Toon posts:

[WLAN] PCI-kaart ziet draadloos netwerk niet*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb thuis een geweldig mooie draadloze adsl verbinding liggen.
In de meterkast staat een alcatel speedtouchmodem met daaraan gekoppeld een wireless access point router van Linksys ( BEFW11). Ik weet zeker dat dit alles naar behoren functioneert aangezien ik een dell laptop heb met een cisco systems network pc card (wireless) die perfect functioneert.

Mijn probleem zit hem meer in het feit dat ik maar niet mijn desktop pc aangesloten krijg. Hebben jullie enige tips om me verder te helpen?
Mijn werkstation is een P4 3,06 Ghz met 512ram en 160gig harde schijf en XP professional. Ik heb er een instant wireless pci card van Linksys ingestoken (WMP11). De nieuwste driver is gebruikt om de hardware te installeren alleen ik kan maar geen contact krijgen met mijn draadloze netwerk. Sterker nog, hij detecteert helemaal geen draadloze netwerken.
Ik heb ook nog network stumbler geïnstalleerd om te kijken of ik het draadloze netwerk nu wel kon vinden maar wederom geen succes.
Ben ten einde raad.... |:(

Alvast bedankt voor de hulp.

Groeten Divemaniac

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2003 11:24 . Reden: onderschrift vergeten ]

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-08 07:30

BoAC

Memento mori

Wat is de afstand tussen je access-point en je PC?
Wat voor een muren/plafonds zitten ertussen (aangenomen dat je AP ook in de meterkast staat)
Misschien moet je ff proberen de afstand kleiner te maken ;)

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
wat is de afstand tussen de access point en de desbetreffende pc ?

edit:
DAMN ! net te laat

[ Voor 23% gewijzigd door SileX op 20-11-2003 11:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
De afstand in één rechte lijn is ca. 10m. Het werkstation staat op de 1e verdieping en de ap in de meterkast op de begane grond. Er zit dus een plafond tussen en mijn werkstation staat redelijk dicht tegen de muur aan...
Maar in feite zou dit toch moeten werken?

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2003 11:39 . Reden: plattegrond kwam niet goed uit ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 november 2003 @ 11:39:
De afstand in één rechte lijn is ca. 10m. Het werkstation staat op de 1e verdieping en de ap in de meterkast op de begane grond. Er zit dus een plafond tussen en mijn werkstation staat redelijk dicht tegen de muur aan...
Maar in feite zou dit toch moeten werken?
ja in feite wel maar je weet niet wat er in dat plafond zit... probeer het eens heel dicht bij de meterkast met je desktop, als hij het dan nog niet ziet ligt het niet aan de afstand...

worden alle apperaten goed gezien in hardware profiel ????

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Ik zou eerst 's een cross-kabel leggen tussen het access point (die heeft toch 4 poorten ?) en het werkstation (ik ga er van uit dat daar een RJ45 connector op zit).
Dan kun je eerst het netwerk instellen (Ip-nrs, XP-instellingen), en daarna het het netwerk "draadloos maken".

[ Voor 8% gewijzigd door Brothar op 20-11-2003 11:47 ]

eagle

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:47
Heb je al geprobeerd om met de laptop vanaf desktop plaats verbinding te krijgen??

Verwijderd

Topicstarter
Brothar schreef op 20 november 2003 @ 11:45:
Ik zou eerst 's een cross-kabel leggen tussen het access point (die heeft toch 4 poorten ?) en het werkstation (ik ga er van uit dat daar een RJ45 connector op zit).
Dan kun je eerst het netwerk instellen (Ip-nrs, XP-instellingen), en daarna het het netwerk "draadloos maken".
Hola, dat wordt me allemaal ff iets te technisch. ik ga ervan uit dat een cross-kabel een utp kabel is? en dat die RJ45 connector een netwerk poort is?
Kun je dat netwerk instellen ook iets uitvoeriger uitleggen?

Thanks...

Verwijderd

zelfde probleem gehad. oplossing 2 dure bridges (wireless) maar dat raad ik niet aan het kan komen door de beton rastering in je plafond. (Kooi van Faraday {als dit de juiste benaming is) die zorgt ervoor dat er flinke storing in je ontvangst komt.

heb je wel een signaal op je pc? ik had toen wel een signaal maar geen connectie.
puur omdat het signaal te zwak was. wat je kan proberen is de snelheid omlaag halen dan krijg j een groter bereik. meestal in de faq. sectie van de leverancier van het product staat het wel uitgelegd.

het vreemde was toen ook de Usb ontvangers werkte niet die kregen/verzonden een te zwak signaal, maar pcmcia kaartjes deden het wel (van hetzelfde merk)

het is idd aan te raden even je pc in de hal te zetten naast de acces point. en dan testen of het wel werkt. scheelt meestal een hoop werkt het dan wel dan is het duidelijk het plafond wat dwars zit.

Alle afstanden worden gegeven zijn pov (point of view).

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Je zou dit kunnen gaan lezen: FAQ Network Troubleshooting

Het instellen van een netwerk onder XP is ook te vinden; er zijn wel vaker tweakers met zo'n probleem. Bijvoorbeeld: http://gathering.tweakers...5Bsearch%5D=Zoek#hitstart

Het allereerste wat je kunt doen is beneden gaan zitten, niet al te ver van je access point af.
Daarna kun je onderzoeken of het aan de instellingen ligt (al of niet draadloos).
Door een UTP-kabel te gebruiken kun je een defect in je draadloze verbinding uitsluiten. Vandaar mijn suggestie.

[ Voor 30% gewijzigd door Brothar op 20-11-2003 12:06 ]

eagle

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-08 12:53

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Het wordt ook ten sterkste afgeraden je accespoint (lees antenne) in de meterkast te plaatsen. (Ook al doet iedereen dit) Wat voor een soort antenne is het?

• BRAINLESS01
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-08 09:32
Een paar mensen zeggen dat je je pc naast de meterkast moet zetten, maar je kunt natuurlijk ook gewoon je AP naast de pc neerzetten :P

En zoals eerder gezegd, doet je laptop het als die naast je pc staat?

Verwijderd

Titelfix. Voortaan graag zelf een duidelijke titel inkloppen, dit is nogal irritant ;)
Pagina: 1