[php/regex] postcode woonplaats splitsen

Pagina: 1
Acties:
  • 339 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• kroeske
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:47
Ik ben bezig met het omzetten van een oude database naar een nieuwe (nieuwe opzet etc). in het oude systeem werden postcode en woonplaats in een veld opgeslagen (dus 1234 AB Amsterdam of Amsterdam 1234 AB etc). in de nieuwe (zoals het hoort mijns inziens) in 2 velden. probleem is alleen dat ik nu dmv een regex wel de postcode eruit kan krijgen, maar in de manual niet kan vinden hoe ik de rest te zien krijg. dit is de regex die ik er nu voor gebruik:

PHP:
1
$postcode = preg_match("/(^[0-9]{4}[' ']*[a-zA-Z]{2})/i", $woonplaats, $match);

daarmee krijg ik netjes alle postcodes. kan iemand mij vertellen hoe ik nu ook de woonplaats hieruit krijg?

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-02 23:18

D2k

\s([a-zA-Z\'\ \s]{getal}) oid toevoegen

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:03

crisp

Devver

Pixelated

iets van
code:
1
/^(\d{4}\s*[a-zA-Z]{2})\s+(.+)$/

$1 bevat dan je postcode en $2 de rest van de string

Intentionally left blank

• kroeske
crisp schreef op 20 november 2003 @ 11:05:
iets van
code:
1
/^(\d{4}\s*[a-zA-Z]{2})\s+(.+)$/

$1 bevat dan je postcode en $2 de rest van de string
ah, bedankt, ik ga er mee aan de slag.

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10:20
Overigens gaat dat dus mis als er geen spatie tussen de cijfers en letters staat, gaat ook fout bij buitenlandse postcodes...

Als je toch al 100% zeker weet dat je '1234 AB' hebt dan lijkt me een regex een klein beetje overdreven ;)

• kroeske
bartvb schreef op 20 november 2003 @ 13:17:
Overigens gaat dat dus mis als er geen spatie tussen de cijfers en letters staat, gaat ook fout bij buitenlandse postcodes...

Als je toch al 100% zeker weet dat je '1234 AB' hebt dan lijkt me een regex een klein beetje overdreven ;)
dat was een voorbeeld... in de oude situatie stond alles door elkaar (het kon dus 1324hs of 6524 HD etc zijn met de plaatsnaam ervoor of erachter...) vandaar dat een regex niet echt overdreven is, lijkt mij. ;)
Pagina: 1