Mijn broer had net een maand zijn 3310, is hij hem wel gepakt zeker. Nu is mijn vraag, ben je eigenlijk iets met een gestolen GSM? Het abonnement is opgezegd, dus met de SIM zijn de niets, en we moesten een formuliertje opsturen naar justitie ofzo om het toestel zelf te blokkeren. Is die GSM nu nog iets waard?
Verwijderd
Op donderdag 07 december 2000 16:45 schreef pussher het volgende:
Mijn broer had net een maand zijn 3310, is hij hem wel gepakt zeker. Nu is mijn vraag, ben je eigenlijk iets met een gestolen GSM? Het abonnement is opgezegd, dus met de SIM zijn de niets, en we moesten een formuliertje opsturen naar justitie ofzo om het toestel zelf te blokkeren. Is die GSM nu nog iets waard?
Toestel blokkeren? Heb ik nog niet van gehoord. Wel het SIM-kaartje, dat is logisch en een kwestie van een druk op de knop bij je provider...
Ik zou zeker even aangifte doen bij de politie en hopen dat hij Ben® had, en daarbij Ben® onbezorgt heeft afgesloten voor een tientje per maand, dan krijgt hij gewoon een nieuwe...
Krijg je met die irritante mobieltjes.
Tip voor alle auto bezitters/leasers, leg je mobieltje nooit op je bijrijdersstoel als je de auto parkeert, wordt je ruitje ingeslagen voor een mobieltje van 100 piek ofzo.
De overlast is zeer vervelend.
Tip voor alle auto bezitters/leasers, leg je mobieltje nooit op je bijrijdersstoel als je de auto parkeert, wordt je ruitje ingeslagen voor een mobieltje van 100 piek ofzo.
De overlast is zeer vervelend.
Verwijderd
Ik werd een keer 's ochtends vroeg wakker gebeld,
Werd ik ff door een gozer uit Limburg beschuldigd dat ik zijn Nokia 3210 had gejat een half uur geleden.
Knap als ik in Amsterdam ben!!
Dus eh, als je mobieltje is gestolen, zorg dan wel dat je je EIGEN nummer belt en niet die van iemand anders.
Wel heel toevallig dat ie de exact zelfde telefoon had. Maar ach, bijna heel NL heeft Nokia 3210
Werd ik ff door een gozer uit Limburg beschuldigd dat ik zijn Nokia 3210 had gejat een half uur geleden.
Knap als ik in Amsterdam ben!!
Dus eh, als je mobieltje is gestolen, zorg dan wel dat je je EIGEN nummer belt en niet die van iemand anders.
Wel heel toevallig dat ie de exact zelfde telefoon had. Maar ach, bijna heel NL heeft Nokia 3210
Verwijderd
Slaat inderdaad nergens op. Gelukkig hebben ALLE toestellen een IMEI code, dus laat hem die code maar eens opnoemen (staat op doos, op de bon, op het contract) en als dat identiek is aan dat op jou toestel... dan euh, euhm...
*oops*
Idd, via het IMEI nummer kunnen ze je toestel zo opsporen, dus maak er werk van zou ik zeggen 
Ook het IMEI nummer is trouwens telefoongebonden, dus ook als ze er een andere sim kaart ingooien kunnen ze het traceren, hoe ze dat doen? Ze kunnen bij de provider zien via welke mast je belt, dus dan kan je de persoon wel aardig opsporen. Vraag 't anders even bij je telefoonshop na.
Ook het IMEI nummer is trouwens telefoongebonden, dus ook als ze er een andere sim kaart ingooien kunnen ze het traceren, hoe ze dat doen? Ze kunnen bij de provider zien via welke mast je belt, dus dan kan je de persoon wel aardig opsporen. Vraag 't anders even bij je telefoonshop na.
Wright!
Ze gaan ff je GSM'etje opsporen
whaha, geloof je het zelf!
Elke dag worden 100'erden van die kolere dingen gejat!
EN dan gaan ze ff voor 1 iemand een 3310'tje opsporen... NO WAY
Sorry...
Ze gaan ff je GSM'etje opsporen
whaha, geloof je het zelf!
Elke dag worden 100'erden van die kolere dingen gejat!
EN dan gaan ze ff voor 1 iemand een 3310'tje opsporen... NO WAY
Sorry...
Verwijderd
ik ga toch m'n adres er maar ff in zeggen , misschien dat een aardige/behulpzame/nog niet door de samenleving verotte figuur 'm vind als ik 'm verlies en me ff contact.
would be great ...
would be great ...
Verwijderd
would be great ... but dream onOp donderdag 07 december 2000 23:35 schreef L@P het volgende:
ik ga toch m'n adres er maar ff in zeggen , misschien dat een aardige/behulpzame/nog niet door de samenleving verotte figuur 'm vind als ik 'm verlies en me ff contact.
would be great ...
Verwijderd
Als je op je gsm *#06# intoetst krijg je je IMEI code. Als je telefoon gejat wordt, geef je dit 15 cijferige getal door aan je telecomprovider en die blokkeert je toestel totaal. Daardoor wordt het toestel onbruikbaar.
Verwijderd
Dat nummer is dus gewoon te veranderenOp vrijdag 08 december 2000 10:47 schreef Jetski het volgende:
Als je op je gsm *#06# intoetst krijg je je IMEI code. Als je telefoon gejat wordt, geef je dit 15 cijferige getal door aan je telecomprovider en die blokkeert je toestel totaal. Daardoor wordt het toestel onbruikbaar.
Verwijderd
Serieus? Kan dat op 'afstand'? Dat wist ik niet...Op vrijdag 08 december 2000 10:47 schreef Jetski het volgende:
Mn T28s van ericsson heeft een simlock en een toestel lock, naar dat laatste nummer vraagt hij als je de sim vervangt, voorkomt dat ze je sim vervangen met een eigen (maar ook hier zal wel een hack voor zijn met een data kabel denk ik, dus als ze willen lukt het altijd.)
Ik denk dat ze niemand gaan opsporen obv zijn IMEI. Lijkt me simpelweg dat een verkrachting hogere prioriteit heeft.
Verder lijken me de opsporingskosten hoger dan de nieuwprijs van een 3310
Verder lijken me de opsporingskosten hoger dan de nieuwprijs van een 3310
"640K ought to be enough for anybody." - Bill Gates, 1981
Pagina: 1