[Norton] sluit steeds automatisch af

Pagina: 1
Acties:

• JanW23
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-09 08:56

JanW23

Mine mine mine mine

Topicstarter
Een nieuwe laptop.... erg gaaf zou je denken maar ik wordt er nu al ziek van. Er stond eerst zo'n gare gratis virusscanner op en die heb ik geuninstalled via software. Hierna heb ik norton erop gezet, maar op de 1 of andere manier als ik iets open van norton (internet security of virusscanner, firewall of live-update het maakt allemaal niet uit) floept het programma meteen weer weg. Ook bij je taakbalk verdwijnt dat icoontje na 10 seconden nadat je je pc hebt opgestart. Wat wel vreemd is is dat de norton virusscan onder "Services" nog wel gestart is! Alleen je kan het programma niet openen. Symantec kan ik niet bellen omdat de versie van 2002 is en dan mag je geen telefoonische hulp meer... Commerciele zooi...
Dus vandaar dat ik hier mn vraag maar stel.
Gegroet,
jan-Willem

Het is btw windows XP sp1 en alle updates en zooi....
AMd mobile 2400+ 512ddr 400mhz ati radeon 9600 mobile 128Mb ofzo(jaja en dat voor een laptop)

• Wim8282
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-09 19:43
2002 is niet XP-compatible volgens mij....

- edit - foutje, dus wel compatible..... al gezocht op www.symantec.com?

[ Voor 51% gewijzigd door Wim8282 op 20-11-2003 10:20 ]

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

http://www.symantec.com/downloads/
heb je de norton al geupdate :?
met de nieuwste patches en dan bedoel ik niet virus defenities.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• KeesV
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:58

KeesV

Zonder titel

Hmmm, wat jij beschrijft klinkt als een bijwerking van veel virussen die de gangbare virusscanners (norton, mcafee) uitschakelen. Mischien kan je even een online virusscan doen zoals housecall oid?

Ik doe niet aan sigs

• JanW23

JanW23

Mine mine mine mine

Topicstarter
2002 is wel XP compatible...
Updates helpen niet.
... online scan al gedaan...

[ Voor 24% gewijzigd door JanW23 op 20-11-2003 10:18 ]

Verwijderd

Van de Symantec site
Both NAV 2002 and 2003 are compatible with Windows XP, and both have received Windows XP logo certification from Microsoft. Previous versions of NAV do not support Microsoft Windows XP, and we highly recommended that you upgrade to the newest version of NAV.
Dus je hebt zeer waarschijnlijk een virus.
Check je processes eens met taskmanager.

Verwijderd

Volgens mij is het idd gewoon een virus!!!!!!

• Robber
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-08 11:09
Dit zijn de virussen die ik zo snel kon vinden die wat met uitschakelen te maken hebben.
29 oktober 2001 W32.Nimda.E@mm
13 februari 2002 backdoor.NetDevil
21 februari 2002 Backdoor.Infector
26 april 2002 BackDoor-ADM
17 oktober 2002 Trojan.Netdex.a
7 maart 2003 W32.Dormin.A@mm
18 maart 2003 trojan.Daysun
30 mei 2003 W32.Magold@mm (Auric)
Nu weet ik dat er meer zijn zoals bugbear. Mocht je echt problemen hebben dan wil ik je van de meest voorkomende virussen wel de cleaners sturen.
Dat zijn kleine files die je pc scannen op 1 virus en die dan ook meestal kunnen verwijderen.

McLaren \o/

Verwijderd

Robber schreef op 20 november 2003 @ 10:27:
Dit zijn de virussen die ik zo snel kon vinden die wat met uitschakelen te maken hebben.

[...]

Nu weet ik dat er meer zijn zoals bugbear. Mocht je echt problemen hebben dan wil ik je van de meest voorkomende virussen wel de cleaners sturen.
Dat zijn kleine files die je pc scannen op 1 virus en die dan ook meestal kunnen verwijderen.
Er zijn vele 10.000-en virussen die dit doen, beetje nutteloos om de TS een hele rits aan cleaners te sturen. Daarnaast staat er in de SA FAQ een link naar een 3x in 1 removal tool.

Daarnaast, als een online scan niets vindt, zal het zeer waarschijnlijk niets wat bekend is zijn, dus dan heeft hij al zeker niets aan die cleaners.

• Robber
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-08 11:09
Dat ben ik ook eigelijk wel met je eens... echter... toen ik het voorstelde leek het me een goed idee.

Ik wilde ook niet zomaar iets sturen maar echt degene die ik het meeste tegen kom. Maar het is natuurlijk beter om te zorgen dat de virusscanner het voor je doet.

McLaren \o/

Verwijderd

Probeer gewoon eens norton antivirus 2002 opnieuw te installeren en anders versie 2003.

• JanW23

JanW23

Mine mine mine mine

Topicstarter
Ja... en dat zal ik nog niet geprobeerd hebben zeker... dat zijn standaard oplossingen die bij iedereen wel opkomen!
Is er soms andere software die niet met norton overweg kan ofzow?

Verwijderd

Ja maar je leek me zo'n simpele jongen die daar niet opkomt :P

Verwijderd

JanW23 schreef op 20 november 2003 @ 10:48:
Is er soms andere software die niet met norton overweg kan ofzow?
Heb je je active progs nou al eens bekeken?

Zeker gezien het feit dat er al vanalles gevonden was, lijkt het me gewoon een virus wat niet gevonden wordt door NAV.

• JanW23

JanW23

Mine mine mine mine

Topicstarter
Zeker gezien het feit dat er al vanalles gevonden was???
Er was niks gevonden. geen rare processen die draaien... en pc-cillin 2002 werkt wel gewoon... maar ik wil de internet security van norton werkend hebben.

Verwijderd

JanW23 schreef op 20 november 2003 @ 11:21:
Zeker gezien het feit dat er al vanalles gevonden was???
Er was niks gevonden. geen rare processen die draaien... en pc-cillin 2002 werkt wel gewoon... maar ik wil de internet security van norton werkend hebben.
Argh, met ander topic in de war.. |:(

Post anders eens je HijackThis log eens.
Virus is nog steeds het meest waarschijnlijke imo.
Op PCC zou ik me ook niet verlaten eigenlijk.

Verwijderd

Ik blijf erbij volgens mij heeft hij gewoon een worm ofzo

• JanW23

JanW23

Mine mine mine mine

Topicstarter
Ik kan het bijna niet geloven, maar met de trendmicro online scan werd Argobot worm ofzoiets gevonden. Ik kan dit me nauwelijks voorstellen omdat ik hem nog helemaal niet op internet had gehad toen ik de scanner installeerde.
Vage winkel misschien? bij het installeren van updates ofzo?
Vaag... maargoed... hij sluit zichzelf in ieder geval niet meer af.
Bedankt allemaal...

Verwijderd

This worm exploits certain vulnerabilities to propagate across networks. It takes advantage of the following Windows vulnerabilities:

* Remote Procedure Call (RPC) Distributed Component Object Model (DCOM) vulnerability
* IIS5/WEBDAV Buffer Overflow vulnerability
* RPC Locator Vulnerability
Had je kunnen weten als je heel eventjes had gezocht op de Trend site. klik hier

Heb je de file nog? Ik zou hem namelijk graag willen hebben.
Pagina: 1