Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

DECT telefoon "neemt niet op" probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-11 21:15
Ik heb sinds een tijdje een vaag probleem met m'n draadloze (dect) telefoon thuis.

Vaak (niet altijd), als de telefoon overgaat (als ik dus word gebeld), en ik wil een draadloze telefoon oppakken, dan lukt dat niet (ik krijg geen verbinding). In het display van de telefoon verschijnt wel een tekentje dat ik heb opgenomen, maar dat is dus niet "echt" gebeurd. Ik moet dan weer "ophangen" en nog een keer "opnemen", en meestal gaat het dan goed.

Ik dacht eerst dat het aan de telefoon lag (situatie "vroeger", zie beneden), maar nu heb ik een nieuwe DECT-set en heb ik nog steeds hetzelfde probleem.

Zelf bellen met de DECT werkt prima, bellen met een draad-telefoon werkt prima, het analoge modemen "vroeger" werkte prima, het adsl-en nu werkt prima. Alleen dit vage niet reproduceerbare probleem met het soms niet succesvol opnemen van een draadloze handset.

Komt dit iemand bekend voor? Wat kan ik hieraan doen?

Vroeger had ik (alles parallel aangesloten):
- 1x Ericsson DT260 (dect, draadloos, 1 handset, antwoordapparaat)
- 1x simpele tone-dail telefoon met een draad
- 1x analoog 56k modem

Nu heb ik:
- analoge splitter voor adsl, en na de splitter:
- 1x Philips KALA 300 VOX (met in totaal 4 handsets, dect, draadloos, antwoordappraat)
- 1x simpele tone-dail telefoon met een draad