Toon posts:

[Answer Files]Bekende Schoolpaketen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij hier zijn voornamelijk actief op scholen.

Het plan is dat we van de zeg maar bekende schoolpaketten answer files gaan schrijven.

Om inzicht in zo een answer file te krijgen ben ik hevig op zoek naar een answer file

Heeft iemand een answer file van een bekend schoolpakket, dat zich uitzich zelf installeerd? Bijvoorbeeld ESIS?

Verwijderd

Wat bedoel je met een schoolpakket?

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-09 12:24
Wie is 'Wij'?

En als je actief op scholen bent, dan kan je toch gewoon op die scholen vragen wat ze gebruiken?

Wat een schoolpakket is snap ik ook niet helemaal :?

• eejee
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-06 11:32
Ik heb nog niet gemerkt dat ESIS zich uit zichzelf installeert, dus wat bedoel je precies???

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:31

momania

iPhone 30! Bam!

Om inzicht te kunnen krijgen in de answer file van een software pakket, zal je contact moeten opnemen met de leverancier van die pakketten.
Dit omdat de inhoud van zo'n file per software pakket verschillend is, dus zal je niet veel aan de voorbeelden hebben.

Of er moet al zo'n file bij zitten waar alle opties als commentaar in staat.

Om je zal het op een testpc moeten installeren en met snapshots je eigen installable pakketje moeten maken.

[ Voor 15% gewijzigd door momania op 20-11-2003 11:44 ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

???

Verwijderd

Topicstarter
Speedener schreef op 20 november 2003 @ 11:39:
Wie is 'Wij'?

En als je actief op scholen bent, dan kan je toch gewoon op die scholen vragen wat ze gebruiken?

Wat een schoolpakket is snap ik ook niet helemaal :?
Wij = ons bedrijf

Maar we doen nu alles handmatig als we een netwerk uitrollen, maar wij dacht gedeeltes in dat proces, zoals schoolpaketjes d.m.v answer files te kunnen installeren

Verwijderd

een aantal dingen zijn te proberen:

install.exe /? --> geeft soms uitleg over een eventuele unattend.txt
anders inderdaad rtfm / website fabrikant / leverancier

mijn ervaring met schoolpakketten is dat deze meestal behoorlijk brak zijn geprogrammeerd en slecht zijn getest.

ghost corporate edition / Novell zenworks hebben de mogelijkheid de verschillen op een pc voor en na de installatie van een pakket op te slaan en die verschillen vervolgens over het netwerk uit te rollen. om met de laatste te kunnen werken moet je wel enige vorm van kennis hebben. met de eerste kan zelfs een hobbieist omgaan

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2003 12:00 ]

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-09 16:41

Metzie

Nyaano !

Als de school windows 2000 draait kan je ook Sisdiff gebruiken om een snapshot te maken van voor de installatie en na de installatie en er op die manier installfiles van te maken. Die kan je dan ook nog eens met group policies toewijzen aan gebruikers. (mits netwerk w2k + active directory is)

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

Pagina: 1