V rev 1.01 BIOS 1.005A

Bootdisk: U2W-SCSI HD op Adaptec 2940-U2W
2e HD: UDMA-100 HD op de onboard UDMA-100 contr.

Wel multiplier-optie in BIOS. Kon alleen niet booten vanaf de SCSI-HD wanneer de UDMA-100 controller op 'auto' stond in BIOS.
Met de U-DMA100 controller op 'disabled' kon ik wel booten vanaf de SCSI-disk.

BIOS 1.005A werkt wel goed indien de onboard UDMA100 controller niet wordt gebruikt. Deze verkeerd naar mijn idee dus nog in een Beta-stadium (ondanks dat Asus het een Final noemt :? ).

Ik heb Bios rev. 1.003 weer teruggezet, da's in mijn geval de enige stabiele versie.

edit:

'k Heb de multiplierinstellingen wel zien staan in de BIOS. Ik kon ze ook veranderen maar heb dit niet verder getest aangezien ik toch niets heb aan een BIOS waarbij niet al m'n HD's werken. Maar die optie was er dus wel.

Volvo V70 D5 my2011

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:35
Die multiplier instellingen via bios werken dacht ik alleen met Mobo rev 1.03

Pvouput live

Verwijderd

net de bios 1005a geupt
moet zeggen werkt tot nu toe perfect
heb rev 1.2
greetings from dutch

Verwijderd

Op vrijdag 08 december 2000 00:19 schreef _dutch_ het volgende:
net de bios 1005a geupt
moet zeggen werkt tot nu toe perfect
heb rev 1.2
greetings from dutch
heb je een multiplier optie?

Verwijderd

nope :(

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Bij mij werkt die stabiel, ik heb wel de handleiding gevolgd van iemand die had gepost bij de bios tracker. Hij draait nu stabiel, terwijl de vorige crashde in het bios menu. Ik heb mijn HD op de ata100 controller hangen en hij doet het perfect.
Ik geloof dat je zelf ergens kan instellen wat je eerst wil booten, ATA100/scsi of scsi/ATA100. Maar de multiplier instellingen heb ik niet gezien? Waar horen ze dan te staan dan weet ik tenminste waar te zoeken...

Verwijderd

Op vrijdag 08 december 2000 10:29 schreef DRaakje het volgende:
Bij mij werkt die stabiel, ik heb wel de handleiding gevolgd van iemand die had gepost bij de bios tracker. Hij draait nu stabiel, terwijl de vorige crashde in het bios menu. Ik heb mijn HD op de ata100 controller hangen en hij doet het perfect.
Ik geloof dat je zelf ergens kan instellen wat je eerst wil booten, ATA100/scsi of scsi/ATA100. Maar de multiplier instellingen heb ik niet gezien? Waar horen ze dan te staan dan weet ik tenminste waar te zoeken...
de multiplier optie die hoort te staan in de tweede tab menu (weet niet meer hoe die heet) waar ook de opties staan voor het selecteren van de bus frequentie en die voor het geheugen.

Wel balen dat die optie er niet meer is.
Ik heb gehoord dat die optie alleen werkt vanaf mainboard revisie 1.04. :(
Dat heb ik dus gehoord van anderen maar ik heb het zelf nog niet gelezen ofzo.

Heeft er iemand met een hoge revisie mainboard waarbij het wel werkt met rev 1005_03E ?(dus zonder jumpers)

Verwijderd

ik heb hem er ook op en ik ben er heel tevreden mee je kan de dip swits in het menu instellen:Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Wat voegt deze bios eigenlijk toe? (tov 1003 of 1004)
want ze gingen voor temperatuur en bios-multiplier, maar die hebben ze er dus allebei weer uitgehaald....
Wat is er dan wel veranderd ?

Verwijderd

Asus A7V met bios 1005A is super stabiel

Vooral in combinatie met nieuwe drivers van VIA @ www.via.com.tw

Deze combinatie is heel goed

Ben zeer tevreden *D

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
had je daarvoor wel problemen met via-drivers?
bij mij is ie ook stabiel (met 1004D bios), behalve met Half-Life als ik dat speel met die via-apg driver dan crashed me pc (na een hele tijd, vaak langer dan een uur)
ik heb win2k, en als ik die drivers van MS gebruik, dan is wel rock-steady, maar langzamer (vooral in 3DMark)
Pagina: 1