Toon posts:

Excel webquery URL aanpassen via html of javascript.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb verschillende pagina's met tabellen erin. De tabellen wil ik graag in een excel sheet hebben als je op een linkje klikt. Dit lukt mij en is geen probleem ( webqueryfile uploaden), op sommige pagina's staan meerdere tabellen. De query wil ik altijd van 1 type tabel hebben dus op elke pagina heb ik deze tabel een zelfde id gegeven zodat de query niet aangepast moet worden. Nu blijft er 1 ding over de URL die moet aangepast worden, deze is op elke pagina anders.

Als ik het goed heb kun je dit met HTML op deze manier doen
code:
1
parent.location.href

De webquery heb ik in een tekst editor geopend en dit zijn een paar simple regeltjes. Nou vroeg ik mij af of ik deze regeltje in html kan zetten met een bepaalde aanroep? Zodat ik vervolgens gewoon telkens de url uit de browser kan halen. Of dat er een commando in javascript bestaat.

Kan iemand me een beetje op weg helpen. Graag in HTML of Javascript andere talen zijn geen optie. Dit omdat ik graag een standaard wil aanhouden.

Op google was ook niets te vinden, kreeg telkens php en asp enzo.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

je wilt met javascript de URL uitlezen? dat kan met document.URL of window.location.href
als je dat in de content wil wegschrijven kan je bijvoorbeeld document.write() gebruiken, of de innerHTML/innerText/nodeValue van een element wijzigen.

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
De query is een los bestandje dat query.iqy heet. Daarin wordt de url aangegeven waar excel een sheet van moet maken.

De inhoud van het bestandje bevat het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
WEB
1
http://test.html

Selection=table-1
Formatting=All
PreFormattedTextToColumns=True
ConsecutiveDelimitersAsOne=True
SingleBlockTextImport=True
DisableDateRecognition=False

http://test.html verandert telkens omdat de tabellen op verschillende pagina's staan. Mijn idee is nu om de inhoud van het bestandje telkens te laten wijzigingen door een script of html. Of is het mogelijk om de inhoud van het bestandje in de html code op te nemen en geen gebruik van het bestandje te maken. Maar hoe vertel je html of javascript dat ie nu te maken heeft met een webquery die in excel geopend moet worden.

document.URL & window.location.href van crisp even zetten in het file mischien werkt het wel.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2003 10:57 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

aha, dat verduidelijkt al een boel :)
Ik denk dat javascript in dat bestandje zelf zetten niet echt gaat werken - het wordt niet door een parser heengehaald, en bovendien staat dat bestand los van de pagina waaruit je 'm aanroept. Ik denk toch dat je serverside aan de slag moet, bijvoorbeeld een PHP scriptje die dat bestandje aanmaakt en met de juiste headers naar de client stuurt...

Intentionally left blank