winxp kapt er zomaar mee

Pagina: 1
Acties:

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-02 14:59
ik had windows xp geinstalleerd na veel moeite, maar nu is xp er gewoon mee gekapt. als ik nu opstart krijg ik bij het aanmelden van mijn xp account een error venstertje met zo' rood rondje met een kruis erin met alleen de keuze van ja of nee. er word geen error gegeven. ik heb geprobeerd om alles te backuppen, maar mijn email bestanden voor outlook express kan ik in dos niet benaderen.
ik wil deze graag wel backuppen (staat normaliter in de x:\documents and setting\all users\local settings map) maar daar kan ik nu dus niet bij. en ik heb nu dus geprobeerd om winxp pro te installeren... maar zodra hij klaar is met het kopieren van de bestanden die benodigd zijn voor setup, blijft hij hangen en doet hij niks meer. ik probeerde daarna winxp er weer overheen te installeren, maar dan moet ik eerst c: formatteren en dan ben ik dus die outlook express bestanden kwijt. maar er zit teveel email bij die ik niet kwijt wil.

maar wie kan mij helpen met deze error en eventueel verklaren hoe het kan? er word helemaal geen info gegeven. als ik op nee klik probeert winxp nog een keer aan te melden en krijg ik het zelfde. als ik ja klik blijft xp staan op het gebruiker aanmelden scherm.

verder kom ik niet. opstarten in veilige modus helpt ook niet.
mijn ervaringen met winxp zijn wel erg goed :S

• silentsnake
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-02 04:29
Mijn eerste ingeving hier is dat je schijf vol met fouten is/fragmentatie te hoog is. Wat voor FS gebruik je? Als je FAT32 gebruikt kan je met de dos versie van Win98 FAT32 schijven benaderen. NTFS wordt een groter probleem, maar ik denk wel dat er programmatjes zijn waarmee je in dos NTFS kan benaderen. Je kan altijd nog proberen om die schijf in een andere computer te zetten als slave(dus niet met die schijf booten). Hopelijk kan je dan wel je schijf benaderen.

Het enige nadeel is wel als geen van deze metodes ook niet werken om je schijf te benaderen zie ik het somber in voor je, tenzij iemand anders nog een idee heeft.

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:05
Heb je geen mogelijkheid om de data die op je HD staat, te kopieren naar een andere HD ?
Als dit mogelijk is, moet je dit doen. HD formatteren, Win (9x/ME/2K/XP) erop. Dan naar ja andere HD gaan en daar de data, die je nodig hebt eruit plukken..

Je geeft aan, dat je Win XP opnieuw hebt getracht te installeren, maar dat het niet helemaal gelukt is. Als je PC opnieuw opstart, krijg je dan niet de keuze om de installatie van XP verder te voltooïen ?

Probeer eens dit: http://home.hccnet.nl/r.groote/tt/index.htm
Schijnbaar kun je hiermee NTFS onder DOS lezen. Kheb het alleen niet geprobeerd.

Werkt het niet, tja.. dan denk ik dat je alles kwijt gaat zijn...

• DeRooney
bedankt voor jullie hulp. ik heb via veel omwegen mijn outlook express bestanden weten te backuppen... maar nu heb ik hem dus helemaal geformatteerd en wil ik win xp professional installeren. Deze cdrom behoort bootable te zijn toch? als ik hem wil gebruiken als bootschijf doet deze niks namelijk. krijg ik een melding over een ongeldige systeemdiskette die vervangen moet worden. Dus ik start op met bootfloppy. en probeer dan via de cdrom drive en h:\i386\winnt.exe de setup te doen. hij vraagt dan of ik doorwil gaan omdat ik smartdrive niet heb. als ik doorga gaat ie bestanden kopieren die benodigd zijn voor setup. Zodra dat voltooid is zou setup over moeten schakelen naar de echte setup van windows xp lijkt mij. Bij mij gebeurt dat niet. Zodra hij klaar is met het kopieren van die bestanden, blijft de pc staan op het scherm met "windows xp professional setup" en daaronder "de bestanden worden naar de vaste schijf gekopieerd"

dat is alles. verder gebeurt er dus niks.

ik snap echt niet waarom er verder niks gebeurt. zou dat betekenen dat die cdrom gewoon niet goed is? ook omdat hij niet te gebruiken is als bootdisk.

