Ati onder de cloons bedolven?

Pagina: 1
Acties:

• aLPHa_NRG
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-10-2023
Maakt ATI nog wel videokaarten? Het lijkt wel alsof ATI door andere fabrikanten voorbij wordt gestreefd met hun eigen chipsets. Dit omdat ik bijna geen enkele ATI kaart meer tegen kom in de winkels.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

ATi = Club3D-kaarten :). En verder zijn er nog een paar OEM-merken die gewoon op de ATi-rode PCB zijn gebaseerd. Maar wat is er mis met cloons? ATi levert gewoon de chips en het reference-PCB design van een videokaart, en de fabrikanten kunnen het dan verder zelf uitzoeken :). Bovendien hebben verschillende fabrikanten een goede naam met hun non-ATi PCBs. Ik noem een Hercules, en ATi-hofleverancier Sapphire ;)

Dit is wmb alleen maar beter, want zo kan ATi zich puur op de GPU en aanghansel ontwikkeling richten, en hoeven ze zich niet bezig te houden met de kaarten ;)

edit: reactie op chucky666 hieronder:

Wat ik bedoel met ATi = Club3D is de rode PCB ;). Club3D heeft als zodanig geen echt eigen design, in tegenstelling tot Hercules/Sapphire enzovoort :)

[ Voor 33% gewijzigd door Remy op 20-11-2003 09:33 ]

LinkedIn
Instagram

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

mmmm waar heb je de laatste tijd geleefd ?
onder een steen ofzo ?

ze doen tegenwoordig hetzelfde als nvidia, dus zelf de chips ontwikkelen een kaartje ervan maken en sturen het dan naar de videokaart bakkers.
niet altijd dat is alleen als ze zelf niet genoeg kunnen maken dat er ati kaarten worden verstuurd ;)

[ Voor 36% gewijzigd door chucky666 op 20-11-2003 09:31 ]

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Cableguy434
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-10-2023
Club3d maakt geen kaarten maar is alleen een merk zoals diamond vroeger. Ik vermoedt dat powercolor (CP technology) de meeste ati kaarten maakt, maar binnekort natuurlijk asus. Nergens op gestoeld hoor, alleen een gevoel.

• Goingin
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-02-2023
De nieuwere Club-3D kaarten zijn anders allemaal Powered by Ati... verklaar dat eens dan...

* Goingin heeft nog een Build by Ati Club-3D kaart :P

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 11:00
Zoveel maakt dat toch allemaal niet uit?? Het gaat erom wat het verschil tussen je oude en nieuwe video-kaart is.. Ikzelf ben van een TNT2 naar Radeon 9800Pro 256Mb gegaan.. Nou dan is ie tering-snel.. Ik weet het merk van die Radeon niet eens.. En eerlijk gezegd boeit het me ook niet.

Verwijderd

Sorry, maar kan het niet laten: "clones".

Anyway, ik denk dat het met een boel fabrikanten idd niet echt meer uitmaakt wat betreft de kaart die je krijgt. Of het nou club-3d, madview of powercolor is. Voor zover ik weet wijkt alleen Hercules, en misschien ook Asus echt af van het reference design. Ik hoor echter wel een boel gezeik over de fan van de Club-3D, dus daar zou ik bij uit de buurt blijven. Zou zelf voor een Saphire of een Hercules (of eventueel een Asus als ik een XT kaart zou kopen) gaan...

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 12:52

EXX

EXtended eXchange

Verwijderd schreef op 20 november 2003 @ 17:16:Anyway, ik denk dat het met een boel fabrikanten idd niet echt meer uitmaakt wat betreft de kaart die je krijgt. Of het nou club-3d, madview of powercolor is.
Dat ligt er maar aan: de kwaliteit van de analoge componenten kan behoorlijk verschillen. Ik kocht een GF4 Ti4200 van AOpen, en een collega een iets duurdere van MSI. Het beeld via de analoge VGA was bij hem veel beter. Op het moment dat je natuurlijk de DVI gaat gebruiken telt dat niet meer.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• LoEnaTiQ
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-02 23:23

LoEnaTiQ

Who? What? Where?

Voor zover ik weet verkoopt ATI zelf nog wel videokaarten, maar dan alleen via www.ati.com en in "Canada en de VS only" ...

In Europa zullen we genoegen moeten nemen met kaarten powered by ATI, zoals die van Club3D / Asus / Gigabyte / Hercules / Sapphire :)

[ Voor 4% gewijzigd door LoEnaTiQ op 20-11-2003 17:26 ]

| My SpiderWeb |

Verwijderd

Dat is zeker waar. Ik heb echter over de huidige generatie ATI kaarten niet echt verhalen van grote verschillen in beeldqualiteit gehoord. Ik geloof dit dit een groter probleem was in de tijd van de GF3/4.

Ik kan het mis hebben, zit zelf nog met een Radeon 8500, en hou deze nog lekker even :)

• RacerII
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-03-2023
Pagina: 1