Radeon 9800 XT geen deuk in een pak boter.

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

• jeroenvanthoog
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-02 12:09
Ik heb onlangs mijn 9800 pro 128mb eruit gegeooid en een radeon XT erin geplaatst. Echter slaat die kaart geen deuk in een pakje boter. Met die 9800 Pro haalde ik op mijn huidige bak, met dezelfde software etc. makkelijk 5600 punten en die XT komt niet boven de 5090 uit |:( . Heeft iemand een idee wat het kan zijn, onlangs had ik een dergelijk vreemde score ook met een FX5950 in een ander systeem.

Wat meteen opvalt namelijk is bij de eerste test van 3Dmark 03 haalt die 9800 pro een piek van 700 fps makkelijk. Zowel die FX 5950 als de XT die ik nu heb blijven steken op 320. Wat ik heel vreemd vindt 8)7.

Heeft er iemand een idee wat er aan de hand kan zijn, is de framrate ge capped ofzo?

Verder draait alles perfect, geen problemen. Op de ernorme hitte van die kaart na dan.

Draai met Catalyst 3.9, overdrive geactiveerd. Kast open zodat het geen hitte kan zijn, fan gaat langzamer draaien nadat de kast 15 sec. open staat, 3Dmark met update naar 340.

OK, er draaien wel redelijk wat background appz, maar die XT moet toch echt op dezelfde instalatie als die 9800 pro gehakt van die oude scores maken

Mijn systeem specs zijn de volgende:
www.tweakers.net/gallery/92416/sys

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-08 18:08
Echt stom dat je een 9800 pro wegdoet voor een 9800 xt Echt zonde van het geld......dat had je zelf ook kunnen bedenken.
Sorry hoor maar wil je echt niet afzeiken maar je moet niet denken dat je er altijd mee vooruit gaat je had veel beter ff kunnen wachten tot de nieuwe core uitkwam want dit is puur je geld wegsmijten voor hetzelfde product met een ietsie hogere geklockte core. Hoop dat je hem nog terug kan geven en je geld kan terug krijgen.
P.s. waarom zou de xt gehakt van de 9800 pro moeten maken???? Het is gewoon hetzelfde ding!!!

[ Voor 10% gewijzigd door sjekneck op 19-11-2003 23:16 ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
3Dmarks Score te laag - Deel 2

Daar past jouw vraag wel bij :)

Dit topic is gesloten.