Het vreemdste vind ik nog steeds dat ik zomaar die error kreeg bij windows xp zonder verklaarbare reden en zonder dat er stond wat er mis was.

iemand die ook dat weet? verder zou ik op dit moment het liefst willen weten hoe ik windows xp pro er wel gewoon op kan krijgen.
misschien dat home edition het wel doet. daar kreeg ik die error bij waarna ik helemaal niet meer in windows kon komen...

nog even een update: ik heb nu ook geprobeerd om windows xp home edition te installeren en die blijft op precies hetzelfde punt hangen als de pro editie.
is daar een verklaring voor???

update 2: als hij klaar is met kopieren van bestanden voor setup en hij blijft hangen, ik druk op reset. dan vind hij wel een "upgrade/ vorige installatie van winxp"
als ik die kies om van op te starten, dan vraagt ie of ik wil installeren, of ik wil herstellen, of dat ik wil afsluiten. ik wil installeren dus ik kies die optie en vervolgens gaat ie zoeken naar beschikbare schijven ofzo. als dat gedaan is krijg ik een scherm "setup kan gebruiksrechtovereenkomst voor eindgebruikers (EULA) niet vinden"

en dan kan ik alleen maar afsluiten...

alvast bedankt...

[ Voor 22% gewijzigd door DeRooney op 20-11-2003 13:29 ]

• nextware
Probleem heb ik ook al diverse keren gehad. :'( :'(
Wat ik doe om XP te installeren, is het volgende:

Ik start de PC op via een bootflop van Win98: ik kies voor opstarten PC met ondersteuning voor CD-ROM.
Als dit gebeurd is, kopieer ik de complete installatie map van de Win XP Pro CD ( %\i386\ ) naar mijn HD.

Vanuit daar start ik dan de installatie van Win XP Pro ( %\i386\winnt )

Dit brengt ook het volgende voordeel met zich mee: als je iets wilt toevoegen in Windows, dan zal hij niet meer zeuren om de CD, maar gewoon de bestanden uit deze map trekken. Scheelt je weer irri vensters !! :9

• DeRooney
welk probleem bedoel je precies? dat de install blijft hangen???

• nextware
arjoderoon schreef op 20 november 2003 @ 14:41:
welk probleem bedoel je precies? dat de install blijft hangen???
------------------------------------------------------------------------------------------------

Ja, op het moment, dat de setup aangaf, dat hij bestanden zou gaan kopieren, bleef het systeem hangen. Ik heb een keer 30 minuten gewacht, maar zonder resultaat. Vanaf dat moment ben ik Win XP gaan installeren zoals beschreven in bovenstaande post.

• DeRooney
hoe lang duurde bij jou het naar de hd kopieren van de bestanden? ik geloof dat hij bij mij nu al 3 kwartier bezig is ofzo... en er komt geen einde aan..

hiuj is klaar na 2 uur ofzo. ruim 5400 bestanden later. maar als ik nu setup doe kan ie hele rij bestanden die benodigd zijn voor setup niet kopieren. elk bestand doet ie niet... nu moet ik 5400 x op overslaan gaan drukken??? ik heb de bestanden naar c:\setup\ gekopieerd. daarvan wil ik nu win installeren...
het lijkt er dus op dat ik win xp er niet op ga krijgen...
meer mensen die een idee hebben???

[ Voor 63% gewijzigd door DeRooney op 20-11-2003 17:48 ]

• Viking Kvinne
  • Laatst online: 11:25
Ik ben er geen voorstander van maar probeer eens om Win 98 erop te zetten en te upgraden naar XP. Let op dat de taal hetzelfde is. Andere mogelijkheid: Ik weet niet of XP moeilijk doet wanneer je de install doet in een andere pc en dan de HD weer in je eigen pc hangt. Win98 deed daar niet zo moeilijk over, maar je kon wel verder zoeken naar het probleem.

