Toon posts:

fullscreen op 4 beeldschermen

Pagina: 1
Acties:
  • 224 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet voor een bedrijfspresentatie een flashfile fullscreen op 4 monitoren krijgen.

De 4 monitoren doen het al, maar als je op fullscreen drukt gaat het alleen over het eerste beeldscherm en niet over alle 4

Als ik het in een on-gemaximaliseerd venster zet dan kan ik het wel over 4 beelden uitsprijden, maar dan heb je zo'n irritante titelbalk en randjes eromheen

de flashfile is 2560x480 van grote en de videoschermen zetten we op 800x600 of op 640x480 (elk)

-------

Ik heb het al met chromeless-pop-up window gedaan en dat werkt, maar de flashfile speelt dan met een langzamere framerate

------

dus de vraag blijft: hoe krijg ik iets fullscreen over 4 monitoren ipv alleen de eerste ?

ik draai windows 2000

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

waarin speel je de flashfiles af?

Verwijderd

welke videokaarten hebben we het over, en welke drivers/apps/tools gebruik je?

Verwijderd

Topicstarter
ik speel het gewoon in Flashplayer 7 af

en de videokaarten zijn: 4x Nvidia Geforce2 MX 400

ik gebruik flash 2004 proffessional als dat boeit ;)

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

kan je ze niet afspelen in IE en dan fullscreen (F11) gaan? :?

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-08 13:25

TwoR

Gekleurde stippen

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:51

momania

iPhone 30! Bam!

Meer een probleem van flashplayer zelf en niet niet echt specifiek voor een windows versie
Windows Operated Systems >> Software Algemeen dus ;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Misschien stomme vraag maar heb je je bureaublad welk uitgebreid naar 4 monitoren en gekeken naar instellingen primair etc?

[ Voor 21% gewijzigd door under-world op 20-11-2003 11:24 ]

• Rum
  • Laatst online: 07-03 13:06

Rum

zie mijn post in je andere topic (waarom 2 trouwens?): link naar topic "4 monitoren + fullscreen"

[ Voor 9% gewijzigd door Rum op 20-11-2003 11:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
under-world schreef op 20 november 2003 @ 11:24:
Misschien stomme vraag maar heb je je bureaublad welk uitgebreid naar 4 monitoren en gekeken naar instellingen primair etc?
hoe breid je die uit dan? :|

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Gewoon bij beeldschermeigenschappen. Daar staan nu 4 schermen als het goed is... Ik herken het probleem wel, volgens mij pakt jouw swf bestand met de optie full screen alleen de primaire monitor.. Check daarom even de settings of probeer anders eens de file eens om te zetten naar een projector (.exe) Dan moet hij hem wel fullscreen op de desktop afspelen volgens mij ....

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:56
Stel de monitoren zo in dat ze de rand niet weergeven als je ze groter gesleept hebt.

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 20:32

VisionMaster

Security!

Verwijderd schreef op 20 november 2003 @ 14:20:
[...]

Uhm ... heb je wel al normaal je Desktop over de 4 beeldschermen? Zonder dat gezien te hebben kan je de volgende stappen echt niet maken :X

I've visited the Mothership @ Cupertino

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:04

job

Verwijderd schreef op 20 november 2003 @ 14:20:
[...]

met nview zit bij de nvidia drivers in.
of met ultramon (ultramon is wel handig)

Verwijderd

Topicstarter
ja de 4 schermen doen het allemaal. Allemaal met eigen achtergrond, alleen het eerste scherm heeft maar de taskbar (taakbalk). En het maakt niet uit wat je full-screen wil maken, of het nou een screensaver, een swf of een projector is, hij is dan alleen full-screen op het eerste scherm. Op de andere 3 schermen zie je dan gewoon de desktop.
Eskimootje schreef op 20 november 2003 @ 14:28:
Stel de monitoren zo in dat ze de rand niet weergeven als je ze groter gesleept hebt.
maar dan rek je het op.

