[tekenmateriaal] AD Markers

Pagina: 1
Acties:
  • 2.075 views sinds 30-01-2008

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-04 17:57

Blamm

Niet meer Smart

Topicstarter
Hallo,

Ik zit nu in het 2e jaar van de opleiding Communicatie & Multimedia Design en teken steeds vaker een storyboard of klein concept. Ik zat er dus aan te denken om een set markers aan te schaffen.

Nu heb ik al een beetje rondgevraagd bij mijn klasgenoten, waarvan er een aantal zijn die ze van Copic en Tria hebben en hier erg tevreden over zijn. Echter kosten deze zo'n 5 euro per stuk. Ik ben toen eens bij Harolds in Rotterdam gaan kijken en daar zag ik een heel rek AD markers. Deze zijn 'slechts' €2,90 (excl studentenkorting) dus dat is de helft bijna!

Afbeeldingslocatie: http://www.chartpak.com/kohinoor/product_images/ad_markers.jpg

Alleen heeft iemand ervaring met deze stiften? Ik teken niet veel (kan het ook niet) maar wil wel iets degelijks aanschaffen waarmee ik nog even vooruit kan.

Ze zijn van Chartpak en verkrijgbaar in 130 kleuren.

Afbeeldingslocatie: http://www.chartpak.com/kohinoor/product_images/colorchips.jpg

• Willem
  • Laatst online: 16:24
Had ze "gewoon" van Pantone, duur maar waren 'verplicht'.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Topicstarter
willem169 schreef op 20 november 2003 @ 00:20:
Had ze "gewoon" van Pantone, duur maar waren 'verplicht'.
bij ons is er niets verplicht, al kleur je met bartsmit-potloodjes dat maakt niet uit.

Verwijderd

Bij tekenmaterialen gaat onderstaande regel helaas te vaak op...

goedkoop is duurkoop

• Dark Blue
  • Laatst online: 16-05 14:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

willem, echte Pantone markers kun je toch navullen? Die hebben toch ook een tip die nooit uitdroogt? (of is dit nu te mooi om waar te zijn).

Ik denk, dat het nu goedkoop lijkt, maar dat magica zeker gelijk heeft. Hoe lang zullen ze meegaan? Kun je ze navullen? Hoe sterk is de tip van de stift, als je die met één keer een spastische uithaal indrukt kun je hem weggooien. En stemmen de kleuren overeen met een vast kleursysteem?

Kijk ik snap dat je goedkoop uit kunt zijn maar als je er nu een opleiding in doet en ze toch wel 'nodig hebt' zul je ze in de toekomst met je werk ook wel willen gebruiken. En dan zijn ze op en zul je alsnog de echte dure moeten kopen, omdat je er dan aan gewend bent maar niet meer de fout begaat om merkloze stiften te kopen...

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

AD markers zijn waanzinnig fijn om mee te werken. Vooral de lichte tinten zijn beter dan van Pantone, Coppic, e.a.. Ook 'nat in nat' voor mooie verlopen (bijv. in een lucht) gaat met AD markers vele malen beter. Je moet ze alleen wel op markerpapier gebruiken, anders vloeien ze teveel. Wil je ze ook op ander papier gebruiken (bijv. het inkleuren van een print), dan kan je beter Copic kiezen.

De kleurechtheid van AD markers is ook goed. Na enige maanden loopt de intensiteit van de kleuren wel wat terug (en wordt dus mooier), maar ik heb nog schetsen van 10 jaar terug die er nog steeds goed uitzien (qua kleur dan).

En je moet wel tegen de geur kunnen. Na enkele schetsen krijg je dezelfde hallucinaties als een gemiddelde lijmsnuiver (wat mijn inspiratie overigens wel ten goede kwam).

• Willem
  • Laatst online: 16:24
Navulbaarheid is zeker een factor waar ik het van af zou laten hangen.
En ja, mijn markers zijn navulbaar :P

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Topicstarter
Ok bedankt voor alle reacties :)

Ik heb het nog eens overdacht en ik ga vandeweek als ik weer in Rotterdam ben nog eens langs Harolds om er een stuk of 4 aan te schaffen. Dan kan ik ze op mn gemak proberen, en mochten ze niet bevallen dan is het slechts 10 euro en komen ze vast nog wel eens van pas ;)

Ik weet dat ze niet na te vullen zijn, maar ik zal er niet heel intensief gebruik van maken, dus dat vormt geen groot probleem.

Ze verkopen ze trouwens bij zowel Harolds als Van Beek, en ik heb nog een flink aantal Amerikaanse webstores gevonden die ze ook hebben. Dus helemaal no-name zullen ze niet zijn :)

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-05 23:32

alienfruit

the alien you never expected

Ja, die markers zijn echt schrikbarend duur. Heb zelf een hele serie copic markers gelukkig zijn die ook navulbaar :) Maar die Pantone of Tria markers lijken me toch fijner dan die copic markers omdat deze nog een iets dunner markerpunt hebben (3 tegenover 2 bij de copic). Allemaal veelste duur die markers voor de arme student :P

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-05 16:31

Pelle

🚴‍♂️

* Pelle heeft ook nog een setje Pantone markers liggen.
Dure shit inderdaad, maar wel navulbaar. Navulflesjes zijn echter ook redelijk aan de prijs :X

• Dark Blue
  • Laatst online: 16-05 14:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Hmm. Ik ben niet zo'n tekenaar met markers maar zoals ik boven al zei zou ik toch wel 'echte' Pantones etc. kopen. Maar ja, ligt ook aan de situatie, als ik student was geweest had ik het denk ik heel anders gezien ;)
50 euro voor tien stiftjes zeg maar, dus klein kleurenscala, dat is voor sommigen hun hele stufi... en in die verhouding is het erg duur.

En waar bewaren jullie die dingen nou in? Een pennenblik, een etui, koker of gewoon los in een tas?
Persoonlijk hobbel ik nog overal met een std. grijze etui overal naar toe, meest simpele ding zonder enige bekladdering die ik voor 4 jaar terug bij de Zeeman heb gekocht :P op zich wel netjes, maar het is zo schools...

[ Voor 13% gewijzigd door Dark Blue op 21-11-2003 01:26 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Topicstarter
Op zich is het geld het probleem niet.. ik KAN ze wel betalen maar het gaat mij er om wat ik er voor over heb. Ik teken niet heel veel en zal dat denk ik ook niet doen. Ik voel er dus ook niet veel voor om gelijk €50 uit te geven aan een set van 10 markers waarmee ik dan nog niet zo heel veel kleuren heb. Dan koop ik voor dat geld denk ik liever 20 kleuren ;)

Verwijderd

je kan misschien neopiko markers kiezen. zijn stukken goedkoper. (180€ voor 72)
dus de 36 setjes zullen ook veel lager van prijs zijn. ik ben er heel tevreden over alleen zijn ze niet navulbaar alhoewel het maar 2-3 euro kost voor een nieuwe.
www.deleter.com (zie engels)

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2004 14:20 ]

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-05 16:31

Pelle

🚴‍♂️

Je zou er ook voor kunnen kiezen om een topic uit november niet te kicken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.