Toon posts:

Compaq Laptop en Accu

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey FoCkZ

IK heb zins een paar dagen een laptop, maar afgelopen nacht zat de battery op 9 % dus ik dacht vanacht maar ff opladen, vanmorgen zet ik de laptop aan stond hij nog op 9% heel vreemd, normaal als ik de laptop uitzet en ik steek de adapter in dan brand er een oranje lampje voor vanacht was dat niet het geval, als ik hem insteek en brand er niks, en nu staat battery in WINDOWS XP op 9 %

specs

Compaq Armada E500 PIII 700 mhz 128 MB 12GB HD cdrom etc etc netwerk.
Windows XP erop.

Kan iemand mij helpen ?

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:52
[flauw]
Zat de stekker er wel in :+ :D

let the past be the past.

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:56

breinonline

Are you afraid to be known?

Wat wil je weten? Formuleer je vraag voortaan een beetje duidelijker en in behoorlijk Nederlands.
Ga zelf eens zoeken en lezen op dit forum. Er is volgens mij genoeg te vinden hier en het antwoord op jou 'vraag' staat er vast tussen. Om een paar ideeën te geven:
[search=laptop lader kapot]
[search=laptop accu kapot]
[search=laptop accu lader kapot]
[search=laptop lader stuk]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Karlok[JY-616]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-02 21:53
Accu calibreren?

Vleuten 4x430wp Oost Schuin dak 25°, 5x430wp Zuid plat dak 13°

Verwijderd

Topicstarter
Is er een progje om je accu te ontladen, want als mijn accu helemaal leeg is kan ik hem wel opladen en als die vol is springt het oranje lampje uit en heeft die in wondows 100% aan.

en wat is Accu calibreren

• Karlok[JY-616]
Heb bij een compaq service provider stage gelopen, bij de armada E500, wordt een service programma meegeleverd waarbij je de accu can calibreren.

Verwijderd

Topicstarter
ja maar als ik op calibreren klik staat er calibreren gestart en vervolgens staat hij op 29% en heb 3 uur laten staan en ik zie niks veranderen.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-05 16:54
Laptops horen toch meer in OH thuis.. 't zijn niet meer echt gadgets :)

GT => OH dus.

Verwijderd

Topicstarter
Twynn schreef op 21 november 2003 @ 19:05:
Laptops horen toch meer in OH thuis.. 't zijn niet meer echt gadgets :)

GT => OH dus.
en nu in het nederlands aub hihi

• Karlok[JY-616]
Verwijderd schreef op 21 november 2003 @ 18:54:
ja maar als ik op calibreren klik staat er calibreren gestart en vervolgens staat hij op 29% en heb 3 uur laten staan en ik zie niks veranderen.
Hoe lang het duurt weet ik niet, accu's calibreren deden we altijd aan het eind van de werkdag, lieten we ze een nachtje staan.

Verwijderd

Topicstarter
ah thnx m8 zal het ook eens doen.

en nog bedank jongens voor jullie snelle reacties TOPPIE!!!

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2003 23:39 ]

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01 13:41

Diamon

The Weird One

Verwijderd schreef op 21 november 2003 @ 18:54:
Weet niet of je een beetje bekend bent met de technische contructie van een Compaq E500 accu.
De electronica wordt voorzien van spanning door 3 cellen.
Als een accu voor langere tijd in de laptop gelaten wordt, en de laptop niet gebruikt wordt, dan trekt de laptop de accu langzaam leeg.
Heb hier ook een accu liggen, deze is tot 23% op te laden en niet meer.
Ook naar calibreren blijft de status op 23% staan.
Wat de oorzaak hiervan precies is, weet ik niet, maar denk zelf dat de software in de accu van slag is.

Laat de accu dus niet in de laptop zitten als je deze voor langere tijd niet gebruikt (dagen/weken)

And The Only One

Verwijderd

Topicstarter
Diamon schreef op 21 november 2003 @ 23:48:
[...]

Weet niet of je een beetje bekend bent met de technische contructie van een Compaq E500 accu.
De electronica wordt voorzien van spanning door 3 cellen.
Als een accu voor langere tijd in de laptop gelaten wordt, en de laptop niet gebruikt wordt, dan trekt de laptop de accu langzaam leeg.
Heb hier ook een accu liggen, deze is tot 23% op te laden en niet meer.
Ook naar calibreren blijft de status op 23% staan.
Wat de oorzaak hiervan precies is, weet ik niet, maar denk zelf dat de software in de accu van slag is.

Laat de accu dus niet in de laptop zitten als je deze voor langere tijd niet gebruikt (dagen/weken)
Dit heb ik nog niet gelukig maar ik heb 2 knopjes voor aan/uit een blauwe die ik moet indrukken en een zwarte die ik moet schijven naar rechts als ik die alle twee tergelijk doe dan zet hij de laptop uit en als ik dan de stekker erin doe laad die op als de stekker er al inzit laad die gelijk op, dus ik denk dat ik mijn probleem heb gevonden na wat gesleutel met de knopjes.

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01 13:41

Diamon

The Weird One

1 Power switch (schuif knop)
Slides to turn the computer on or off.
While working in Windows, click
StartÅShut Down to exit the
operating system and turn off the
computer.

2 Standby/Suspend switch (blauwe knop)
Initiates and exits Suspend. Turns on
the computer if it is off. When used
with the Fn key on the computer, the
Suspend button initiates Hibernation.

Hier kun je de volledige user manual downloaden van de E500.

And The Only One

Pagina: 1