Ik ben benieuwd 8)

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02:59
boot die cd in een andere pc wel? dan zou ik toch nog maar eens je bios doorlopen, en als ie niet boot zou ik inderdaad eerst proberen de bestanden via dos op je schijf te zetten en vanuit daar de install te starten, over win98 heen is inderdaad ook een optie, maar die zou ik wel voor noodgevallen bewaren, als je cd gewoon leesbaar is is die manier wel redelijk "foolproof".

Strava

• Devion
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-05 08:23

Devion

Space for rent ;-)

Windows XP installeren vanuit dos zonder smartdrv is ontiegelijk traag (sorry, ben brabander. voor ons dus een echt woord ;)). Enigste optie is dus met een windows 98 of ME disk te booten, daarop smartdrv te starten en XP install te starten.

Trouwens heb je voordat XP niet meer wou booten misschien iets in de bios veranderd? Had zelf namelijk ook dit probleem een keer en dat kwam omdat ik (omdat ik ze niet nodig had) de LPT en COM poorten had uitgezet in de bios. XP wou daarna dus niet meer booten.

Dus een bios reset is misschien ook een goed idee voordat je begint met installen.

• silentsnake
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-02 04:29
Ik zou voor de zekerheid ook ff in de bios checken of je PIO en DMA settings wel goed staan...als je dat verkeerd instelt kan je computer echt bagger langzaam worden.

• DeRooney
ik heb niks veranderd in mijn bios bij mijn weten. het enige dat ik laatst veranderd heb is dat ik de raid controller uitgezet heb omdat ik die melding kreeg "no array defined"

maar ik heb al die bestanden uit de i386 map naar de map c:\setup\ gekopieerd om van daaruit de install te runnen.

zou het probleem aan het mobo en of processor kunnen liggen?
omdat mijn huisgenoot (die eerst dat spul geprobeerd heeft) ook problemen ermee had. (misschien iets van incompatibiliteit met oudere hardware?) bleef de install van win2k hangen. ik heb laatst xp er nog wel op gekregen maar dat ging ook zeker niet via de gebruikelijke manier dat je winnt.exe runned en dat ie dan lekker gaat installeren....

edit: zal even de overige specs geven
amd duron 1200
msi 6380 (K7T Pro) mobo
256 mb ddr ram pc 2100
1 hd 10 gb
1 hd 20 gb
geforce 2 mx
soundblaster live 1024
standaard 100mbit netwerk kaart
a open cdrom 52x
cdrw 8/4/32

op het mobo, de processor en het geheugen na zit alles er al zo'n 3 jaar in denk ik. alshetniet langer is.

[ Voor 25% gewijzigd door DeRooney op 21-11-2003 11:58 ]

Verwijderd

Als ik het goed begrijp gaat de installatie al fout tijdens het laden van de bestanden die voor installatie van xp en dit gebeurt als je vanaf de cd werkt.
Heb je de mogelijkheid al geprobeerd van floppy's, je kunt op de microsoft site het bestand hiervoor downloaden.
Hier de bestand namen waarop je moet zoeken.
Voor Eng: Winxp_EN_Pro_BF.exe
Voor Ned: Winxp_NL_Pro_Bf.exe

De bestanden zijn 4.5 mb groot ieder. Om de opstart floppy's te maken heb je 6 disk van 1.44 mb nodig.
Bij de installatie begin je met disk 1 dan 2 enz na de laaste vrij het programma om de cd.
Ik zie wel als je het voor elkaar krijgt.
Vergeet niet bij energie beheer bij tabblad apm het vinkje aan te zetten. Anders is de kans aanwezig dat je pc blijft rebooten. (kan nodig zijn gezien de leeftijd van de pc.) :)

• DeRooney
ik snap er niks meer van. ik probeer nu met een win2k pro cd te kijken of die bootable is en de setup doet het gelijk en gewoon. dus ik denk: misschien dat winxp het dan ook wel doet. en jawel. hij boot um vanaf cd... en alles doet het gelijk. nu zit ik dus ook gewoon in de setup van de home edition. ik vraag me nu af.. welke xp kan ik er beter opzetten??? (als de xp pro cd ook bootable blijkt te zijn wat ie eerst niet was...)

thanks. ik snap het nog steeds niet maar goed. het lijkt erop dat ie het weer doet.

