[ASP.NET / C#] Controls en events binnen datalist

Pagina: 1
Acties:

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Doelstelling: binnen een asp datalist control heb ik binnen het EditItemTemplate 2 HtmlSelect / DropDownList controls nodig, waarbij de inhoud van het 2e control afhangt van het eerste.

Problemen waar ik tegen aanloop:
- het adresseren van de controls binnen de datalist (wel gevonden na enig zoeken, OnSelectedItem event in DataList en FindControl bieden uitkomst)
- het opvangen van events van de childcontrols (hier kom ik dus echt niet meer uit, Google helpt ook niet)

Het 2e is iets waar ik op vast loop. Hoe wil je nou dynamisch eventhandlers zetten? :? Dus als ik in het eerste control iets anders selecteer, dat de inhoud van het 2e control uit de database wordt geladen afhankelijk van de keuze.

Dus ja, misschien is er wel een veel makkelijkere methode. Op het moment heb ik iig 1 HtmlSelect control dat werkt voor het eerste control, maar nu wil ik het 2e control afhankelijk maken van de inhoud van het eerste en kom ik maar niet verder.

Help :+

*denkt erover na een apart edit form te schrijven, maar hoopt op een snellere methode*

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Wat bedoel je met het 'opvangen van events v/d childcontrols'?

Je kan dynamisch een eventhandler toewijzen aan een event door bv deze code:
code:
1
MyButton.Click += new EventHandler(myFunction);

Je kan toch, in je OnSelectionChanged event oid van je DropDownList (je zult dus wel de webform server controls moeten gebruiken), code gaan schrijven die de andere control van het huidige datalistitem gaat gaan opvullen?

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Als je die control kan adresseren kan je hem toch ook vanalles laten doen bvb:
code:
1
cytpe(dl1.item.cell(1).findcontrol.control(0),dropdownlist).datasource =....

Mss kunnen de zoekwoorden onitemdatabound en templatecolumns ook iets opleveren