[VISIO] Databasemodel exporteren naar SQL server

Pagina: 1
Acties:

• El_BingO
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-08 12:01
Ik heb in Visio 2002 Professional een databasemodel aangemaakt met een handjevol tabellen en relaties.

Ik zoek nu naar een optie om hieruit T-SQL script te genereren of rechtstreeks te exporteren naar SQL server 2000. Als ik de wizard Database Exporteren gebruik, wil hij alleen de shapes exporteren, niet de tabellen zelf.

Hoe krijg ik dit voor elkaar? Heb wel de search gebruikt, maar daarin staat volgens mij niet het antwoord...

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Kan dat uberhaupt wel?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Heb je je datamodel in Visio wel getekend op basis van de juiste template?

• El_BingO
Volgens deze pagina, alleen dat is een oudere versie. Dan zou je het van 2002 toch wel verwachten dat het daar ook in zit, toch?
Verwijderd schreef op 20 november 2003 @ 11:07:
Heb je je datamodel in Visio wel getekend op basis van de juiste template?
Ik heb Bestand -> Nieuw -> Database -> Databasemodeldiagram gekozen...

[ Voor 58% gewijzigd door El_BingO op 20-11-2003 11:10 ]

Verwijderd

Staat er boven in het menu Tools niet iets van Generate database ofzo? Misschien moet je de Enterprise versie van Visio hebben.

• El_BingO
Verwijderd schreef op 20 november 2003 @ 11:11:
Staat er boven in het menu Tools niet iets van Generate database ofzo? Misschien moet je de Enterprise versie van Visio hebben.
Die is er volgens mij niet. Zie hier

Verwijderd

Ik heb Visio for Enterprise Architects (engelse versie) daarmee kan het wel ... zat bij Visual Studio .NET volgens mij

Verwijderd

"Visual Studio.NET
De geavanceerde oplossingen voor het modelleren van databases en software die op dit moment beschikbaar zijn in Visio 2000 Enterprise Edition zullen later dit jaar beschikbaar komen in Microsoft Visual Studio.NET. Hiertoe behoort onder andere de mogelijkheid om vanuit een grafisch ontwerp met forward-engineering te komen tot een daadwerkelijke databasestructuur of softwarecode."

Deze heb ik dus.

• El_BingO
Verwijderd schreef op 20 november 2003 @ 11:19:
"Visual Studio.NET
De geavanceerde oplossingen voor het modelleren van databases en software die op dit moment beschikbaar zijn in Visio 2000 Enterprise Edition zullen later dit jaar beschikbaar komen in Microsoft Visual Studio.NET. Hiertoe behoort onder andere de mogelijkheid om vanuit een grafisch ontwerp met forward-engineering te komen tot een daadwerkelijke databasestructuur of softwarecode."

Deze heb ik dus.
Zou het ook kunnen met 'Microsoft Visio Enterprise Network Tools'?

Verwijderd

Denk het niet. Je moet volgens mij de Enterprise versie hebben.
Pagina: 1