Toon posts:

Triple boot win98se/98se + XP mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tijdje geleden met veel pijn en moeite 2x win98se naast elkaar gekregen. Uiteindelijk is het gelukt met partition magic. Nu krijg ik bij het opstarten een mooi bootmenu. Allemaal heel mooi en ik ben natuurlijk trots dat ik dat voor elkaar heb gekregen. Met de nodige hulp van GoT uiteraard. Ik doe nu weer een beroep op jullie. Ik wil XP nog weer een kans geven.

Nu is mijn vraag kan ik die er zo naast installeren zonder dat er van alles misgaat?

ik heb 1 hdd van 30 gig. Met de nodige ruimte. Daar ligt het niet aan. Waar ligt het dan wel aan? Mijn genetisch ingebakken mogelijkheid om simpele pc vraagstukken om te toveren tot hartritmestorende cliffhangers. Dus uit naam van mijn fysieke gesteldheid vraag ik om hulp. Dat verklaard ook het feit dat ik het nog niet geprobeerd heb.

Uiteraard word je door schade en schande wijs. Alleen deze keer durf ik het niet aan. Ik ben te trots op mijn prestatie van 2x win98se. Ok, ok, bleek na afloop makkelijker dan toen ik er aan begon.

Reikhalzend kijk uit naar jullie hulp.

ps. Ik heb de search gebruikt. Ik heb de handleiding van Partition Magic door gelezen, maar niets gevonden wat mij met opgeheven hoofd de strijd in doet gaan.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:11

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Het lijkt me dat dit gewoon moet kunnen. Als je WinXP installeert op een NTFS partitie 'zien' de Win98 partities die niet eens met opstarten.
In het bootmenu (c:\boot.ini) van WinXP kan je vervolgens aangeven op welke partities andere OS-en staan, dus ook daar geen probleem verwacht ik.
Ik zou zeggen probeer het eens en laat maar weten wat het geworden is :)

Verwijderd

stap 1: maak een image van je hele schijf. evt ook nog van de losse partities en de indeling.

stap 2: mik dat bootmenu er weer af en boot van de win xp cd. win xp zal die 2 w98 installs herkennen, en waarschijnlijk zelf een mooi menuutje aanmaken. helaas gaat dat nogal eens mis, dus let op stap 1.

/edit: ehm, je zou zeggen dat ik de post van gwystyl heb zitten overtypen, maar die stond er net nog niet

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2003 10:32 ]

• RolandWitvoet
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
http://www.ranish.com/part/xosl.htm
het staat in de documentatie, maar ik zal even wat snelle tips geven:
installeer de bootmanager in een van je windows-partities, anders kom je in de knoop met het maximum aantal primaire partities.

En maak eerst backups, dat scheelt hartklachten.

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt!

Waarschijnlijk met een omweg, maar het is gelukt!

Hoe heb ik het gedaan.

1. in win98se m.b.v. Partition magic install another operating system een nieuwe partitie aangemaakt
2. xp geïnstalleerd
3. omdat ik geen win98se kon opstarten in XP partition magic geïnstalleerd en met PQboot de win98se partitie opgestart.
4. in win98se m.b.v. Partition Boot Magic de XP partitie toegevoegd en Partition Boot Magic werd aangevinkt.
5. Pc opnieuw gestart en succes

Operatietijd: meer dan 2,5 uur
Gebruikte bronnen: GoT forum, Partition Magic en verstand
Gebruikte krachttermen: geen