• Rum

Rum

Ik begreep dat je ultramon ook had geprobeerd (uit je andere topic). Daarmee kun je ook je taakbalk uitbreiden naar de andere desktops, maar daar gaat het je niet om. Heb je inmiddels al geprobeerd om het flash-bestand in internet explorer af te spelen, deze de maximaliseren over de desktop (=functie van ultramon) en vervolgens ctrl-F11 te drukken? Want volgens mij zijn dan je borders weg en heb je t full-screen over 4 schermen!

[ Voor 15% gewijzigd door Rum op 20-11-2003 14:57 ]

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-08 21:23

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

hoe heb je je desktop over 4 monitoren gegooid?? je kunt dit imho het beste doen door stretch te kiezen als dat kan in jou drivers. dan heb je namelijk maar 1 dekstop die is uitgerekt over 4 schermen, waarschijnlijk heb je op dit moment 4 apparte desktops en dan maximalieert ie idd maar op eentje tegelijk.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Rum schreef op 20 november 2003 @ 14:54:
Ik begreep dat je ultramon ook had geprobeerd (uit je andere topic). Daarmee kun je ook je taakbalk uitbreiden naar de andere desktops, maar daar gaat het je niet om. Heb je inmiddels al geprobeerd om het flash-bestand in internet explorer af te spelen, deze de maximaliseren over de desktop (=functie van ultramon) en vervolgens ctrl-F11 te drukken? Want volgens mij zijn dan je borders weg en heb je t full-screen over 4 schermen!
ja Rum dat programma deed het goed, alleen dan houd je die menubalken er omheen :(

En dat andere heb ik idd ook al geprobeerd, maar dan schiet het gewoon naar 1 scherm

Welke videokaarten/drivers hebben die stretch optie? want dat vind ik dan wel het proberen waard

Verwijderd

Ik heb zelf altijd met 2 monitoren gewerkt (g450 + millenium II). Met de optie om voor elk scherm een aparte resolutie in te stellen zat ik een beetje tussenin wat boven beschreven wordt:

Mijn achtergrond was hetzelfde voor beide schermen. (is dit niet altijd zo zonder tools als ultramon?)

De standaard windows 2000 screensaver (dansende lijnen bv) zag gewoon beide als 1 geheel.

Bij het full-screen gaan van directx of opengl apps ging ie altijd alleen fullscreen op de monitor die ik als primair ingesteld had. Volgens mij is dit altijd zo tenzij het prg of game expliciet meerdere monitoren ondersteund.

Het hangt er dus ook een beetje af wat de Flash player technisch gezien doet. Full screen door echt een eigen scherm te openen (met mogelijk aparte resolutie) of gewoon een window zonder randen over de hele desktop spreiden.

• Orion84

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op 20 november 2003 @ 15:23:
[...]

Welke videokaarten/drivers hebben die stretch optie? want dat vind ik dan wel het proberen waard
ik weet dat niet precies, maar mijn vorige laptop had een geforce 4go kaartje erin, en die had die optie (is een soort van goedkoop alternatief voor serieus meerdere desktops). Zou dus best kunnen dat alleen simpele kaartjes die optie hebben bij gebrek aan functionaliteit om echt twee afzonderlijke desktops te kunnen aansturen.

[ Voor 25% gewijzigd door Orion84 op 20-11-2003 15:34 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Rum

Rum

met ultramon is je desktop ook uitgebreid over alle 4 de schermen (=gestrecht). Misschien dat het andersom wel werkt? Als je eerst ctrl-F11 drukt en vervolgens maximaliseert over de desktop. Ik kan het helaas hier niet testen, ik heb op mn werk maar 1 scherm :(

• Orion84

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

nja, weet je zeker dat et gestretched is en niet vier desktops, is dus te zien aan jewallpaper bijv. die wordt echt uitgesmeerd over vier schermen.

en trouwens, ultramon kan ook best die mogelijkheden voor multimonitor uit de videodriver/bios halen, ik kan me best voorstellen dat niet elk kaartje bepaalde varianten ondersteund.

