Toon posts:

[AMD] Beetje vreemd opstart probleem !

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik smorgens vroeg mijn PC aanzet krijg ik in eerste instantie GEEN beeld, de lampjes van de cd-rom en brander gaan ook niet aan.

Als ik de PC dan uitzet en dan weer aanzet doet het systeem het wel...
(dit is dus alleen als de PC een hele tijd heeft uitgestaan, als ik hem uitzet en smiddags weer een keer aanzet dan doet ie het wel gewoon |:( )

Zou het misschien een brakke voeding of iets kunnen zijn?

Verder werkt alles perfect maar ik vind het toch wel vrij misselijk dat ik iedere morgen 2x mijn PC moet aanzetten :'(

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Hm, ik heb wel eens en paar mobo's gehad met dat probleem. Bleek niet oplosbaar, maar het probleem werd ook niet erger...

Wat je kan proberen is de bios updaten, in sommige gevallen helpt dat. Het kan overigens ook aan je psu liggen zoals je zelf al suggereerde. Kwestie van uitproberen! The proof of the pudding is in the eating ;)

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:12

samo

yo/wassup

Heej ik heb da probleem ook!
ook een AMD TB 1000Mhz proc op een asus mb *kweenie meer welke* en een redelijke voeding. Da had ie altijd al.
Och, hij werkt verder wel goed, dus een resetje extra moet dan maar...

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

ik heb ook zo'n soort probleem...
Maar bij mij blijft die hangen bij IDE detecting drivers... De ene keer start die zo op en de anderere neit :S

Verwijderd

Topicstarter
Dat van de bios updaten werkt ook niet...

Ik draai nu een oudere bios versie omdat ik met de nieuwste vastlopers krijg in windows

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net dus even de andere molex stekkers gebruikt voor aan me cdrom en hardeschijf.., Hopen dat het nu dus wel werkt..

Iemand nog tips??...

Verwijderd

Ik heb dat probleem ook, als ik hem aanzet moet ik eerst op de reset knop drukken voordat ie werkt :S erg vaagjes allemaal maarja het PCtje loopt als een tietje dus ik ga er maar nie mee aan het klooien :X

Verwijderd

Ik weet niet of het bij dat moederbord kan, maar soms helpt het om de VCore van de CPU en de V-IO (de 3,3 V dus) een tikje hoger te zetten in de BIOS.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2003 14:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 november 2003 @ 14:32:
Ik weet niet of het bij dat moederbord kan, maar soms helpt het om de VCore van de CPU en de V-IO (de 3,3 V dus) een tikje hoger te zetten in de BIOS.
Gaat bij mijn Mobo niet (K7VZA rev3.0) met biosflash 3.4 want met 3.7 hebk problemen

Verwijderd

Is er dan geen andere overklok of tweakers bios voor die plank ?

Vertel anders eens wat er mis gaat met die BIOS, misschien is daar wat aan te doen.

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 12:10

Willem2

Ω is futile

zelfde probleem pas nog gehad met een AMDXP2500+ en een Asus a7vx-x

Nieuw geheugen erin en nooit meer last van gehad...

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb vanmorgen dus gezien dat alleen het lampje van mijn memorex 52x cdrom speler niet aangaat wanneer k geen beeld krijg

Verwijderd

Probeer eens zonder cd-rom en dergelijke te starten, kijken of ie dan wel wil

Verwijderd

Topicstarter
ja maar dat kan ik natuurlijk morgen vroeg pas weer testen want dat is alleen als ik het ding voor het eerst op een dag aanzet :?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 november 2003 @ 10:25:
Probeer eens zonder cd-rom en dergelijke te starten, kijken of ie dan wel wil
ik heb het vandaag dus even geprobeert
als ik de molex stekker van me cdrom eruit haal start het systeem wel gewoon in 1 x op ...

zwakke voeding??? of wat kan het zijn

• S-A-I-N-T
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07 12:48

S-A-I-N-T

It's me!!

Je kan nog proberen een andere cd-rom te plaatsen en kijken of hij dan weer net wil booten dan weet je dat het aan je voeding ligt start hij nou wel gewoon in 1 keer op dan is het hoogstwaarschijnlijk je cd-rom speler.
Hoeveel watt is je voeding??

I was lying in bed, staring at the stars, when I suddenly wondered, "WHERE THE HELL IS MY CEILING?!"

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 13:04

Nulnulnix

BOFH

Verwijderd schreef op 21 november 2003 @ 14:49:
[...]
Gaat bij mijn Mobo niet (K7VZA rev3.0) met biosflash 3.4 want met 3.7 hebk problemen
Huh???? Er wordt gevraagd om je vCore aante passen en jij begint over BIOSflash??? Daar raak ik je dus kwijt...
Biosflash is voor zover ik weet een tooltje om je Bios te (her)schrijven. Wat heeft zo'n tooltje te maken met je vCore?
Bij sommige Mobo's stel je de vCore in dmv jumpers, anderen via de Bios en weer anderen kunnen het allebei!

We have just one world, but we live in different ones...

Verwijderd

Ik had het probleem ook.... Na een nieuwe voeding was het over!
Ik had eerst een standaard voeding die zat in me kast van 50 gulden ofzo, die stond een keer in de fik dus toen moest ik wel een nieuwe, toen kwam ik erachter dat dat probleem ook was opgelost. 8)

Greetz

Verwijderd

Topicstarter
Nulnulnix schreef op 23 november 2003 @ 09:24:
[...]

Huh???? Er wordt gevraagd om je vCore aante passen en jij begint over BIOSflash??? Daar raak ik je dus kwijt...
Biosflash is voor zover ik weet een tooltje om je Bios te (her)schrijven. Wat heeft zo'n tooltje te maken met je vCore?
Bij sommige Mobo's stel je de vCore in dmv jumpers, anderen via de Bios en weer anderen kunnen het allebei!
ik bedoelde daarmee dat ik versie 3.4 gebruik

en dat het in mijn bios niet kan

Verwijderd

Topicstarter
Heb trouwens een 300watt voeding van het merk MAXPOWER
Pagina: 1