DNSFlush werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• cdgrit
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-08 14:58
Ik heb eergisteren een domeinnaam verhuisd en er wordt nu naar de nieuwe nameservers verwezen. Als ik nu een wijziging doe in de nameservers weet mijn eigen PC niet dat er iets gewijzigd is. Hij gaat nog gewoon naar het oude IP adres. Dus ik denk ik doe even een ipconfig /flushdns en dan krijg ik de volgende fout:

Kan de DNS-omzettingscache niet leegmaken: Functie is mislukt tijdens uitvoering.

Heb de search al gebruikt, maar zonder suc6. Iemand enig idee?

Als ik even achter een andere PC ga zitten kom ik wel op het nieuwe IP adres, maar op m'n eigen PC niet. Is hier nog een andere oplossing voor dan flushdns?

Originele startpagina - Stadindex.nl

Verwijderd

Ik kende het commando ipconfig/dnsflush niet, en stop/start altijd de DNS-client service

• cdgrit
De DNS-client was bij mij uitgeschakeld. Heb deze gestart en opnieuw ipconfig/flushdns gedaan en nu werkt het wel :-) Bedankt!

Maar het probleem is nog niet opgelost. De DNS cache wordt geleegd, maar ik kom nog steeds niet op het juiste IP adres uit.

Verwijderd

Je moet gewoon wachten totdat jouw oude DNS-record(s) in de cache van de DNS server van je provider is expired.

DNS entries hebben namelijk een ttl, en zolang die ttl niet verlopen is, zal jouw provider die entry dus niet opnieuw ophalen op het moment dat jij een lookup doet.

(het is dus voorafgaand aan een DNS wijziging verstandig de ttl van de huidige records lekker laag in te stellen, zodat een wijziging snel door de diverse caches wordt overgenomen.)

• cdgrit
Verwijderd schreef op 20 november 2003 @ 08:48:
Je moet gewoon wachten totdat jouw oude DNS-record(s) in de cache van de DNS server van je provider is expired.
hmm... En hoeveel geduld heb ik daar ongeveer voor nodig? Hoe lang houdt @home dat standaard vast?

Verwijderd

Zoals ik net gezegd heb, is dat geheel afhankelijk van de ttl van jouw (oude) DNS record. Is een instelling op op jouw (oude in dit geval)) DNS server.

• cdgrit
En kan ik die TTL waarde nog op één of andere manier achterhalen.
Als ik ipconfig /displaydns doe zie ik dit staan:

Recordnaam . . . . . : www.domeinwaarhetomgaat.nl
Recordtype . . . . . : 1
Time-to-Live . . . . : 114
Gegevenslengte . . . : 4
Sectie . . . . . . . : antwoord
A-record (host). . . : 213.201.219.4

Daar staat een TTL van 114. Zou toch betekenen dat hij na 2 minuten vervalt of is dit niet de expiry TTL?

Verwijderd

Nee, dat lijkt me eerder de tijd dat windows die DNS entry nog cached.

Verwijderd

Het gaat om de waarde "default TTL" die op de DNS server staat ingesteld waar jouw record daadwerkelijk staat geregistreerd.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 19:17

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

probeer eens een andere dns server ofsow?? bijv tu/e: 131.155.3.3
@home is geloof ik vrij traag. tenminste ik hoorde van iemand dat hij dat akefietje toen met die verlopen domeinnaam van FOK ook niet mertke.

[ Voor 53% gewijzigd door Orion84 op 20-11-2003 14:47 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

cdgrit schreef op 20 november 2003 @ 08:40:
De DNS-client was bij mij uitgeschakeld. Heb deze gestart en opnieuw ipconfig/flushdns gedaan en nu werkt het wel :-) Bedankt!

Maar het probleem is nog niet opgelost. De DNS cache wordt geleegd, maar ik kom nog steeds niet op het juiste IP adres uit.
ipconfig /flushdns is de lokale cache, maar niet de dns server cache, zoals hierboven ook al stond. als je die server niet beheerd is het simpelweg wachten!!!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2003 15:54 ]

• cdgrit
Wachten heeft gewerkt...
Hij doet 't nu :)

Pagina: 1