Toon posts:

[XP] Fonts installeren onder winxp werkt niet*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op aanraden heb ik maar even een nieuw topic geopend over mijn probleem.

Ik ben nieuw hier dus ik ga waarschijnlijk veelste uitgebreid uitleggen wat er aan de hand:
Heb net een week nieuwe pc en draait win xp pro. Aangezien ik heel erg veel met photoshop en andere grafische programma's werk heb ik fonts nodig. Helaas wil XP deze niet installeren op mijn pc. Wat ik ook doe en hoe ik ze ook maar probeer te installeren, het lukt niet!?

Ik heb de stappen in dit topic: Problemen instaleren fonts Windows Xp
gevolgd maar dat lukt allemaal niet.

Kan iemand mij misschien helpen.

Bvd,
MadT :9

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

unzip font, ga naar fonts in je Control Panel / lettertypen in Configuratiescherm, kies file / bestand > installeer font > zoek de dir waar je je font hebt unzipped, en installeren.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine topictitel edit - ik heb je OS in het topic gezet :)

Mocht BackSlash32's manier niet werken - geef dan eventjes aan wat er precies niet lukt en hoe je het precies allemaal geprobeerd hebt :)

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Je zou eventueel kunnen kijken naar Adobe Type Manager....als je Type-1 fonts (PostScript gevallen) wilt gaan gebruiken sowieso geen gek idee, aangezien het je een hoop problemen kan besparen.

Verwijderd

Zet hij ze wel in de fonts map van windows ? Zoja, probeer het volgende eens:
Zoek de nieuwe fonts op en klik 2x op de font, zodat deze geopend wordt.

Gewoon neerkwakken in de map fonts werkte bij mij nooit, maar wanneer ik ze geopend had stonden ze er in eens tussen.

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:47
[quote]Verwijderd schreef op 20 november 2003 @ 11:40:
Zet hij ze wel in de fonts map van windows ? Zoja, probeer het volgende eens:
Zoek de nieuwe fonts op en klik 2x op de font, zodat deze geopend wordt.

Gewoon neerkwakken in de map fonts werkte bij mij nooit, maar wanneer ik ze geopend had stonden ze er in eens tussen.[/quote

Bovenstaand heb ik ook al eens meegemaakt. Op dit moment eigenlijk ook, maar ik heb geen zin om 1.500 fonts te gaan dubbelklikken om ze in de directory te krijgen. :X :Z Wat ik wel heb geprobeerd, is via het configuratie scherm. Alleen pakt mijn PC dan maar de helft van alle fonts. De andere helft doet hij helemaal niks mee |:(

Dan maar een paar fonts minder.... ;(

Verwijderd

Topicstarter
BackSlash32 schreef op 19 november 2003 @ 23:56:
unzip font, ga naar fonts in je Control Panel / lettertypen in Configuratiescherm, kies file / bestand > installeer font > zoek de dir waar je je font hebt unzipped, en installeren.
yoh dank je wel..dit werkte, nadat ik m'n oude fonts weer heb moeten verwijderen.
De andere tip dat je op de font moet drukken werkte niet, opende xp acdsee6 omdat ik de bestandsnaam daaraan gelinkt had

nogmaals bedankt mannen _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2003 20:43 . Reden: typo's ]

Pagina: 1