[W2K-sbs-server] Exchange met provider @HOME

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

• FiXxXeR39
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-05 17:22

FiXxXeR39

FiXxXeR wants to fix things

Topicstarter
Ik heb een SBS server met Exchange 2000 draaien. Alles netjes ingesteld en geconfigureerd. Mail komt niet binnen, omdat @HOME deze poort (poort 25) heeft dichtgespijkert.

Mail versturen werkt wel netjes. Kom aan bij iedereen die ik een mailtje stuur.

Nu dacht ik, stel gewoon een andere poort in om mijn mail binnen te laten komen, zeg poort 4444. Alleen onze domeinhosting provider kan het niet omzetten naar deze poort, omdat dan de hele server, met ook andere domeinen dan via deze poort zouden moeten werken.

Nu bedacht ik mij (we hebben nog een dochteronderneming met ADSL en een open poort 25), laten we daar een servertje inrichten die dan de mail daar laat binnen komen en doorsturen naar ons IP-adres op poort 4444.

Dus:

internet (mailtje) --> dochteronderneming (mail voor ons domein) --> doorsturen naar onze server op @HOME, poort 4444

Hoe moet ik die server bij onze dochteronderneming inrichten, met Exchange of RAS gaan werken ???

(ik weet het lang bericht, maar hopelijk wel duidelijk)

FiXxXeR

Verwijderd

Als je SBS draait, kan je toch gewoon gebruik maken van de pop-connector, en dan via pop3 je mail binnenhalen. Is net zo makkelijk lijkt me.

• FiXxXeR39

FiXxXeR39

Topicstarter
Zou een optie zijn, maar dan kan ik toch geen mailadressen aanmaken op de server ???

FiXxXeR

Verwijderd

je kan toch gewoon mail van een pop3 server afhalen (met de pop connector), en vervolgens exchange de mail laten sorteren, en vervolgens doorsturen naar je accounts in exchange. En je users in excahnge kun je gewoon configureren, dus ook hun emailadres

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:11

momania

iPhone 30! Bam!

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• FiXxXeR39

FiXxXeR39

Topicstarter
Een pop3 connector is toch geen optie, kan ik nooit e-mail adressen extra aanmaken ! (Toch ?)

Maar heeft iemand ervaring met het plaatsen van een server elders, die wel poort 25 tot zijn beschikking heeft en die server laat doorrouteren naar een ander IP-adres, waar een exchange server staat, die mail wil binnenhalen op een andere poort dan die van de standaard poort (poort 25) ? :O

FiXxXeR

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-07 14:49

Pogostokje

* twiet *

FiXxXeR39 schreef op 20 november 2003 @ 22:59:
Een pop3 connector is toch geen optie, kan ik nooit e-mail adressen extra aanmaken ! (Toch ?)
Tuurlijk wel. :)

Ken je het begrip 'catchall'?
Dat is een methode die er voor zorgt dat ALLE mail aan een domein in 1 POP3 box terecht komt. Elke goeie provider ondersteunt dit. Als je deze dan juist leeghaalt sorteert exchange de mail in de juiste mailboxen. Je mailbox beheer blijft dus op exchange liggen, en mail voor boxen die niet bestaan gaan gewoon weg.

Je gebruikt hier proramma's als PopCon voor (website). Deze haalt mailbox(en) leeg met POP3 en forward die intern lokaal naar je exchange server. Door analyse van de headers gaat het naar het juiste mailadres. We gebruiken het hier ook, werkt echt perfect en al je administratie werk blijft op exchange liggen.
Maar heeft iemand ervaring met het plaatsen van een server elders, die wel poort 25 tot zijn beschikking heeft
Lijkt mij een knutseloplossing die je niet serieus wilt gebruiken voor een bedrijf.

[ Voor 3% gewijzigd door Pogostokje op 20-11-2003 23:07 ]

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Verwijderd

Je hebt geen extern pop programma nodig, de pop3 connector kan dit prima doen.
ff zoeken en f1 gebruiken.

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-07 14:49

Pogostokje

* twiet *

Verwijderd schreef op 20 november 2003 @ 23:37:
Je hebt geen extern pop programma nodig, de pop3 connector kan dit prima doen.
ff zoeken en f1 gebruiken.
Da's ook weer zo. De sbs variant heeft dat standaard al aan boord. Andere exchange versies niet.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• FiXxXeR39

FiXxXeR39

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties.

Maar zo'n POP3 connector maken, hoe, wat en waar? Heb het zien staan in de Exchange System Manager. Bij [servers] -> [server-naam] -> [protocols] -> [POP3] -> en dan [default POP3 Virual server]

Maar dan, iemand een beschrijving hoe en wat daar in te stellen ?

(alvast bedankt !!!)

FiXxXeR

• FiXxXeR39

FiXxXeR39

Topicstarter
GOED ! Ik heb een pop3 connector aangemaakt en deze collecteerd nu alle e-mails. Via webmail kijk ik op de mail server waar ik mail ophaal of ik mail heb. Heb dan bv. 2 berichten. Dan laat ik exchange de mail via pop3 connector ophalen. Dit gaat allemaal goed, want als dan weer via webmail op de mail server kijk, zijn de 2 mailtjes verdwenen. Maar als ik dan met de gebruikersnaam inlog waarvoor het mailtje bestemd is, kan ik dat mailtje nergens weer vinden O-)

In de event viewer staat het volgende:

A recipient has been processed. Recipient information:
NDR Status Code: 404
Error Code: 00000000
SMTP Reply:
SMTP Name: x@x.nl
SMTP Host: w2k.x.nl

(waarbij de x-en het gebruikers-/domeinnaam)

Deze melding zie ik om de 15 minuten (dan kijkt de pop3 connector of er mail is) en deze melding geeft ie 5 keer en dan 15 minuten later weer . . . :?

FiXxXeR

Verwijderd

Verhuis je domeinnaam naar een andere registrar.
Ik heb nu namelijk wel de mogelijkheid om een dns koppeling te maken (mx) naar een andere poort.
Werkt vlekkeloos.
;)

Als je zelf je server host is t nog goedkoop ook. € 15,00 per jaar.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2006 23:35 ]

Verwijderd

Ik neem aan dat TS in die 3 jaar wel mail heeft binnenekregen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.