Toon posts:

exchange pop3 probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dat als ik mijn pop mailtjes ophaal hij gaat kijken waar dat hij ze af moet leveren. het is een global pop connector die netjes de mailtjes bij de werknemers bezorgt. tot zover gaat het goed. Dan komt er een mail binnen van iemand die hem heeft verstuurd waar ons adress in de cc staat dan haalt hij hem wel netjes op levert hem bij de juiste mailbox af alleen NU KOMT HET.

Hij stuurt het mailtje ôôk naar alle adressen in de cc ??? Extern dus.

Ik verstuur de mailtjes door smtp van exchange, via DNS dus geen smarthost.

dns staat ingesteld bij Lan nic. 192.168.1.1 geen gateway en als forwarder staat het ip van pri.dns provider. bij adsl nic 2 staat als gateway ip_router en Dns 192.168.1.1 alle resolv's lukken en voor de rest geen problemen met dns
Hij is AD intergrated en er staat geen (.) in mijn dns. reversed werkt ook prima.
Als ik de test uitvoer binnen dns simpel query en die andere geen probleem.

Het is alleen een probleem dat hij dus als ik een mail krijg waar ik in de cc lijst sta dat hij dan naar alle andere ontvangers van de cc lijst ook nog het mailtje bezorgt.

Verwijderd

als het bij die personen buiten je bedrijf ook echt dubbel aankomt, dan heb je een open relay draaien volgens mij... Dat is nogal een probleem. Er is gelukkig hele veel te vinden over het niet draaien van open relays in de search.

Als het níet aankomt bij de externe CC adressen is er niets aan de hand: omdat het een global mailbox is, probeert exchange ALLE adressen in het mailtje te deliveren. Volgens MS is dat een design feature en dus expres. Als het niet aankomt is het best, als het wél aankomt, zoals gezegd, hamer je security onmiddelijk dicht.

Verwijderd

volgens mij is dit een standaard probleem van de pop3 connector van exchange? welke versie van exchange gebruik je?

Verwijderd

probeer anders pullmail ofzo :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 november 2003 @ 17:50:
volgens mij is dit een standaard probleem van de pop3 connector van exchange? welke versie van exchange gebruik je?
Nee, een WAD.
Works As Designed
Heb ik al eens eerder om zitten ruziën met microsoft support. Het komt in mijn geval voor op Exchange 5.5 SBS maar ik weet dat 2000 SBS het ook doet. MS kennende zal 2003 het ook wel stug volhouden, en de reden is op zich ook niet heel debiel:
het is mogelijk dat je met één Exchange server een pop3 box leeg rukt die verdeelt wordt over meer dan één domeinen. op zich geen stomme gedachte: één exchange bak aan internet die alle mail opvangt en verdeelt over de mailservers van je diverse offices. Je moet alleen wel donders goed opletten dat je alleen doorstuurt wat je door MOET sturen.
Enie fout in de redenering kan zijn dat SBS servers niet bedoeld zijn om als centrale node in een WAN te hangen. Maar ze kúnnen het wel...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2003 18:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de lange afwezigheid maar het is idd een raar probleem en je kan weinig tot geen hulp verwachten, daar ook al gepost en contact opgenomen maar dan krijg j standaart antwoord "ja meneer, dat word herinstalltie".

Daar koop ik toch niks voor, ben je weer dag bezig met herinstalleren configureren en blijft het probleem ....

Tot zo ver nog geen nieuwe reacties van ms.

ik ga wel over op batched smtp, heb je dat gemekker met de pop connector niet meer.

• joca
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07-2025
Ik zit dus met hetzelfde probleem.

Draai SBS2000 en gebruik de global POP3 connector voor alle mailboxen. De POP3 connector haalt alle mail binnen en haalt zowel lokale als niet-lokale adressen eruit, welke dan vervolgens in een que worden gezet en keurig worden verstuurd, ook naar externe adressen.

Verder heb ik zowel de default virtual SMTP server als de SMTP connector en in die laatste zit denk ik het probleem.

In een howto van ms staat dat ik deze connector eigenlijk niet nodig heb om mail verkeer te hebben of om pop box-en te legen, maar op het moment dat ik hem verwijder wordt mijn lokale (POP3) post ook niet meer bezorgd, wel zie ik ze vanuit de POP3 connector in de que van de virtual server komen.

Als ik de connector weer installeer dan werkt alles weer, zodra ik iets in de adress space van dat ding wijzig ontvang ik wederom geen mail meer, de verzender kreeg een bericht terug dat het bericht niet bezorgbaar was.

Ik kan om dit alles wel heen werken door op de SMTP connector in te stellen dat ik geen externe adressen als verzender accepteer, maar hier krijgt de verzender dan een melding van en dat is ook niet de bedoeling.

Weet er iemand een oplossing?

• joca
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07-2025
niemand een idee?
Pagina: 1