[ Voor 40% gewijzigd door Orion84 op 20-11-2003 15:36 ]

• Rum

Rum

bij ultramon is het echt 1 desktop, als je een background maakt met ultramon, wordt dit opgeslagen in een apart bestand wat de volledige breedte van je scherm heeft (bijvoorbeeld 2048x768). (zie ook de ultramon-site)

[ Voor 20% gewijzigd door Rum op 20-11-2003 15:40 ]

• Bliep
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-08 23:39
Dan moet je die krengen zo instellen dat ze allemaal hetzelfde weergeven. Weet zo niet welke optie dat is bij Nvidia omdat ik een ATi plankje heb. Volgens mij is het twinview.... Die moest je d8 ik uitzetten :>

• bouvrie
  • Laatst online: 21-05-2025

bouvrie

Interior demolisher

Hmmm .. dit is best interessant voor mij :) Ram je die 4 Gfx Cards in 1 PC met 4 AGP sloten of zijn het PCI-versies. Tja, hier heb ik niet echt veel verstand van :o

01010100011010000110010100100000010011110100111001000101001000000011101000101001

• Rum

Rum

Killerhond schreef op 20 november 2003 @ 15:40:
Dan moet je die krengen zo instellen dat ze allemaal hetzelfde weergeven. Weet zo niet welke optie dat is bij Nvidia omdat ik een ATi plankje heb. Volgens mij is het twinview.... Die moest je d8 ik uitzetten :>
Allemaal hetzelfde weergeven? Nee, hij wil juist zijn desktop uitbreiden en niet 4x weergeven! dus dat gaat niet werken. idd heet die optie bij nvdia twinview.

Van een duits forum heb ik net ff gelezen dat het met een actionscript in de flash zou moeten kunnen werken en het ging dan om t volgende stukje code:

fscommand ("allowscale", "false");
fscommand ("showmenu", "false");
fscommand ("fullscreen", "true");

Mijn duits is niet zo heel best, maar het lijkt erop dat dit wat voor jou kan zijn.

[ Voor 31% gewijzigd door Rum op 20-11-2003 15:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Okay ik zal nog eens dat ultramon proberen :)

Verwijderd

Topicstarter
Maar rum, dat is toch alleen de background die dan word uitgesprijd? ALs ik dan iets op fullscreen zet schiet ie volgens mij gewoon naar 1 scherm, maar ik probeer het nog wel een keer dadelijk :)

• Rum

Rum

Misschien is flashplayer plus wel wat voor jou. Daar kun je een screensaver maken van een flash-animatie. Met ultramon kun je de screensaver over alle schermen stretchen. Altijd het proberen waard toch?
Ja, ik denk dat er een verschil is tussen fullscreen en gemaximaliseerd over de desktop. Fullscreen is een windows-functie, dus zal op het primaire scherm zijn. Gemaximaliseerd over de desktop is een functie van ultramon, die de mogelijkheid biedt om de volledige desktop (in jouw geval 4 schermen) te gebruiken.

[ Voor 40% gewijzigd door Rum op 20-11-2003 16:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Aight, Rum, het werkt, thanks :*)

Ver gezocht maar toch gevonden :D

En over die vraag van PCI.... ik weet het niet, want ik heb het niet gekocht en in elkaar gezet, ik hoor me eigenlijk alleen met flash bezig te houden ;) Maar over PCI hebben ze het wel een keer gehad, dus ik denk dat dat het antwoord is op je vraag

• Rum

Rum

en hoe heb je het opgelost? Dat is natuurlijk leuk om te weten voor de volgende keer!

Verwijderd

Topicstarter
nou ultramon weer geinstalleerd. En heb volgens mij niks in de instellingen veranderd

Daarna met flashplayer plus bij tools "flashplayer maker" (alt + f6) gedaan en dan gewoon van mijn swf file (flash file) een scr file (screensaver file) gemaakt

En hij laat het over 4 beeldschermen zien :)
Pagina: 1