[Slackware 9.1] Netwerk troubles

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• Kernflyer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-01-2024
Hallo,

Al een poos gebruik ik Slackware als desktop, maar laatste weken ben ik bezig met slackware server op te zetten. Een onderdeel daarvan is routing van cabel inernet.

Nu ben ik dus bezig met het instaleren van 2 netwerkkaarten. Maar nu komt het, kaart 1 (eth0) krijg ik wel aan de praat maar kaart 2 (eth1) niet. Tijdens het booten worden de beide kaarten herkent en bij lsmod staan er de nodige pakketjes in de lijst. Maarals ik ifconfig intoets dan krijg ik alleen lo en eth0 te zien, doe ik ifconfig -a , dan zie ik zowel eth0 als eth1 staan, alleen is eth0 wel geconfigureert en eth1 niet. Nou komt mijn vraag:
Hoe configureer ik 2 netwerkkaarten onder Slackware???? Ik heb de hele internet afgezocht maar nergens duidelijke handleiding gevonden over 2 nic's onder slackware. Zijn er mensen die mij dat kunnen uitleggen? Of misschien een linkje???

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-04 15:28

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

vi / joe / emacs / andere editor /etc/rc.d/rc.inet1

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• pinball
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

pinball

Electric Monk

En wat is nou je probleem? Kan je hem wel configureren, maar doet ie niks, of weet je gewoon niet waar je de instellingen van kaart 2 moet zetten? Je vraag is niet echt duidelijk.

Kijk eens in /etc/rc.d/, daat staat een inet1.config (oid, geen zin om te kijken hoe ie precies heet), daar kun je naar hartelust configgen.

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.

• Kernflyer
Ha, was alles maar zo makkelijk.

Ik heb het voor elkaar. rc.inet1.conf, dat is het idd. Maar kan iemand mij ook vertellen waar ik dns en hostname voor eth1 moet invullen???

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:34

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
/etc/HOSTNAME / hostname
/etc/resolv.conf

het is geen klikklakklaar werk zoals suse en redhat, due je zult gewoon handmatig die files moeten editten (of dhcpcd gebruiken).

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Kernflyer
Sorry, las net overheen, kan niet helder meer nadenken na die overwinning van Nederland :)

Zie net dat hostname gewoon bij rc.inet1.conf ingevuld kan worden, mijn vraag over dns van eth1 blijft nog open

• Kernflyer
Ok, Kees en de rest ontzettend bedankt. Dat waren de conf files waar ik op zoek was.

Nu ben ik echt uit, de topic kan van mijn part gesloten worden.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Okee :)
opgelost en min of meer basic/zoekwerk.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.