[Latitude] Onderdelen CPi en CPt uitwisselbaar?

Pagina: 1
Acties:

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-04 19:35

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Ik heb een Dell latitude CPt met defect keyboard (diagonale rij toetsen werkt niet, de meeste echter wel)

Dit is een model te zien aan de keyboardindeling niet in Nederland geleverd is, lijkt op iets Scandinavisch. Hij is uitgerust met een Celeron 600.

Nu kan ik van een andere Tweakert onderdelen overnemen van zijn defecte Latitude CPi met p2-266 of misschien wel een Celeron 266.

Weet iemand of het keyboard van deze twee modellen uitwisselbaar is? Zo ja, is het moeilijk deze te verwisselen? (voor iemand die nog nooit aan een laptop heeft gesleuteld)

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Laptopkeyboards vallen over het algemeen mee qua moeilijkheidsgraad. Het is het eerste wat los moet om verder in het apparaat te kunnen komen.
Over het algemeen 2 schroeven aan de bovenzijde los, waarna je 'm iets kunt kantelen en uitnemen.

Of die toetsenborden compatible zijn is een tweede vraag, laat 'm anders even een webcam-shot opsturen (of laat 'm 't ding op een flatbedscanner leggen, laat ik meestal ook doen als ik drivers voor mensen op moet zoeken, dan kun je chip voor chip zoeken wat voor hardware het nu echt is).

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Verwijderd

Als het goed is zijn deze niet uitwisselbaar .

Heb je een accupoint + touchpad ? Dan werkt dit verhaal mischien wel voor je ;)

De cpt is gebaseerd op de latitude cpx serie , maar dan alleen
een celeron ipv. een p3 ( je kan als het goed is je mobo met max.
een p3 750 opleuken ).

Wat je even kan proberen is het keyboard los halen , zijn zes of zeven schroeven
kan niet missen staat een K bij , en het stekkertje even los halen en opnieuw
vastdrukken , dat wil nog wel eens helpen.

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 november 2003 @ 20:49:
Als het goed is zijn deze niet uitwisselbaar.
Waarom? Is het stekkertje anders?
Heb je een accupoint + touchpad ? Dan werkt dit verhaal mischien wel voor je ;
Accupoint? Wasda? Er zit inderdaad een touchpad en zo'n muispuntje (klitje ;) ) in het toetsenbord. Maar dat muispuntje mag van mij ontbreken...
Wat je even kan proberen is het keyboard los halen , zijn zes of zeven schroeven
kan niet missen staat een K bij , en het stekkertje even los halen en opnieuw
vastdrukken , dat wil nog wel eens helpen.
Helpt dat ook als SOMMIGE toetsen het niet doen?

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 13:37

WHiZZi

Museumdirecteurtje

neanderthaler schreef op 21 november 2003 @ 11:47:
[...]

Helpt dat ook als SOMMIGE toetsen het niet doen?
Laat me raden:
de 8 i k ,

Standaard probleem bij CPX-serie. Maar ik kan je met 80% zekerheid zeggen dat CPt en CPI keyboards niet uitwisselbaar zijn.

Andere aansluiting.
Overigens, die toetsen die niet werken is te wijten aan een kabelbreuk in de keyboard kabel. Met een beetje geluk alleen effe de contacten schoonmaken op de kabel en er weer instoppen, daarna zou het weer kunnen werken. Mocht dat niet zo zijn, dan is er echt een kabelbreuk en moet je een CPt keyboard zien te scoren.

Op de HCCBeurs is zoiets te vinden. Vorig jaar ook een aantal onderdelen uit Dell laptops te koop gezien ;)

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Kwam via google op volgende: P/N 00655P is voor de CPx, CPt en CPiR (?):

http://cgi.ebay.com/ws/eB...3442837809&category=31568

Voor Cpi P/N 6807D:

http://cgi.ebay.com/ws/eB...3442976729&category=51155

De connector ziet er inderdaad anders uit :(

Verwijderd

Laatste model keyboard voor de CPx serie is 07U021 .
ik kan je deze leveren voor 40,- Euro.
Pagina: 1