Verwijderd

Ik weet niet wat voor cd's jij gebruikt maar de kans is groot dat jou kopie van xp pro niet bootable is. Dit heb reeds meerderemalen gezien.
Ik zou zeggen doe het op de oude NT4 manier maak bootable disk's start op via deze disk's en volg de instructie. Dit kun je ook doen voor de home versie.
Op de cd van w2k staat de map bootdisk.
Ik zou zeggen probeer het eens jij bent nu toch al bijna een week bezich.

• DeRooney
ik heb xp er toch opgekregen. uiteindelijk heeft ie hem toch gepakt met het booten. vraag me niet waarom toen wel. nu moest ik vandaag weer formatteren, en jawel.. weer precies hetzelfde. hij pakte de cd niet bij het booten. zelfs booten van diskette doet het nauwelijks. nu ik geboot heb met cdrom ondersteuning blijft ie weer hangen bij de install. nu kan ik wel setup starten in dos maar ik heb smartdrive niet. dat scheelt nogal tijd. iemand die mij wel aan smartdrive kan helpen???

of mij kan uitleggen wat het probleem is met die xp cd? omdat ie de ene keer wel boot en de andere keer dus niet.,...

thanks

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
de xp cd zal enigzins brak zijn gok ik, probeer er zsm een 1:1 kopie van te draaien :)

• DeRooney
ah ik zal het eens proberen. maar ik start nu op met win98 bootflop. daar vandaan draai ik smartdrv.exe en dan gaat ie bestanden voor setup kopieren. dan blijft ie even op een scherm staan, en nu heb ik een scherm met een gele balk waar de vooruitgang op aan gegeven staat. Dar rond ie ook prima af. moet ik diskette verwijderen en op enter drukken om opnieuw op te starten, maar dan word er geen vervolg gegeven aan de install. ik krijg tezien dat er in mijn cdrom geen bootable cd zit, en dat mijn hd een "invalid boot device" is ofzo... hij kan er niks vanaf halen. de setup gaat ook niet verder. ik heb nu geen flauw idee meer hoe ik win xp wel aan de praat kan krijgen en waarom het de vorige keer ook gelukt is.

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
als je hd een invalid boot device is zou ik eens proberen 'fixmbr' te doen uit de recovery console :)

• tstrik
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Ik zou een Knoppix live cd gebruiken om je data te redden.
Zelf kon ik na een herinstal van XP niet meer mijn oude documenten benaderen omdat deze in een beveiligde map stonden.
Met knoppix kon ik de bestanden zo weer naar een andere map copiëren.

MSI GNB Max-FISR, P4 3,06GHz, MSI Ti4800SE-VTD8X

• DeRooney
het verliezen van data is gene probleem. die staat er niet op. ik heb net de hd's geformatteerd en opnieuw ingedeeld in een c:\ schijf met 6 gig en een d:\ schijf van 3,7 gig. de install kopieert dus de bestanden wel naar de c:\ en als er gereboot moet worden pakt ie de hd niet. dit is wat er staat in dos:

searching for boot record from ide-0 ... ok
boot failure from previous device..

boot failure
reboot and select proper boot device
or insert boot media in selected boot device
press any key when ready

word echt ziek van deze comp.. .eerst deed ie het gewoon prima (daarvoor had ik echter ook al al die install problemen)

edit:
voor de duidelijkheid... er staat nu dus helemaal geen os op de schijf...hij is gewoon geformatteerd en nu probeer ik wanhopig winxp erop te krijgen...

[ Voor 13% gewijzigd door DeRooney op 15-12-2003 20:35 ]

Verwijderd

heb je de c: partitie wel als actief gezet?
ik neem aan dat je de schijf hebt opgedeeld met fdisk
Pagina: 1