Toon posts:

Geheugen voor de G3...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik lees zonet op de website van geheugenkaart.be dat een Canon Powershot G3 alleen met extra snel CF (SLC) geheugen overweg kan... is dit waar, of kan ik gewoon ieder CF kaartje erin stoppen, zonder in de problemen te komen?

Of is het beiden mogelijk, alleen is er ergens een verschil merkbaar?

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:20
Wellicht zal je functies als filmpjes en snel opnames achter elkaar maken niet goed kunnen uitvoeren met langzamer geheugen, maar op zich is CF == CF, dus zou het altijd moeten werken, als Canon zich aan de standaarden houdt (hoop ik wel ;))

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-02 07:45
Kijk eens bij DPreview.com; daar zullen ze het vast wel vertellen als het waar is.. maar volgens mij maakt het weinig uit.. CF is CF; controller zit in de kaart zelf dus ik zie niet waarom ie niet met tragere CFs overweg kan..

Pvouput live

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

weet je zeker dat ze zeggen dat de G3 alleen met snel geheugen kan omgaan? ik denk dat het meer een advies is.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-12-2025

Mooody

elmoody

G3 kan met elke CF kaart (I en II en elke snelheid) overweg...

Je merkt alleen wel verschil in snelheid bij het opslaan van een foto en evt. (mocht het een erg trage kaart zijn) kun je maar een bepaald aantal seconden filmen i.p.v. de volle 3 min.

Ik zou gewoon voor een Transcend 30x kaart gaan, niet al te duur, maar wel erg snel (een snellere kaart zoals de 45x of Sandisk Ultra II heeft geen nut, merk je niet bij de G3)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Verwijderd

Topicstarter
Filmpjes interesseren me niet, de continous shooting mode gebruik ik wel af en toe..
Transcend 30x? Waar zijn die te koop en wat kosten die?

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:20
Verwijderd schreef op 20 november 2003 @ 11:08:
Filmpjes interesseren me niet, de continous shooting mode gebruik ik wel af en toe..
http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/48/top

Verwijderd

Topicstarter
Daar staattie niet tussen

hoe zijn die Dane Elec kaartjes van de Tweakers geheugenshop eigenlijk?

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-12-2025

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op 20 november 2003 @ 11:08:
www.progress.nl
www.interngeheugen.com

verkopen beide 30x

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Verwijderd

Topicstarter
Dankje!

Welke snelheden heeft een G3 eigenlijk nodig om in de continius mode te schrijven?

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 12:02
Verwijderd schreef op 20 november 2003 @ 12:33:
[...]

Dankje!

Welke snelheden heeft een G3 eigenlijk nodig om in de continius mode te schrijven?
Ik meen 25x wil je zeker zijn.
Ik heb wat Dane Elect kaartjes meegehad op vakantie en die waren merkbaar trager dan mijn Transcend 30x maar videofilmpjes en continues shooting ging prima.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil niet zeuren, maar als je toch prima continu kunt schieten met een kaartje, dan is de snelheid toch goed? Sneller dan continu schieten kan toch niet, of wel???

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Geen probleem. Ik had ook een nieuwe kaart gekocht, weet effe niet meer welk merk, maar die was gewoon duidelijk sneller dan de canon kaart die er standaard bij zat. Die was op 1 resolutie hoger ongeveer net zo snel als de canon kaart op de resolutie die er net onder lag.
Pagina: 1