Toon posts:

[UT2003] Framedrops

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gister maar weer even UT2003 geinstalleerd in tijden van verveling, blijkt dat ie toch niet zo lekker wil draaien als ie moet:

Speel normaal gesproken 1280*960@32bit full detail, allemaal geen probleem, framerate zo rond de 80 met toch wel een paar bots in beeld. Sporadisch een klein 'tikje' in het beeld wanneer je even vooruit loopt, maar niets storends op zich. Wat zich ook voordoet zo af en toe en weg degelijk storend is, is dat het beeld voor 2 a 3 seconden bevriest en daarna weer verder gaat, offline doet het verder niets, behalve een hele grove framedrop, online heb ik 50% van de tijd een disconnect daarop.

Heb de halve ochten al in de search geneusd, maar kan niets vinden, en wat er te vinden is, lijkt op hele andere problemen te slaan. In 640*460@32bit bij normaal detail zijn de kleine tikjes weg, maar blijft het 'grote schokken', op Antalus bij het stukje water gebeurt het zo 1 op de 3 keer dat ik erlangs loop. in OpenGL is het probleem nog veel erger, en sta ik elke 10 seconden er toch zeker 1 stil.

Laatste drivers van nVidia voor moederbord (speclist onderaan), en zowel Detonator 45.23 als 52.16 gebruikt (driverupdate deed ook niets verbeteren). Heb in UT2003 ook alle sound-opties geprobeerd, van hardware+eax helemaal terug naar software, ook daar geen verandering.

Specs:
- Asus A7N8X Deluxe rev 2.0 bios 1003 (nForce 2)
- AMD XP 3000+ (Barton core, geen late thoroughbred) (komt niet boven 50 graden uit stressed)
- 2x 512 MB PC 2700 (gecheckt, geen fouten)
- Asus V8460 Ultra Deluxe (GF4 Ti 4600 4x AGP)
- Onboard Sound
- Onboard LAN (3Com in gebruik, ander uit)

- Windows XP Professional

- Voor de duidelijkheid, UT2k3 versie 2225 :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2003 12:31 ]

• Famoso
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Draai je misschien onder het spelen een programmatje als DU Meter? Dat heb ik ook eens gehad en daardoor kreeg ik ook een soort schokjes tijdens het spelen. Dat prog uitzetten heeft dat dus verholpen.

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

Verwijderd

Topicstarter
DUMeter, grappig dat je erover begint.. die draait wel ja, maar zoals gezegd, die kleine schokjes zijn niet echt het probleem (je ziet zo ongeveer een centimeter lopen van je karakter niet, niet bijzonder storend dus). Maarr, toch even proberen zonder

Ondertussen ook hardware accelleratie een stapje terug gezet zoals in een ander topic leek te werken, verandert niets aan de lange haperingen die ik heb

[edit]
DUmeter uit, reboot (AGP Aperture teruggezet van 512 naar 256, toch maar even AGP 8x support uitgezet en tegelijkertijd Fastwrites (volgens sommigen ook een probleem?). Ook in windows 'write-combining' uitgezet (= Fastwrites?), helaas allemaal zonder enig positief resultaat (maar ook niet slechter)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2003 12:29 ]

Verwijderd

Das grappig. Ik speel ook vaak UT2003 en daar krijg ik zelden stotterende beelden. Sterker nog: Bij UT2003 krijg als enige game het gevoel dat die alles uit mijn hardware haalt om zo mooi & soepel mogelijk te draaien.

Mijn systeem:
Pentium 4 1400mhz
384MB PC133
40GB 7200rpm
GeForce 4 Ti 4200 128MB

Ik speel in 1024 *768 resolutie en met alles op medium. UT2003 is trouwens gewoon legaal gekocht voor €45 meteen na de release. Ik heb de laastste patch geinstalleerd en de Epic & DE map-pack en de community map-pack.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2003 11:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
okay, probleem blijft bestaan, ben inmiddels weer druk beziggeweest, maar krijg het niet lekker voor elkaar

had eerst het idee dat het aan de onboard geluidskaart lag, dus die uitgezet en een Live 5.1 erin gestopt, IRQ probleempjes, ander slot, en toen was dat ook opgelost. Leek goed te gaan, maar helaas, zelfde gelazer, al wel iets minder vaak, maar dat kan ook schijn zijn.

Toen maar wat aan kleine videokaart instellingen zitten morrelen, en wanneer ik fog table emulation uitzet zie ik zo goed als geen enkele texture in het spel, is dat normaal??

ik begin zo het vermoeden te krijgen dat m'n videokaart gewoon helemaal niet lekker wil op dit systeem, ook omdat Max Payne 2 dezelfde framedrops heeft (maar Neverwinter Nights dan weer helemaal niet.....)

is er iemand met nog een goddelijk inzicht?

(heb inmiddels ook BIOS geflasht naar 1007, ook zonder enig positief resultaat)

Verwijderd

Topicstarter
Probleem inmiddels opgelost, windows prefetching aan te passen (effectief, uitzetten) bleek zeer goed te helpen:

http://www.majorgeeks.com/download.php?det=2495

dussem, deze draad kan gesloten denk ik zo
Pagina: 1