Toon posts:

[3ds 6.0] Object maakt automatisch faces aan...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zie titel...

Wanneer ik in 3ds Max 6.0 een object (standard primitive) aanmaak, zet hij ze automatisch om in faces ipv. polygonen, wat ik gewend ben. Wat doe ik verkeerd, hoe los ik dit op?

Geld voor ieder object, niet alleen voor de GeoSphere :)

Alvast bedankt!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Rechts klikken op object: convert to editable poly

Afbeeldingslocatie: http://gais.demon.nl/var2/max06.jpg

de betaler vervuilt

Verwijderd

Topicstarter
Ja wel een leuke oplossing, maar het blijft gewoon vervelend als ie er steeds faces van blijft maken bij het maken van een vorm...

Het gaat me niet om hoe ik ze moet omzetten naar polygonen, maar hoe ik ze direct aanmaak als polygonen :) ipv die faces dus...

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Verwijderd schreef op 19 november 2003 @ 22:48:
Het gaat me niet om hoe ik ze moet omzetten naar polygonen, maar hoe ik ze direct aanmaak als polygonen :) ipv die faces dus...
Niet.

Daarbij boeit het ook niet, polygonen of mesh verandert verder niets aan je geometrie. (I.t.t. bijvoorbeeld het omzetten van NURBS naar mesh.)

[ Voor 8% gewijzigd door GA!S op 19-11-2003 22:53 ]

de betaler vervuilt

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar dat is mijn vraag niet! Ik wil dat ze meteen alleen maar uit polygonen (vierkante vlakjes) bestaan. METEEN als ik ze aanmaak. Voor de vorm maakt het idd niet uit...

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Verwijderd schreef op 19 november 2003 @ 22:56:
Ja, maar dat is mijn vraag niet! Ik wil dat ze meteen alleen maar uit polygonen (vierkante vlakjes) bestaan. METEEN als ik ze aanmaak. Voor de vorm maakt het idd niet uit...
Je antwoord staat er al, dat kan niet.

....daarbij, heel strikt genomen bestaat je object al uit polygonen, alleen in de "editable mesh" toestand en niet in de "editable poly" toestand.

Dit alles staat trouwens ook gewoon in de helpfiles van 3ds Max, direct onder het hoofdstukje "editable mesh" en "editable poly".

[ Voor 32% gewijzigd door GA!S op 19-11-2003 22:59 ]

de betaler vervuilt

Verwijderd

Topicstarter
En toch weet ik 100% zeker dat dat wel kan :)

• alientje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-01-2008

alientje

Hallo?

Misschien maar heel dom antwoord (maar ik vind de vraag ook een beetje vreemd), maar heb je al een geprobeerd om de viewports op wireframe te zetten?

3d-en is leuk

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:52
Verwijderd schreef op 19 november 2003 @ 22:59:
nee, want het zijn al lang polygonen als je ze maakt. De bewerkingsomgeving is alleen anders, editable heeft een pak meer functies als een editable mesh, aan de vorm zelf verandert er 0.0

ga!s heeft het dus al een poosje bij het rechte eind :)

[ Voor 9% gewijzigd door Schuey op 20-11-2003 16:51 ]

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Verwijderd schreef op 19 november 2003 @ 22:59:
En toch heb ik er nog nooit van gehoord. Het lijkt me ook extreem sterk, want polies kunnen in MAX alleen voorkomen als onderste in de modifier-stack. Daar boven kun je alleen nog edit mesh doen, er is ook geen edit poly-modifier. Maak jij een sphere, dan staat onderaan in de modifier-stack de sphere met zijn settings, dus dat maakt het al onmogelijk.

Oftewel: je wil iets onzinnings. Wat je vraagt is om aan elk object automatisch de niet bestaande modifier edit poly toe te voegen.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Volgensmij kan het wel, maar ik heb geen idee hoe het moet. Ik had het volgensmij in 3dsmax4 zo, ik zal straks wel eens kijken of het zo is (als zelfs Oogst en ga!s zeggen dat het niet kan). Maar jij wilt dus gewoon die schuine lijntjes niet zien als je op f4 drukt...

Het slaat natuurlijk nergens op , faces als polygonen te weergeven, maar goed...

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

inquestos schreef op 20 november 2003 @ 20:46:

Maar jij wilt dus gewoon die schuine lijntjes niet zien als je op f4 drukt...
Dat bij een Sphere een hoop edges niet visible zijn wil niet zeggen dat ze er niet zijn. Gewoon een mooie functie in "edit mesh". :P

Afbeeldingslocatie: http://gais.demon.nl/var2/max07.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door GA!S op 20-11-2003 22:47 ]

de betaler vervuilt

Pagina: 1