[QUARK] van 5 converteren naar 3

Pagina: 1
Acties:

• BacardiBreezer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-06-2005

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Ik zit met een problem..... er is iets ontworpen in QuakXpress 5 en de drukker heeft maar versie 3.1 (wordt eens tijd voor een update denk ik ??) Nu is het probleem dat ik maar tot versie 4 op kan slaan :( Ik heb het geprobeerd te converteren naar een EPS maar deze wordt zo erg wazig dat de drukkwaliteit echt belabbert is. Wat zou de beste oplossing zijn ?? Het gaat tevens om een apart lettertype dat dde meeste drukkers niet hebben en het windows-lettertype converteren gaat niet echt soepeltjes

Jij bent misschien belangrijk, maar ik ben aardig ;)

• NijntjeRocks
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-05 16:51

NijntjeRocks

Jeugdsentiment

PDF bouwen (let daarbij wel op de vereisten voor een voor drukwerk geschikte pdf), dat ondervangt ook het lettertype probleem, maar dan moet de drukker wel een RIP hebben die het gebruik van pdf ondersteunt (en aangezien de drukkert nog met 3.1 werkt dat dat uberhaupt nog bestáát :? betwijfel ik dat, maar je kunt het allicht proberen)

[ Voor 12% gewijzigd door NijntjeRocks op 20-11-2003 14:21 ]

Dick Bruna? Copyright? Nooit van gehoord!

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Misschien tijd om eens naar een andere drukker te informeren ? :+

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-08 12:17
Ik ken er nog wel een!
Nee, zonder gekheid, 3.1 is erg oud: nog uit de tijd van systeem 6.5. Van Versie 5 naar 3.1 converteren kan waarschijnlijk niet, of zal heel beroerd gaan.
Converteren naar EPS werkt heel slecht als transport, omdat Xpress vertikt de lettertypes in de EPS in te sluiten. Lettertypen zal je dan alsnog mee moeten geven.
Wat je het best kan doen is PDF maken, of als je geen distiller hebt, gewoon een postscript file aan je drukker geven, wel even zijn PPDtje en instellingen (zoals papiergrootte en kleur) gebruiken dan.

[ Voor 26% gewijzigd door Witte op 21-11-2003 00:46 ]

Houdoe