Toon posts:

[IIS] Iedereen rechten geven

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier op stage en maak een webapplicatie die hier intern moet draaien. Om het te testen draait er nu IIS op mijn eigen 2k bak. Als ik nu vanaf een andere computer in het netwerk op mijn pc probeer te komen, gaat dat goed. Als iemand anders echter ingelogd is op die andere pc, dan lukt het niet. Soms krijgt hij een login schermpje en soms een fout 403.1 geloof ik (tis alweer een week geleden, de laatste test).

De applicatie MOET nu echt getest worden vanaf andere computers, dus moet ik een oplossing zien te vinden.

Anonieme toegang staat aan en toepassingsbeveiliging = laag. Wat moet verder nog veranderen om andere gebruikers toegang te geven tot mijn IIS-server?

• Kix@$$
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-09 13:17
In ieder geval moet "Everyone" rechten hebben op de map waar je html pagina's staan.

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
en daarnaast moet je anonymous toegand aanzetten. Dit doe je in de eigenschappen van de virtuele map.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de gebruiker "Iedereen" toegevoegd bij de map eigenschappen. Anonieme toegang stond al aan. Ik probeer het zometeen ff! Thanx alvast!

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:30
Geef ajb enkel de 'IUSR_xxx' leesrechten op de folder welke de bestanden bevat.

'Everyone' zou eigenlijk nooit ergens gebruikt mogen worden; dat is een heel vies ding. Tenzij je je pc nooit aan iets van een netwerk/internet knoopt.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

Verwijderd

Topicstarter
Gebruiker Iedereen werkte niet. Gebruiker IUSER_xxx geeft ook geen resultaat. De ene keer geeft hij een inlogvenster "Netwerkwachtwoord opgeven" en een andere keer weer foutmelding 401.3. Iemand anders nog?

Verwijderd

Misschien ff makkelijk om te weten hoe word er ingelogd ?

Shared map
Web
FTP

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is opgelost. Ik moest per bestand in de map ook de IUSER rechten geven. Dit kon natuurlijk weer eens niet met overerving :(

Thank you all _/-\o_
Pagina: 1